F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Hi @Jeannette_Culemborg,



Wat lief dat jij dat voor je ouders een T-Mobile Thuis abonnement regelt! Ik help jou en je ouders dan ook graag. Wij zorgen ervoor dat de aansluiting helemaal in orde is. Dus wanneer de monteur langskomt om de apparatuur te installeren, is alles klaar om in werking te gaan. Mochten jullie nog vragen hebben, of mocht ik je nou nog ergens bij kunnen helpen, laat me dat dan gerust weten!



Hi @El Prince,



Ik heb het meteen voor je gecheckt, het is niet mogelijk om jouw internet eerder in te laten gaan. Alles staat al gepland en dat kunnen we niet meer wijzigen. Bij glasvezel is het noodzakelijk dat een monteur alle apparatuur installeert. Dit doen we om jou te beschermen. Glasvezel kan je ogen erg beschadigen en als je iets kleins verkeerd doet, kun je veel schade aanrichten aan je internetlijn en zo ook jouw portemonnee. Laten we deze situatie dus zeker niet veroorzaken!



Hoi @JHtmobile,



Goed dat je aan de bel trekt! Ik zie dat mijn collega je op weg heeft kunnen helpen. Er zit iets mis in jouw internetlijn. Hier is een monteur voor aangestuurd. Ik zie dat het je gelukt is om een afspraak te maken daarmee. Super! Maak je geen zorgen om de kosten, je gaat pas betalen zodra jij kunt genieten van T-Mobile Thuis. Heb je ook T-Mobile Mobiel? Stuur mij dan gerust een privébericht, dan zorg ik dat je de komende dagen via die weg unlimited online kunt zijn!
Goedemiddag,



Ik heb een vraag over mijn bestelling van T-Mobile thuis.

Heb gisteren de bestelling geplaatst en als datum 3 Januari gekozen. Het betreft een nieuwbouw woning met glasvezelaansluiting.

Nu hoop ik dat ik spoedig TV en Internet kan krijgen aangezien ik vrijdag 28 December ga verhuizen.

Glasvezel oplevering heeft ook langer geduurd dan de planning was.

Hopelijk kunt u mij helpen om de bestelling wellicht iets sneller te laten verlopen?

Ik dank u alvast hartelijk voor uw antwoord,



Vriendelijke groet,



Maarten
Reputatie 7
Hi Maarten, als eerste gefeliciteerd met je nieuwe woning! 🙂 Fijn dat je voor T-Mobile Thuis hebt gekozen, we gaan voor je aan de slag. Ik heb meteen met je meegekeken en inmiddels staat je aansluiting gepland voor 9 januari, dat gaat dus helemaal lukken! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust en alvast van harte welkom!
Tot nu toe niet tevreden met het nieuwe abonnement. Deze zou vandaag ingaan maar op de een of andere manier is de afspraak geannuleerd door Guidion.Ook het installatiepakket nog steeds niet ontvangen!! Bij T-Mobile wisten ze ook niet waarom de annulering door Guidion geplaatst was . Want de aansluiting was gewoon geschikt voor glasvezel en dat heb ik nu al namelijk bij een andere provider. Er zou een nieuwe afspraak gemaakt worden. Dat moet nog steeds gebeuren. Vandaag gaat mijn oude internet eraf. Dus....geen internet en tv dit weekend!! Alweer gebeld met T-Mobile en wordt verteld dat de aansluiting bezet is . Ik heb mijn huidige provider netjes opgezegd en die vindt het ook allemaal maar erg vreemd. Op mijn T-Mobile thuis account staat dat de monteur zelfs nog komt vandaag en niks over annulering. Heel vreemd allemaal. Dit is geen fijne start voor T-Mobile.
Reputatie 7
Hoi @Roy Enschede,



Leuk dat je voor ons hebt gekozen als provider! Ik heb meteen uitgezocht wat er aan de hand is. Je oude provider zit niet aangesloten bij club providers die werken met de overstapservice. Dan kan een overstap op problemen stuiten. In jouw geval gooit de opzegging bij de oude provider roet in het eten. Omdat de geplande afspraak met onze monteur op een datum was waarop het oude abonnement nog actief was zorgde dit ervoor dat wij niet van de glasvezel gebruik mochten maken van je oude provider. Je had immers nog een actief abonnement bij hen! Aangezien de lijn nu vrij is, kun je opnieuw een monteursafspraak inplannen. Op die datum zal alles bij jou weer werken. Heb je nog geen afspraak? Dan kun je nu bellen met Guidion op 088-2000151 om een monteur in te plannen. Zo hoop ik dat je snel weer online bent!
2 weken geleden T-mobile Thuis (glasvezel only) afgesloten online omdat wij helemaal klaar waren met Ziggo. Op zich verliep het proces goed behalve dat ik geen ''overstapservice''' optie kreeg.

Afijn, een belletje naar de T-mobile klantenservice en dat werdt direct geregeld, dossier aangemaakt ét voila. Vervolgens een hoop smeekbedes van Ziggo af geslagen en nu zijn de 2 weken bedenktermijn bijna om...op naar glasvezel dus!



1 probleem...de overstapservice staat op 28 Maart. Dat lijkt mij dus de datum dat Ziggo mij afsluit en ik de spullenboel terug moet sturen. Reggefiber komt echter pas ergens in April langs om überhaupt te kijken hoe ze de kabel het huis in gaan voeren, laat staan de daadwerkelijke installatie door Guidion. Zit ik nu dan vanaf 28 maart tot het moment dat ik T-mobile Thuis heb zonder internet? (enkele maanden dus waarschijnlijk). Dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling van een ''overstapservice'' aangezien die bij zowel banken als telecomproviders over het algemeen juist bedoeld is als ''seamless'' overstap...Kunnen jullie hierbij helpen?
Reputatie 7
Hey @ACRNM2,



Allereerst welkom alvast bij T-Mobile Thuis!😄 In het geval van een overstapservice hoef je je geen zorgen te maken dat je zonder internet komt te zitten. Wanneer de exacte installatiedatum bekend is, verschuift de overstapdatum automatisch naar deze datum. Die "seamless" overstap zit dus wel snor. 😉
Hallo,

Ik wil graag de bedenktijd overslaan zodat ik hopelijk sneller internet en tv in huis heb. Echter kan ik nergens vinden hoe ik dit moet wijzigen? Jullie zijn mijn eerste provider dus ik hem geen overstap nodig.
Reputatie 7
Hi @Esmee1993, wat leuk dat we jouw eerste provider zijn en wat een eer! We gaan ons best doen om je zo snel mogelijk aan te sluiten. Ik zie dat je al hebt gekozen voor een datum die korter is dan 30 dagen, in dat geval doe je automatisch al afstand van de bedenktijd. Op dit moment is de verwachte aansluitdatum 09-04-2019, dus over iets minder dan twee weken. Ik verwacht dat je in de loop van volgende week het welkomstpakket ontvangt zodat je de 9de alles aan kan sluiten. Alvast veel plezier met je abonnement en als je vragen hebt stel ze dan gerust!
Na meer dan 3,5 maand had ik helaas nog internet en tv van T-Mobile. Na meerdere malen contact gezocht te hebben met jullie en de partners die jullie gebruiken is niet duidelijk geworden hoe jullie mij binnen een redelijke termijn internet en tv wilde leveren. Meer dan 3 maanden wachten is echt buiten alle proporties terwijl andere bedrijven in een week kunnen leveren. Daarop heb ik van tv en internet afgezien omdat jullie ook niet met een goede oplossing of hulp kwamen. Ik kreeg enkel verwarrende en botte reacties terug. Nu willen jullie blijkbaar graag een bedrag incasseren voor annuleringskosten terwijl jullie niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd. Ronduit belachelijk. Ik zou dan ook graag zien dat jullie hiermee stoppen en wil anderen waarschuwen voordat zij in zee gaan met T-Mobile.
Reputatie 7
Hi @alpha537, het is erg jammer dat het niet gelukt is om je aan te sluiten. Zo te zien kon de netbeheerder je lange tijd niet bereiken om een afspraak te maken om je aansluitpunt (FTU) te plaatsen. Wanneer er een nieuwe aansluiting geplaatst moet worden door de netbeheerder dan kan de provider pas leveren zodra deze gereed is (ongeacht welke provider). Het is zeker jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Op het moment dat je opzegt nadat wij je aanvraag hebben gestart dan hebben wij al kosten gemaakt voor het aansluiten. Een deel van deze kosten wordt dan in rekening gebracht.



Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is met het aanleggen van het aansluitpunt? Zo niet dan zal je hier opnieuw op moeten wachten bij een eventuele nieuwe provider. Ik hoop dat het bij je volgende aanvraag soepeler verloopt en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Beste lezer,



In december 2018 heb ik een T-mobile thuis abonnement afgesloten. De verwachte opleverdatum was toen begin februari. Er waren toen wat problemen met de glasvezelkabel, dus de opleverdatum werd telkens opgeschoven en T-mobile moest wachten tot te kabelboer klaar was met graven. Ik heb van de uitvoerder begrepen dat het probleem met de kabel inmiddels 4 weken geleden al is opgelost, maar ik heb nog niets van T-mobile of de monteur vernomen (Er staat in de sticky post toch echt 2 tot 3 weken). Afgelopen vrijdag heb ik zelf contact opgenomen met T-mobile via de chat, zie screenshots in de bijlage. Via de chat krijg ik te horen dat de monteur pas over een maand langs komt. Omdat ik inmiddels dus al sinds december op de aansluiting wacht en de kabel al 3 weken klaar is gaf ik aan dat ik dat nogal erg lang vond duren. Ik kreeg vervolgens te horen dat ik zelf maar even moest bellen met de monteur (Guidion) om te vragen of de afspraak naar voren geschoven kan worden.



Samengevat: Ik sluit bij jullie een contract af. Ik wacht al sinds december op mijn internetverbinding. Ik krijg te horen dat ik ongeveer 7 weken moet wachten op de aansluiting nadat de kabel gereed is, terwijl jullie "reclame maken" dat er binnen 3 weken contact wordt opgenomen en ik binnen 4 weken online zou zijn. Vervolgens krijg ik van jullie te horen dat ik zélf achter júllie monteur aan moet bellen om de zaak te versnellen.



Ik vind dit echt hele slechte service, is dit de normale gang van zaken?



Met vriendelijke groet,

Jasper
Dit is helaas de normale gang van zaken bij t-mobile. Bij mij een soort gelijk verhaal, meer dan 3,5 maanden gewacht en veelvuldig contact met T-mobile en Guidion nog geen internet en tv.



Helaas doet T-mobile er ook alles aan om het je onmogelijk te maken om nog bij hen weg te gaan.
Hi @alpha537, het is erg jammer dat het niet gelukt is om je aan te sluiten. Zo te zien kon de netbeheerder je lange tijd niet bereiken om een afspraak te maken om je aansluitpunt (FTU) te plaatsen. Wanneer er een nieuwe aansluiting geplaatst moet worden door de netbeheerder dan kan de provider pas leveren zodra deze gereed is (ongeacht welke provider). Het is zeker jammer dat het zo lang heeft moeten duren. Op het moment dat je opzegt nadat wij je aanvraag hebben gestart dan hebben wij al kosten gemaakt voor het aansluiten. Een deel van deze kosten wordt dan in rekening gebracht.



Ik hoop dat het inmiddels wel gelukt is met het aanleggen van het aansluitpunt? Zo niet dan zal je hier opnieuw op moeten wachten bij een eventuele nieuwe provider. Ik hoop dat het bij je volgende aanvraag soepeler verloopt en als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!



Ik heb niet moeten wachten op de netbeheerder, zij gaven aan pas een week voor de daadwerkelijke afspraak opdracht te hebben gekregen van T-mobile. Dus na 3,5 maanden, het afschuiven op hen is dus zeer zwak. Ook heb ik altijd zo snel mogelijk en op de vroegst mogelijke datum een afspraak gemaakt. Dus wat je zegt klopt gewoon niet.
Gisteren aangevraagd en gehoord dat ik de bedenktijd van 2 weken kan passeren kan die mogelijkheid echter nergens vinden. Waar of hoe kan ik die 2 weken passeren?
Reputatie 7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.



De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.





@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)





@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!
Dank voor je antwoord
Reputatie 1
Hallo,

Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?
Hallo,

Afgelopen week heb ik een t-mobile thuis pakket besteld (alleen glasvezel internet). Nu heb ik het idee dat ik een afspraak met de monteur moet maken voor ik het pakket toegestuurd krijg. Echter kan ik het zelf installeren en heb ik dus geen monteur nodig. Ik zou dan ook graag zsm het installatiepakket toegestuurd krijgen en hierbij niet wachten op de 4-7 dagen voor de monteur komt... Is dit mogelijk?

Saskia
Reputatie 6
Hallo,

Afgelopen week heb ik een t-mobile thuis pakket besteld (alleen glasvezel internet). Nu heb ik het idee dat ik een afspraak met de monteur moet maken voor ik het pakket toegestuurd krijg. Echter kan ik het zelf installeren en heb ik dus geen monteur nodig. Ik zou dan ook graag zsm het installatiepakket toegestuurd krijgen en hierbij niet wachten op de 4-7 dagen voor de monteur komt... Is dit mogelijk?

Saskia


Nee, glasvezel internet aansluiten moet door een monteur gebeuren, ook al kun je dat zelf ook wel.

Men vindt blijkbaar het eventuele risico op gedoe m.b.t. de schuldvraag mocht er toch iets niet werken na oplevering (of schade zijn ontstaan aan mens of materiaal), te hoog, vandaar.
Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?



Grt. Gerrit
Reputatie 6
Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?

Een dergelijke knop zal denk ik tot juridische problemen leiden, want ik denk dat dit illegaal is. Een bedenktermijn is een wettelijke plicht; Als T-Mobile degelijke knop zou hebben, dan hebben ze daarmee een intentie om de wet te omzeilen. In een 1-op-1 relatie of verkoopgesprek zullen zowel jij als T-Mobile elkaar niet voor het gerecht slepen, maar ik denk dat er zeker bevoegde instanties zijn die dat niet zullen nalaten als zich (potentiele) klanten melden die zich benadeeld voelen.


Hallo, vorige week heb ik de bevestigingsmail van mijn bestelling ontvangen. Nu wil ik mijn bedenktermijn overslaan, maar zie in mijn t-mobile thuis nergens de knop dat dit kan. Kunnen jullie kijken wat ik verkeerd doe?Een dergelijke knop zal denk ik tot juridische problemen leiden, want ik denk dat dit illegaal is. Een bedenktermijn is een wettelijke plicht; Als T-Mobile degelijke knop zou hebben, dan hebben ze daarmee een intentie om de wet te omzeilen. In een 1-op-1 relatie of verkoopgesprek zullen zowel jij als T-Mobile elkaar niet voor het gerecht slepen, maar ik denk dat er zeker bevoegde instanties zijn die dat niet zullen nalaten als zich (potentiele) klanten melden die zich benadeeld voelen.




Klinkt logisch, maar op het forum staat dat je via T-mobile thuis je bedenktermijn kan overslaan. De ingangsdatum van mijn pakket zou 23-5-2019 moeten zijn. Echter met een bedenktermijn van 2 weken vraag ik mij af of dit wel goed komt en dat ik niet zonder internet en TV komt te zitten. Nu is dit laatste geen hele grote ramp, alleen moet ik het mijn vrouw en zoon nog vertellen 🙂
Reputatie 6
Klinkt logisch, maar op het forum staat dat je via T-mobile thuis je bedenktermijn kan overslaan. De ingangsdatum van mijn pakket zou 23-5-2019 moeten zijn. Echter met een bedenktermijn van 2 weken vraag ik mij af of dit wel goed komt en dat ik niet zonder internet en TV komt te zitten. Nu is dit laatste geen hele grote ramp, alleen moet ik het mijn vrouw en zoon nog vertellen :)

Op deze community website staat wel meer. Je moet gewoon op 23-5-2019 wat je besteld hebt werkend hebben, anders is de ingangsdatum gewoon later. Waarom heet dat anders ingangsdatum.

In mijn ogen misbruikt T-Mobile Thuis de bedenktermijn ten behoeve van hun eigen installatie- en planningsflexibiliteit. Vaarg maar eens bij Ziggo hoe ze met bedenktermijn omgaan.

T-Mobile Thuis legt dit anders uit, die zien bedenktijd eerder als een laatste mogelijkheid om een fout van het pardoes op de bestelknop drukken te herstellen. Maar de klant weet vaak helemaal niet wat ie in huis haalt. Weet je b.v. wat voor router je in bruikleen krijgt en of je apparatuur daar wel makkelijk mee samen werkt?
Hallo, nog een vraag. De leverdatum van mijn T-mobile staat op 23-05-2019. De installatie van de monteur staat op 03-06-2019. Kan ik nu gewoon per 03-06-2019 mijn huidige contract bij KPN opzeggen? Of moet dit eerder? Mijn contract bij KPN is per 01-06-2019 contractvrij vanwege de zenderwijzigingen.



Omdat het te kort dag was, was het niet mogelijk om gebruik te maken van de overstapservice.

Reageer