F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Ja, je kunt af zien van jouw bedenktermijn. Dit houdt in dat de aanvraag direct in behandeling wordt genomen in plaats van na de behandeling. De klant moet dit formeel aangeven.



KPN en T-Mobile zitten op dezelfde lijn en op die lijn kan maar 1 provider tegelijk actief zijn met hun diensten. T-Mobile zal dus de lijn gaan 'claimen' bij KPN. Met overstapservice ligt dit punt zo dicht mogelijk op elkaar, zodat er minimale downlime is. Als de datum met Guidion is overeengekomen dan kun je er vanuit gaan dat dit zo blijft. Al is het altijd mogelijk dat het om redenen verzet moet worden. Bijvoorbeeld als KPN de lijn niet op tijd vrijgeeft, of er issues geconstateerd worden. Dat zijn uitzonderlijke situaties.



Van belang is dat jouw contract formeel voor 1 juni beëindigd is. Daarna kan jouw contract niet meer om de reden van zenderwijzigingen of prijsverhoging worden beëindigd en zit je formeel vast tot aan het einde van de contractperiode.
Reputatie 7
@GerritK @tmoesel Ik geef graag wat meer duidelijkheid over de bedenktermijn. Je hebt inderdaad recht op 14 dagen bedenktijd. Dit houdt letterlijk in dat je na het plaatsen van je bestelling 14 dagen de tijd hebt om te bedenken of je de aanmelding inderdaad wel door wil laten gaan. Dit is dus iets anders dan je abonnement 14 dagen proberen en daarna annuleren wanneer het niet bevalt waar jij volgens mij een beetje op doelt @tmoesel. Je hebt dus recht op deze bedenktijd maar je kan hier als klant ook afstand van doen als je hier niet op wil wachten. Dit kan inderdaad via een knop op My T-Mobile Thuis maar als je bij je aanmelding al kiest voor een snelle oplevering dan doe je direct bij je aanmelding al afstand van de bedenktijd (dit wordt dan uiteraard ook aangegeven bij je aanmelding). Ook wanneer je gebruik maakt van de Overstapservice doe je al automatisch afstand van de bedenktijd omdat we dan direct contact op gaan nemen met je oude provider om de overstap aan te vragen.



@GerritK Omdat jij hebt gekozen voor een snelle oplevering heb je ook al afstand gedaan van de bedenktijd en zijn we direct voor je aan de slag gegaan! Je wensdatum van 23-05-2019 was wel erg kort dag, we doen altijd ons best om je rond de door jou gewenste datum aan te sluiten maar in dit geval is de aansluitdatum 03-06-2019 geworden. Per die datum kan je inderdaad het abonnement bij KPN opzeggen. Als je nog andere vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar! 🙂
@Brian Dank voor je reactie, het is inmiddels duidelijk en helemaal geregeld 😀We zitten wegens contractvrije datum KPN en beschikbaarheid monteur en eigen agenda 2 dagen zonder tv en internet. Uitgerekend in het weekend van de champions league finale.
Reputatie 7
Goed om te horen dat het gelukt is Gerrit! Maar wel ongelukkige timing haha. Maak je toevallig ook gebruik van een mobiel abonnement bij ons? Missschien zou je de wedstrijd nog kunnen volgen via een hotspot met je mobiele telefoon 🙂
My T-mobile home login does not work
Reputatie 7
Hi @westernira,



This topic will help you log into My T-Mobile Thuis: inloghulp My. It is in Dutch though, hope that’s okay!
Beste,



Ik heb onlangs een T-Mobile thuis pakket aangevraagd en deze zou gisteren geleverd moeten worden in de ochtenduren.



Helaas was ik niet thuis die dag. Tot mijn schrik zie ik vandaag via de Postnl app dat het pakketje is bezorgd en afgeleverd terwijl ik er niet was en is er zelfs getekend namens mij!



Nu vraag ik mij af waar mijn pakket is, want deze week komt een monteur langs en ik heb geen pakket ontvangen.



Mvg



Kahan
Reputatie 7
Hi @KaDeCeYi, hmm dat is wel bijzonder, is het pakketje misschien afgeleverd bij je buren? Ik kijk graag met je mee maar als ik zoek op het e-mailadres dat je op hebt gegeven bij je aanmelding op de Community dan kom ik alleen een al bestaand abonnement DSL abonnement tegen. Als je mij een privébericht wil sturen met het volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan kijk ik graag met je mee!
Hoi allemaal,



Vorige week is mijn T-Mobile thuis geïnstalleerd en alles werkt naar behoren 👍🏻

Echter, in My T-Mobile lijkt dat nog niet helemaal doorgesijpelt te zijn, zie bijlage. (Er is eea fout gegaan op de dag van installatie: De monteur is bij een verkeerd adres geweest en heeft gemeld dat er niemand thuis was. Later op de dag is hij alsnog langs geweest om de installatie te doen)

En, bij 'Mijn Abonnement' staat 'Internet' en 'Interactieve TV Box ...' beide nog op "Je aanvraag is in behandeling".



Is er iemand hier die mij kan helpen bovenstaande te corrigeren?



Bvd!

Reputatie 1
Goedenavond,



vandaag zou mijn abonnement ingaan en KPN is ook daadwerkelijk geweest om de lijn te checken. Nu dacht ik dat voor 18:00 uur mijn internet zou overgaan van Telfort naar t-mobile. Maar nu 18:15 uur zit ik nog steeds met internet van Telfort. Dus gaat er nu iets fout?
Reputatie 7
@anoppe Goed dat je nog even contact opneemt! Er lijkt inderdaad iets niet helemaal goed te zijn gegaan, we hebben namelijk geen melding van de monteur ontvangen dat hij aangesloten heeft op jouw adres. Ik heb zojuist aan onze back office doorgegeven dat je op 17 mei aangesloten bent en we gaan het handmatig aanpassen!



@jf.otten Is het bij jou inmiddels gelukt? Zo niet stuur mij dan even een privébericht met je volledige adres, je geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer, dan kijk ik meteen met je mee!
Reputatie 1
@Brian, ik heb nog steeds internet en telefoon via de router van telfort. Morgen ben ik vrij en ga ik eens kijken wat er gebeurd als ik het t-mobile route installeer.
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.



Volgens jullie krijg ik het installatiepakket binnen 4 tot 7 dagen thuis gestuurd. ZIjn dit werk- of kalenderdagen? Dinsdag 4 juni staat de installatie gepland, maar ik heb nog niets ontvangen.
Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag als M.AF hierboven, alleen bij mij ligt de tijd tussen stoppen van mijn oude abonnement (XS4ALL op 17-06) naar T-Mobile installatie door Guidion (op 02-07) zelfs langer (2 weken).



Is het mogelijk om in die 2 weken tijd gewoon nog gebruik te maken van internet via XS4ALL, ook al stop dat abonnement op 17-06?



Hoor het graag!
Reputatie 1
Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?




Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:



Beste heer



We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Reputatie 1
Hallo T-mobile, aanstaande maandag wordt mijn internet opgeleverd. Echter heb ik nog steeds geen installatiepakket ontvangen en ook geen mededeling dat dit onderweg is. Ik heb hier deze week ook al contact over gehad via twitter en alles zou goed komen. Daar lijkt het dus niet op en ik heb het internet nodig voor mijn werk.........Ik zou graag actie zien ipv geruststellende woorden die niet uit komen.


Hoi,



Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.



Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.

Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.



Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:





Beste heer



We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.






@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes
Reputatie 1
@M.AF Ik heb hetzelfde mailtje gehad, lijkt er dus op dat het helemaal goed gaat komen! Succes

Jij ook veel succes en kijk plezier.
Reputatie 7
Hoi @KoenVC en @Toetie10,



Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.
Reputatie 7
Hoi @M.AF en @burningonsunday,



Jullie hebben al antwoord zie ik. Mooi! Jullie hebben gebruik gemaakt van de overstapservice zie ik. Deze zorgt ervoor dat de oude provider wordt opgezegd op de dag dat de monteur komt (bij glasvezel) of de lijn wordt overgenomen (bij DSL). Geen zorgen dus! 🙂
Reputatie 1
Hoi @KoenVC en @Toetie10,



Bij sommige klanten is het installatiepakket iets vertraagd. Excuus hiervoor. We zijn hiervan op de hoogte en proberen dit zo snel mogelijk uit te sturen. Je zult het pakket dus snel ontvangen. Hou de status in de gaten op deze pagina: My T-Mobile Thuis.




Inmiddels router binnen en internet up and running. Maar de volgende problemen:

Wat een ellende.....customer journey van 0,0.....
ik heb paar dagen geleden een aanvraag gedaan voor t-mobile thuis en ik heb zojuist een bericht ontvangen voor een installatieafspraak. Als ik een afspraak wil maken dan moet ik een aantal vragen beantwoorden waar ik het antwoord nog niet op weet omdat ik de sleutel van mijn huis pas over een week krijg en dus geen idee heb van de situatie aldaar. Wat kan ik het beste antwoorden? Want ik zou wel graag zo snel mogelijk een afspraak willen inplannen.
Reputatie 7
Badge +4
Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?
Goedenavond @THFR,



Alvast welkom bij T-Mobile Thuis. Je zou het bij jouw verhuurder kunnen vragen. Anders de vraag open laten of naar jouw idee invullen. Met dit laatste kan altijd meegedacht worden. Om welke vragen gaat het?




Het gaat om de vragen:

Komt je glasvezel aansluiting binnen in je meterkast?

Is er een vrij stopcontact aanwezig bij de glasvezel aansluiting?

Vanaf je glasvezel aansluiting trekt de monteur een kabel naar je televisie. Is dit bij jou mogelijk?



Open laten is helaas geen optie,

er moet altijd geantwoord worden met een ja of nee.

Reageer