Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje



Toon eerste reactie

385 reacties

@Waqqas Tnx 

Ik neem dan aan dat voor de verzending van het pakket nog uitgegaan wordt van de originele datum.

Zorg ik dat ik het modem pas volledig aansluit op/ weekend na de originele datum.

 

Grz

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Birdie76 

De installatiedatum wordt meestal vervroegd als de lijn al vrij is en als dit kan.

Het installatiepakket ontvang je meestal 4 tot 7 dagen vóór de installatiedatum, je krijgt ook een mail als hij verzonden is en je ziet het ook in je T-Mobile thuis account.

De modem kan maximaal tot 2 weken na je installatiedatum worden aangesloten, wanneer de modem is aangesloten start je met betalen of automatisch na 2 weken.

De bedenktijd start pas als je modem is aangesloten.

 

 

Mijn vraag lijkt op jeroenroo:

Opeens een bericht via email en sms dat mijn aansluitdatum vervroegd is. Zonder verdere informatie én belangrijker: ik zit er niet op te wachten. Mijn gekozen aansluitdatum volgende week is gekozen met overlap en veiligheidsmarge. Ik meen dat ik niet gekozen heb voor zsm, maar kan er naast zitten...

Het bericht zorgt voor vragen aan mijn kant, naast de waarom vraag:

- wanneer komt het aansluitpakket (die is er nog niet en nog geen melding van postnl)

- Als ik mijn abo pas in wil laten gaan vanaf de gekozen datum hoe doe ik dat dan? Dit gaat zowel over kosten als bedenktijd (die ik overigens niet verwacht nodig te hebben)

Dank!

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Ondertussen is de installatiedatum naar voren gehaald naar… vandaag!
Ik heb alleen nog geen installatiepakket ontvangen, en ook nog niks gehoord over wanneer mijn pakket komt. Kan een van de moderators me wijzer maken?

Ik heb het pakket inmiddels ontvangen, en het modem aangesloten.
Alleen blijft het dsl-lampje(die met het wereldbolletje) rood branden en kan ik niet het internet op.
Volgens my t-mobile is de installatiedag nu (is al 2 dagen zo)
Klantensevice bellen duurt eeuwig, dus ik hoop dat iemand hier me kan helpen?

Hoi,

Mijn t-mobile verbinding is inmiddels al een week opgeleverd, maar in mijn t-mobile portal staat dat dit nog niet het geval is. wanneer wordt dit aangepast? en wanneer kan ik de eerste afschrijvingen verwachten?

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Ondertussen is de installatiedatum naar voren gehaald naar… vandaag!
Ik heb alleen nog geen installatiepakket ontvangen, en ook nog niks gehoord over wanneer mijn pakket komt. Kan een van de moderators me wijzer maken?

Reputatie 6
Badge +2

Geen zorgen @jeroenjoo, wij weten 100% dat te veel snoepen niet gezond is, en daarom doen wij er alles aan om de oplevering van jouw internet zo soepel als mogelijk te laten verlopen! :wink: Tof trouwens dat je zo een goede buur hebt, zo weet je wie er écht voor je klaar staat in tijden van nood. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Dank voor jullie reacties @Waqqas en @Demi !

Fijn dat het 12 oktober geregeld is, tot die tijd hebben we met de buurman afgesproken dat we van zijn wifi kunnen snoepen, maar ons eigen internet is natuurlijk fijner!

Reputatie 4
Badge +2

Hi @jeroenjoo,

Wat Waqqas zegt klopt. Speciaal voor jou hebben we de snelst mogelijke datum te pakken gekregen. Als het goed is, heb je net hierover een email ontvangen. De eerst volgende datum op de planning is 12 oktober 2020. 

Meer informatie over de aanvraag van je bestelling, vind je in dit topic: 

https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-van-bestelling-tot-installatie-496/thuis-faq-nieuwe-aanvraag-alles-op-een-rijtje-279073.

 

In ieder geval voor nu succes nog met de verhuizing en het Internet komt zo snel mogelijk jouw kant op!

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @jeroenjoo 

Sinds een tijdje gaat de bedenktijd pas in als je internet verbinding actief is of als je modem werkt bij glasvezel.

Een nieuwe aanvraag duurt circa 2 weken, deze tijd is nodig om de verbinding naar je woning gereed te maken, het kan ook zo zijn dat het iets langer duurt. Meestal bij glasvezel.

Hallo allemaal,
Ik heb een t-mobile thuis abonnement aangevraagd, maar ik vind het wel vervelend dat ik zo lang moet wachten voordat ik internet heb. We moesten op korte termijn verhuizen, dus viel het niet van tevoren te regelen…
Is er een mogelijkheid om het proces wat te versnellen? Bijvoorbeelddoor af te zien van de bedenktermijn?
Ik hoor het graag.

Met vriendelijke groet, Jeroen

Reputatie 7
Badge +7

Heel graag gedaan en blij te horen dat het proces je zo enorm bevalt! 😄

Indien we in de toekomst nog eens kunnen helpen, geef het dan zeker aan. De Community helpt altijd zo goed mogelijk mee!

Hallo @Jason, super fijn dat jij de order een setje heb gegeven. Fijn dat we het op deze manier toch nog snel hebben kunnen oplossen. 
Ben echt super tevreden over het gehele proces van overstappen. Ook over de kwaliteit van T-mobile thuis ben ik zeer tevreden. Kortom een erg tevreden klant. 
 

Groet,

Ronald. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @RonaldSpr, sorry voor het ongemak! Ik heb het zaterdag in orde gemaakt voor je. De order was nog niet volledig voltooid inderdaad, dat heb ik op de achtergrond wel gedaan. Gelukkig heeft dit bijgedragen aan de oplossing, maar aan jou: chapeau voor hoe je dit aangepakt hebt. Door het nogmaals bestellen van de TV pakketten, kreeg de aanvraag nogmaals de spreekwoordelijke push die nodig was om alles te activeren. Goed bezig! 👍

Veel sport- en kijkplezier!

Hoi @RonaldSpr,

Fijn om te horen dat de overstap je over het algemeen goed bevallen is! Sorry dat er iets mis is gegaan met de TV pakketten die je had besteld en dat je dit pas gisteren zelf hebt kunnen oplossen. Hopelijk kan je met onze Terug Kijken functie alsnog het gemiste plezier inhalen. Heel veel kijkplezier nog gewenst het komende seizoen. 

Hoi Cal,

Het klopt idd dat ik de pakketten gisteren zelf heb kunnen activeren.

Alles werkt naar volle tevredenheid, en nogmaals mijn complimenten voor de overstapservice.

Groet, Ronald. 

Reputatie 6
Badge +2

Hoi @RonaldSpr,

Fijn om te horen dat de overstap je over het algemeen goed bevallen is! Sorry dat er iets mis is gegaan met de TV pakketten die je had besteld en dat je dit pas gisteren zelf hebt kunnen oplossen. Hopelijk kan je met onze Terug Kijken functie alsnog het gemiste plezier inhalen. Heel veel kijkplezier nog gewenst het komende seizoen. 

Goedemiddag,

Gisteren aangesloten op T-Mobile Thuis (glasvezel)
Ik kom van KPN en heb gebruik gemaakt van de overstapservice die T-mobile aanbied, niets anders dan complimenten over deze service, alles is zonder problemen verlopen en heb nagenoeg niet zonder internet gezeten.
Alleen zijn de extra tv-pakketten die ik bij de aanmelding voor T-Mobile Thuis meteen mee had besteld niet geactiveerd, het gaat dan om Fox Sport, Ziggo Sport en Cloud-opnemen, deze zijn niet zichtbaar op de tv en na inloggen bij T-Mobile Thuis zie ik de status “is in aanvraag”.

Gisteren aan het einde van de middag toch nog even gebeld met de klantenservice, die wist mij te vertellen dan mijn activatie van T-Mobile Thuis niet niet geheel was afgerond in het systeem.
Nu 24 uur verder, nog steeds dezelfde status, en dat is toch best vervelend met een weekend vol Sport op de TV. Ik zou dan ook graag zien dat het zo snel als mogelijk geactiveerd kan worden.

Wat wel vreemd is, is dat ik gisteren bij mijn account op de T-mobile Thuis website gewoon een extra tv pakket kon activeren nl “Kids & Music”, deze was actief na een aantal minuten.

Toch vreemd dat ik dat wel kon activeren.
Iemand enig idee hoelang dit kan duren voor mijn activering is afgerond in het systeem van T-Mobile ?

 

Groet, Ronald

Dank @Jason alles staat goed zo te zien!

Reputatie 7
Badge +7

@cptgrt Je aanvraag is helemaal doorgezet en als Completed aangemeld. Nu loopt alles door en zul je de melding in My T-Mobile Thuis ook te zien krijgen dat de aansluiting volledig geregistreerd is! 

Een fantastisch weekend toegewenst! 😁🌞🎈

Yes, ik heb een andere mobiel gevonden waarmee ik de hotspot kan aanmaken. Top! Nogmaals bedankt!!

Reputatie 7
Badge +7

@cptgrt Thanks voor je terugkoppeling met betrekking tot het modem, ik ga één van onze specialisten bij de technische dienst aanschieten om te vragen of jouw order een spreekwoordelijke ‘push’ kan krijgen, zodat je alsnog volledig aangemeld wordt. Ik kom hier snel op terug! 😁

@TomThuis Heel graag gedaan, vaak denken we in problemen terwijl er net zo makkelijk in oplossingen kan worden gedacht. Dat scheelt jou een hoop trammelant en maakt het zoekwerk voor ons als medewerkers ook nog veel uitdagender en leuker! 😊

Afijn, terugkomend op de voucher: heb je ergens een losse smartphone liggen waar je de T-Mobile prepaidsim in kunt doen? Zo ja, dan heb je daar meteen je hotspot mee gefixt. Stuur me een berichtje zodra je de kaart gekocht hebt, dan vergoed ik deze stante pede voor je. 

Sorry dat je niet meteen hierover geïnformeerd bent, dat had jou veel zorgen gescheeld en dan wist je van meet af aan waar je aan toe was!

Heeft KPN NetwerkNL al contact opgenomen met je? Mocht er om wat voor reden dan ook nog geen telefoontje gepleegd zijn, probeer het dan eens via 088 - 0063744. Volgens mijn collega's kunnen zij je doorverbinden met de afsprakenlijn.

Omdat 4 september nu de plandatum is vanuit KPN om werkzaamheden te verrichten in de centrale en om jouw patch te zetten, kun je vanaf 4 september ook de Guidion installatie laten voltooien. Je bent natuurlijk al aardig lang bezig om alles rond te krijgen en ik vind het onprettig om je dit te vragen, maar onder andere wegens de Europese privacywetgeving mogen wij geen afspraken inplannen voor onze klanten. 

Wat betreft de Unlimited Internet voucher: woon je toevallig in de buurt van een T-shop? Omdat dit een uitzondering betreft, wil ik je graag tegemoetkomen. Mocht je dit willen, koop dan een Prepaid simkaart bij een T-shop, neem de bon mee en stuur mij een privéberichtje, dan zorg ik ervoor dat de aanschafkosten vergoed worden op je eerste (of tweede) rekening en stuur ik meteen een 7 dagen voucher naar je toe. Is dit een ideetje?

Hallo @Jason,

 

Thanks voor je berichtje. Ik waardeer het dat er excuses voor wordt aangeboden en dat er gezocht wordt naar oplossingen.

Een deel van het probleem ligt bij KPN Netwerk; ze gaven telefonisch aan dat ze het huis sowieso hadden willen aansluiten voor de sleuteloverdracht, maar dat is al 2,5 maand geleden.. Desalniettemin als ik het eerder wist had ik eerder contact met ze kunnen opnemen :p

Ik heb ondertussen een e-mail ontvangen van KPN NetwerkNL dat zij in week 38 (nu week 35) de huisaansluiting zullen gaan realiseren.

De tegemoetkoming klinkt goed. Er zit bij mij in de buurt wel een T-Mobile shop. Ik moet alleen even kijken of ik dan met een hotspot kan werken via mijn telefoon terwijl ik wel mijn eigen nummer behoud.

 

Thanks!

Hoi @Waqqas en @Jason

Dank voor jullie antwoorden! @Jason Ik heb gewoon het T50 modem aangesloten direct op het ISRA-punt. Modem en internet werken ook prima. Als jij het proces kan versnellen zou dat mooi zijn!

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @cptgrt, welkom op de Community en bij T-Mobile Thuis! 😄🎈

Kan het kloppen dat je jouw eigen modem aangesloten hebt? Dit mag uiteraard gewoon, alleen om te voorkomen dat de aansluiting niet aangemeld wordt, wil ik je adviseren om gelijk het Zyxel modem aan te sluiten op het ISRA-punt (hoofdaansluitpunt DSL in de meterkast of woonkamer). Wanneer onze technische dienst dan een signaal online meet vanaf het Zyxel modem, loopt jouw registratie automatisch door en zul je dus volledige toegang krijgen tot het abonnement. De activatie wordt dus pas voltooid zodra ons modem een signaal afgeeft. Zodra dit gebeurd is, kun je jouw eigen modem weer aansluiten natuurlijk.

Mocht bovenstaande niet van toepassing zijn, dan is het zoals @Waqqas aangeeft een kwestie van wachten op aanmeldingen vanuit ons. Dit proces kan ik voor je versnellen, laat me weten of ik dit voor je in gang kan zetten. Thanks alvast voor je medewerking! 

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @cptgrt 

Het gaat om DSL omdat je het zelf kon aansluiten?

Soms duurt het even tot een paar dagen voordat je verbinding officieel is aangemeld en daarna is alles ook actief in je T-Mobile thuis account.

Mocht het te lang duren dan kan een moderator altijd meekijken.

Reageer