Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje



Toon eerste reactie

78 reacties

Reputatie 6
Badge +4
Ja, je kunt af zien van jouw bedenktermijn. Dit houdt in dat de aanvraag direct in behandeling wordt genomen in plaats van na de behandeling. De klant moet dit formeel aangeven.

KPN en T-Mobile zitten op dezelfde lijn en op die lijn kan maar 1 provider tegelijk actief zijn met hun diensten. T-Mobile zal dus de lijn gaan 'claimen' bij KPN. Met overstapservice ligt dit punt zo dicht mogelijk op elkaar, zodat er minimale downlime is. Als de datum met Guidion is overeengekomen dan kun je er vanuit gaan dat dit zo blijft. Al is het altijd mogelijk dat het om redenen verzet moet worden. Bijvoorbeeld als KPN de lijn niet op tijd vrijgeeft, of er issues geconstateerd worden. Dat zijn uitzonderlijke situaties.

Van belang is dat jouw contract formeel voor 1 juni beëindigd is. Daarna kan jouw contract niet meer om de reden van zenderwijzigingen of prijsverhoging worden beëindigd en zit je formeel vast tot aan het einde van de contractperiode.
Reputatie 6
Badge +7
@GerritK @tmoesel Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de bedenktermijn. Je hebt inderdaad recht op 14 dagen bedenktijd. Dit houdt letterlijk in dat je na het plaatsen van je bestelling 14 dagen de tijd hebt om te bedenken of je de aanmelding inderdaad wel door wil laten gaan. Dit is dus iets anders dan je abonnement 14 dagen proberen en daarna annuleren wanneer het niet bevalt waar jij volgens mij een beetje op doelt @tmoesel. Je hebt dus recht op deze bedenktijd maar je kan hier als klant ook afstand van doen als je hier niet op wil wachten. Dit kan inderdaad via een knop op My T-Mobile Thuis maar als je bij je aanmelding al kiest voor een snelle oplevering dan doe je direct bij je aanmelding al afstand van de bedenktijd (dit wordt dan uiteraard ook aangegeven bij je aanmelding). Ook wanneer je gebruik maakt van de Overstapservice doe je al automatisch afstand van de bedenktijd omdat we dan direct contact op gaan nemen met je oude provider om de overstap aan te vragen.

@GerritK Omdat jij hebt gekozen voor een snelle oplevering heb je ook al afstand gedaan van de bedenktijd en zijn we direct voor je aan de slag gegaan! Je wensdatum van 23-05-2019 was wel erg kort dag, we doen altijd ons best om je rond de door jou gewenste datum aan te sluiten maar in dit geval is de aansluitdatum 03-06-2019 geworden. Per die datum kan je inderdaad het abonnement bij KPN opzeggen. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar! 🙂
@Brian Dank voor je reactie, het is inmiddels duidelijk en helemaal geregeld 😀We zitten wegens contractvrije datum KPN en beschikbaarheid monteur en eigen agenda 2 dagen zonder tv en internet. Uitgerekend in het weekend van de champions league finale.
Reputatie 6
Badge +7
Goed om te horen dat het gelukt is Gerrit! Maar wel ongelukkige timing haha. Maak je toevallig ook gebruik van een mobiel abonnement bij ons? Missschien zou je de wedstrijd nog kunnen volgen via een hotspot met je mobiele telefoon 🙂
My T-mobile home login does not work
Reputatie 6
Badge +5
Hi @westernira,

This topic will help you log into My T-Mobile Thuis: inloghulp My. It is in Dutch though, hope that’s okay!
Beste,

Ik heb onlangs een T-Mobile thuis pakket aangevraagd en deze zou gisteren geleverd moeten worden in de ochtenduren.

Helaas was ik niet thuis die dag. Tot mijn schrik zie ik vandaag via de Postnl app dat het pakketje is bezorgd en afgeleverd terwijl ik er niet was en is er zelfs getekend namens mij!

Nu vraag ik mij af waar mijn pakket is, want deze week komt een monteur langs en ik heb geen pakket ontvangen.

Mvg

Kahan
Reputatie 6
Badge +7
Hi @KaDeCeYi, hmm dat is wel bijzonder, is het pakketje misschien afgeleverd bij je buren? Ik kijk graag met je mee maar als ik zoek op het e-mailadres dat je op hebt gegeven bij je aanmelding op de Community dan kom ik alleen een al bestaand abonnement DSL abonnement tegen. Als je mij een privébericht wil sturen met het volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee!
Hoi allemaal,

Vorige week is mijn T-Mobile thuis geïnstalleerd en alles werkt naar behoren 👍🏻
Echter, in My T-Mobile lijkt dat nog niet helemaal doorgesijpelt te zijn, zie bijlage. (Er is eea fout gegaan op de dag van installatie: De monteur is bij een verkeerd adres geweest en heeft gemeld dat er niemand thuis was. Later op de dag is hij alsnog langs geweest om de installatie te doen)
En, bij 'Mijn Abonnement' staat 'Internet' en 'Interactieve TV Box ...' beide nog op "Je aanvraag is in behandeling".

Is er iemand hier die mij kan helpen bovenstaande te corrigeren?

Bvd!

Goedenavond,

vandaag zou mijn abonnement ingaan en KPN is ook daadwerkelijk geweest om de lijn te checken. Nu dacht ik dat voor 18:00 uur mijn internet zou overgaan van Telfort naar t-mobile. Maar nu 18:15 uur zit ik nog steeds met internet van Telfort. Dus gaat er nu iets fout?
Reputatie 6
Badge +7
@anoppe Goed dat je nog even contact opneemt! Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, we hebben namelijk geen melding van de monteur ontvangen dat hij aangesloten heeft op jouw adres. Ik heb zojuist aan onze back office doorgegeven dat je op 17 mei aangesloten bent en we gaan het handmatig aanpassen!

@jf.otten Is het bij jou inmiddels gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!
@Brian, ik heb nog steeds internet en telefoon via de router van telfort. Morgen ben ik vrij en ga ik eens kijken wat er gebeurd als ik het t-mobile route installeer.
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Volgens jullie krijg ik het installatiepakket binnen 4 tot 7 dagen thuis gestuurd. ZIjn dit werk- of kalenderdagen? Dinsdag 4 juni staat de installatie gepland, maar ik heb nog niets ontvangen.
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als M.AF hierboven, alleen bij mij ligt de tijd tussen stoppen van mijn oude abonnement (XS4ALL op 17-06) naar T-Mobile installatie door Guidion (op 02-07) zelfs langer (2 weken).

Is het mogelijk om in die 2 weken tijd gewoon nog gebruik te maken van internet via XS4ALL, ook al stop dat abonnement op 17-06?

Hoor het graag!
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?


Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:

Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Hallo T-mobile, aanstaande maandag wordt mijn internet opgeleverd. Echter heb ik nog steeds geen installatiepakket ontvangen en ook geen mededeling dat dit onderweg is. Ik heb hier deze week ook al contact over gehad via twitter en alles zou goed komen. Daar lijkt het dus niet op en ik heb het internet nodig voor mijn werk.........Ik zou graag actie zien ipv geruststellende woorden die niet uit komen.

Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:


Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.



@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
Jij ook veel succes en kijk plezier.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @KoenVC en @Toetie10,

Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @M.AF en @burningonsunday,

Jullie hebben al antwoord zie ik. Mooi! Jullie hebben gebruik gemaakt van de overstapservice zie ik. Deze zorgt ervoor dat de oude provider wordt opgezegd op de dag dat de monteur komt (bij glasvezel) of de lijn wordt overgenomen (bij DSL). Geen zorgen dus! 🙂
Hoi @KoenVC en @Toetie10,

Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.


Inmiddels router binnen en internet up and running. Maar de volgende problemen:
Wat een ellende.....customer journey van 0,0.....
ik heb paar dagen geleden een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis en ik heb zojuist een bericht ontvangen voor een installatieafspraak. Als ik een afspraak wil maken dan moet ik een aantal vragen beantwoorden waar ik het antwoord nog niet op weet omdat ik de sleutel van mijn huis pas over een week krijg en dus geen idee heb van de situatie aldaar. Wat kan ik het beste antwoorden? Want ik zou wel graag zo snel mogelijk een afspraak willen inplannen.
Reputatie 6
Badge +4
Goedenavond @THFR,

Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?
Goedenavond @THFR,

Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?


Het gaat om de vragen:
Komt je glasvezel aansluiting binnen in je meterkast?
Is er een vrij stopcontact aanwezig bij de glasvezel aansluiting?
Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?

Open laten is helaas geen optie,
er moet altijd geantwoord worden met een ja of nee.

Reageer