Beantwoord

Terugsturen apparatuur glasvezel

  • 18 September 2020
  • 11 reacties
  • 1266 Bekeken

Reputatie 1
  • is Prince of Content
  • 23 reacties

Binnenkort gaan we verhuizen. De oude modem moet teruggestuurd worden, maar wat er nu teruggestuurd worden? Het oude modem maar ook de mediaconverter met het glasvezel kabeltje? Wanneer je een nieuw glasvezel installatiepakket krijgt mag je het modem niet zelf aansluiten. Dit doet een monteur van Guidion. Dat snap ik . Maar bij het terugsturen mag ik de boel zelf afbreken in mijn oude woning? Is dat niet wat tegenstrijdig met de regels?

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 22 September 2020, 17:10

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @hagees ,

Het is inderdaad zo dat je wel het modem retour mag zenden. De mediaconverter mag je zelf niet demonteren.je mag wel de utp(internet) kabel uit de mediaconverter halen. Het is niet aan te raden om aan de glasvezel kabel te komen.

Hopende je zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Reputatie 1

Ben ik niet met je eens Soepkip, Ik heb de klantenservice hierover gebeld en die geven aan, alles moet teruggestuurd worden dus ook de glasvezel mediaconverter. Ruk het maar gewoon uit elkaar en pleur het maar in een doos, zo werd me verteld. Want we hergebruiken het toch niet! ?? Ik dacht dat het anders was , want ik heb al een nieuwe installatiepakket doos ontvangen, en wat blijkt , gewoon gebruikte ouwe meuk erin gestopt door T-Mobile. Tjonge, jonge wat een service. Wil T-Mobile nu echt problemen gaan krijgen, Bij nieuwe installatie mag alleen een Guidion monteur glasvezel aansluiten dat staat nota bene zelfs nog duidelijk op de dozen in het pakket. En bij terugsturen ram de boel maar ondeskundig uit elkaar. Kan me voorstellen dat de Guidion monteur voor met die meuk voor verrassingen komt te staan. 

Reputatie 7
Badge +7

@hagees,

 

Als ik jou was zou ik zeker niet aan de mediaconverter zitten behoudens de utp kabel. Het is namelijk zo als er schade is aan het aansluitpunt(de glasvezelkabel/aansluiting) is dit een zeer kostbare geschiedenis. En deze kan dan op de gebruiker verhaalt worden. Denk dat de klantenservice hier niet het goede advies heeft gegeven. @Jason kun jij even meekijken of ik dit goed  heb?

Reputatie 1

Er wordt verder niet gereageerd, valt niet mee een correct antwoord te krijgen. Dat zegt voor mij genoeg, na afloop van het contract snel weg bij Tmobile.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @hagees, gefeliciteerd met de verhuizing! 

Het modem, de Media Converter en TV Boxen zijn in bruikleen dus die zien we graag terug bij het retouradres. Ik begrijp dat het demonteren hiervan enige verwarring oproept. Je kunt de gekoppelde kabels losmaken en dan de Media Converter en het modem, en eventuele boxen, in een doos plaatsen. Is de converter bij jou op een onstrategische wijze geplaatst? Kun je een foto hiervan posten in dit topic? 

Reputatie 7

@hagees 

ik begrijp de verwarring wel.

je moet de kastjes, voeding enafstandsbediening terug sturen. de netwerkkabels en glasvezel kabels hoeven niet terug.

je mag als consument niet zelf de glasvezel aansluiting openen! ook niet bij het opzeggen van de dienst.

Reputatie 1

Oke, duidelijk nu, T-Mobile moet de klantenservice medewerkers wel beter instrueren .Zo krijg je toestanden, ook voor de nieuwe bewoner .Het glaskabeltje wat achterblijft dus even laten zitten en eventueel terugstoppen in de glasvezelkast, waar de glasvezel de woning binnenkomt.

Maar je kan het gele kabeltje gewoon uit de media converter trekken en de rest aan de FTU laten zitten, hoef je niks te slopen, let wel op dat je niet in de kopse kant van de kabel kijkt, als er licht op staat is dit schadelijk voor je ogen.

Maar ik ben het met je eens, je mag zelf de MC niet monteren dit mag alleen een monteur doen, als ze hem dan terug willen hebben moeten ze ook een monteur daarvoor sturen.

Mijn oude NT van Telfort bleef gewoon hangen, hoefde niet terug, mocht de Guidion monteur er af halen om de MC van TM te kunnen aansluiten.

Op 8 februari heb ik T-Mobile Thuis opgezegd. Op 10 maart komt de monteur van de nieuwe provider (die datum kon ik niet zelf kiezen trouwens). Nu lees ik in de bevestiging van mijn opzegging dat ik de apparatuur terug moet sturen binnen 30 dagen “nadat de bestelling verwerkt is". Maar wat is de bestelling? Ik heb op 8 februari alles geregeld en op die dag kreeg ik ook de bevestiging van T-mobile.

Kortom, op welke datum moet alles bij jullie binnen zijn? Ik neem aan dat ik t/m 10 maart de spullen nog wel in huis mag hebben?

Reputatie 7
Badge +9

Hi @luckyluke999, jammer om te horen dat je ons gaat verlaten! De overstapservice wordt geregeld door je nieuwe provider. Je blijft dus online tot dat je aangesloten bent bij je nieuwe provider. Het is dus niet erg als je het een dag later retourneerd, als het maar geretourneerd wordt! Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider.  

OK, dan probeer ik alles uiterlijk de dag na de overstap op te sturen. Dank voor je reactie @Tommie !

 

Reageer