Beantwoord

Thuis abonnement alternatieve bezorging


Zojuist contact gehad met de klantenservice, blijkt dat het niet mogelijk is om het installatiepakket op mijn huidige adres te laten bezorgen. Het is namelijk nog niet helemaal zeker wanneer mijn nieuwe huis vrijkomt, maar ik wil wel zodra ik erin kan direct internet installeren. 

De medewerker gaf ook nog aan dat als zij (de huidige bewoners) het pakket weigeren het wel naar een ophaalpunt gaat, dat is toch raar? Waarom kan het niet direct naar het ophaalpunt of ander bezorgadres. 

 

Wellicht kunnen jullie dit veranderen, maar ik ga in de tussentijd maar even verder kijken naar een andere aanbieder dan die hier wel in kan voorzien! 

icon

Beste antwoord door Waqqas 30 June 2020, 18:56

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7

Hi @Nils97

 

Ik denk graag met je mee! Ik kan je verzekeren dat het geen onwil is om een pakket elders heen te sturen. Zoals ik het begrijp is het vanwege juridische redenen niet mogelijk een pakket naar een ander adres te versturen. Het is in dit geval niet te vergelijken met een Bol pakketje. 

 

De tip van Waqqas wilde ik ook meegeven. In andere woorden:

Er komt een installatiepakket aan, wat nu?
Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.

 

Tenslotte wil ik nog met nadruk adviseren niet een abonnement aan te vragen met een ingangsdatum (+ 7dagen) voordat je daadwerkelijk in dat huis woont. Dat voorkomt niet alleen deze problemen met het installatiepakket, maar ook problemen rondom lijnkaping, zoals Doornekamp aangeeft. De huidige bewoners van het adres zullen dan namelijk mogelijk zonder internet komen te zitten. 

 

Is het nog mogelijk om de startdatum van je abonnement aan te passen? Dat wil ik graag voor je nakijken en aanpassen, zodat er geen issue ontstaat met het pakket en de huidige bewoners. Laat het mij weten! 

Reputatie 7
Badge +15

Lijnkaping kan inderdaad wel een probleem zijn als de huidige providers ook nog gebruik maken van het aansluitpunt dus als ze een abonnement hebben. Dan wordt hun abonnement opgezegd zodra je T-mobile neemt.

En over dat installatiepakket, kan gewoon in ontvangst worden genomen door iemand anders mits hij beschikt over alle gegevens zoals adres, barcode, identiteitskaart etc..

In dit geval is het op zijn eigen naam en tegen de tijd dat het installatiepakket kan worden opgehaald zullen de huidige bewoners ook al bezig zijn met de verhuizing.

@Nils97 Als je een Abonnement aanvraagt word de oude lijn opgeheven en de nieuwe verbinding er opgezet, zit ook nog een andere kant aan het draadje namelijk en heeft niks te maken met wanneer je er een modem aanhangt, als de huidige bewoner een verbinding heeft is het lijnkaping als deze nog niet opgezegd heeft.

En koopcontract kan getekend zijn, beide kunnen er nog vanaf zien, je bent dus nog geen eigenaar.

Als de huidige bewoner het pakket weigert gaat die retour afzender.

 

En zolang alle systemen ADRES gericht zijn kan een pakket niet op een ander adres geleverd worden, en zou ook niet wenselijk zijn, is ook geen enkele provider waarbij het je gaat lukken om dit voor elkaar te krijgen, vaste diensten zijn nu eenmaal adres gebonden.

 

@Waqqas dankjewel voor de tip, dat is inderdaad een goed alternatief! Al ben ik nog steeds van mening dat er een eenvoudigere manier moet zijn om dit regelen via T-Mobile. 

@Doornekamp33 koopcontract is al getekend, dus ik voorzie wat dat betreft geen wettelijke hiaten die dit  in de weg staan. Het alternatieve adres is (en blijft) ook in mijn bezit dus alternatieve levering op dat adres zou gewoon prima in orde moeten zijn, zie voor T-Mobile geen reden om te vrezen voor de spullen. Het zelfde gebeurd toch ook bij webshops die alternatieve factuur- en leveringsadressen aanbieden of alternatieve levering op werk/kantoor? Lijnkaping zal wel meevallen want ik sluit het natuurlijk pas aan op het moment dat ik er zelf intrek. 

Ik blijf het een rare zaak vinden dat bij eventuele weigering van de huidige bewoners het pakket wel gewoon naar een PostNL punt gaat, waar ik het zelf kan afhalen. Bovendien heeft T-Mobile al mijn persoonlijke gegevens al en worden de rekeningen van het mobiele abonnement wat ik al jaren heb lopen keurig op tijd betaald. Heb eerder het vermoeden dat het gewoon onwil is vanuit de kant van T-Mobile omdat het voor hen wellicht administratief iets meer werk vergt of technisch extra werk om een alternatief afleveradres invoerveld / afhaalpunt optie in te regelen bij het bestellen. 

Maar ik kan mij niet voorstellen dat ik de enige ben die hier tegenaan loopt dus wellicht voor T-Mobile toch de moeite waard om naar de klant feedback te luisteren. 

 

Dat er een hoop mis gaat met PostNL is wel duidelijk, zolang er niet geklaagd word is er ook weinig aan de hand, maar als je kwaad wil kun je PostNL gewoon voor de Post wet aansprakelijk stellen of een ontvanger die jou post open maakt of ontvreemd.

Reputatie 7
Badge +15

Oke, zat nog even op de website van PostNL te kijken voor meer duidelijkheid maar ik kan enkel vinden dat ze naar je gegevens kunnen vragen bij ophalen en daar kan ook het adres bij zitten. Verder id etc.. maar goed we ziel wel wat @Nils97 uiteindelijk doet.

Postwet is heel simpel, naamstelling is ondergeschikt aan Adres wat leidend is, al je niet woonachtig bent op het adres is het niet jou post maar van de ingeschrevene, en als die niet de ten naam gestelde is mag die,

1, weigeren.

2, retour afzender sturen.

3, aannemen en aan de ten naam gestelde overhandigen.

En niet openen of weg gooien, dat is ook strafbaar.

En een abonnement afsluiten op een adres die niet tot jou beschikking staat is eigenlijk geeneens mogelijk, is een vorm van fraude ook al ga je er in de toekomst wel wonen, tenzij het object je onvervreembare eigendom is en je dit verhuurd of in bruikleen hebt gegeven, maar dan mag de gebruiker dit zelfs weigeren of tegenwerken.

 

En @Nils97 , Dat het niet op een ander adres geleverd kan worden heeft een reden, een thuis aansluiting is adres gebonden, als ze dit op een ander adres zouden leveren kan het ook ontvreemd worden en is TM zijn spullen kwijt omdat ze alleen op het aansluit adres verhaal kunnen halen, werkt fraudeleuze zaken in de hand.

Reputatie 7
Badge +15

@Doornekamp33

Het gaat om een pakket op zijn naam die nog niet op het nieuwe adres kan worden geleverd, huidige bewoners kunnen hem wel niet aannemen of aannemen maar er is niks verkeerd aan een pakket af laten leveren op een afhaalpunt die voor jezelf bestemd is volgens mij.

Tegen die tijd zal @Nils97 ook gewoon bewijs hebben dat hij er gaat wonen of heeft het misschien al dus zie het probleem niet.. 

@Waqqas , Dit kan helemaal niet en is zelfs Postfraude en kan wettelijk bestraft worden, je kan alleen post/pakketten van je eigen huidige adres laten bezorgen op een ander adres.

@Nils97 , Als je niet weet wanneer je nieuwe adres beschikbaar komt kun je zelfs nog geen abonnement afsluiten, ADSL zou nog kunnen, maar als de huidige bewoner een verbinding heeft doe je aan lijnkaping, dus soms is geduld een goede zaak.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Nils97 

Download de PostNL app en als je één dag vóór de bezorgdatum op de app het pakket volgt dan kan je eenvoudig online doorgeven om het pakket op een afhaalpunt te laten bezorgen zodra de status op gesorteerd staat.

Wanneer het pakket bij PostNL is en je kan nog niks wijzigen probeer het dan later weer.

het is ook via de website te wijzigen.

Reageer