F.A.Q.

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje

Nieuwe aanvraag Internet + TV: alles op een rijtje
Reputatie 7
Badge +16

Je hebt Internet + TV besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar we kunnen ons ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen. 

  

Hoe zit het met je bestelling, hoe ziet het tijdschema eruit, wat is de Overstapservice ook alweer? We behandelen alle vragen die te maken hebben met nieuwe aanvragen. Zo kun jij met alle kennis op zak richting de start van jouw abonnement gaan!  

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: https://odido.nl/internet/glasvezel/check. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0092. We zijn Internet + TV van Odido en vertellen je er graag alles over! 


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen. 

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail. 

  1. Ongeveer twee weken later kun je een afspraak met de monteur maken (als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen) en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je hebt dan geen monteur nodig, maar ontvangt een e-mail met de daadwerkelijke startdatum. 

  1. Ongeveer veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. 

  1. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren. 


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Wanneer er echter geen aansluitkosten gerekend zijn, hoef je deze niet nadien nog te betalen - ook niet als je binnen de opzegtermijn opzegt. Wel betaal je voor de geleverde diensten vanaf het moment aansluitdatum (opleverdatum werkende diensten) tot aan het moment van opzegging in de 14 dagen respijtperiode. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je dus tot het moment dat je niet meer aangesloten bent.


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Internetabonnement voor thuis. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Internet voor thuis abonnement! 
 
Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen in Mijn Odido. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, bel dan met onze service en geef de volgende informatie door: 

  • Je huidige aanbieder 

  • Het contractnummer 

  • De laatste 3 cijfers van je IBAN 

  • Je telefoonnummer 

  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder 

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice

  

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt.  


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Internet (DSL) en Glasvezelinternet: 

  • Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kun je jouw oude provider opzeggen. 

  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Twee à drie weken na je aanvraag kun je een afspraak inplannen. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider. 

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan. 

 

Klantvoordeel, hoe zit dat precies?

Heb je een Odido Mobiel abonnement en neem je daarnaast ook diensten af van Odido voor thuis, dan kom je in aanmerking voor Klantvoordeel met onder andere jouw Internet & Unlimited abonnement voor € 25,- per maand per abonnement! Nadat de de lijn is geactiveerd en je gebruik kan maken van je verbinding, zal ook het Klantvoordeel in gang worden gezet. Je kan handig zelf het Klantvoordeel regelen via Mijn Odido. Meer weten? Klik dan hier


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond. Dit doe je door in te loggen op Mijn Odido

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Het is mogelijk om bij bestelling of het wijzigen van het abonnement, het afleveradres te wijzigen. Op deze manier komt het pakketje altijd bij jou aan. Ook bij een verhuizing is het mogelijk om het pakket naar een ander adres te laten versturen. Je hebt zelf de keuze waar het pakket naar toegestuurd wordt. Het nieuwe adres, het oude adres of misschien wel een ander adres. Zo wordt het pakket altijd ergens afgeleverd!


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezelinternet heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij DSL Internet kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten of vervroegen

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

Andere vragen over het je nieuwe abonnement? Stel ze gerust in dit topic. We zijn actief op veel verschillende kanalen, dus mocht je jouw vraag ergens anders willen stellen, dan kan dat altijd! Check dit topic voor het overzicht: Vragen? We zijn er voor je. 

 


570 reacties

Reputatie 7
Badge +4
De eerste geldt in de meeste situaties. Bij oudere huizen of appartementen kwam de aansluiting nog wel eens in de woonkamer binnen.



De tweede vraag is voor de stroomvoorziening van het modem (en mediaconverter). Mocht dit niet zo blijken te zijn, dan zou je dit (tijdelijk) kunnen oplossen met een verlengkabel naar een ander stopcontact. Wel zorgen dat deze er is op dag van aansluiting. Kan dit, dan ja.



De laatste vraag gaat over een UTP/Netwerkabel van het modem naar de tv box. Dit gaat via de plinten. Andere optie is dit zelf doen. Dan kun je het doen, zoals je zelf wil. Bijvoorbeeld trekken door een loze (lege) leiding, zodat je het netjes weg kan werken. In beide gevallen kun je ja invullen. Komt de tv bijvoorbeeld op verdieping 2 en zit de aansluiting op begane grond, dan is het niet haalbaar voor de monteur om een kabel te leggen. Begane grond punt a naar b is bijna nooit een groot probleem.



Enkel mijn gedachte. Ik hoop dat je er iets aan hebt. 🙂
Hallo,

Ik heb overstapservice aangevraagd, maar nu kan ik via mytmobile thuis niet mijn provider vinden.

In de faq staat dat ik het dan per e-mail kan doorgeven. Kunt u aangeven welk naar e-mailadres. Gewoon replyen kan volgens mij niet (no-reply adres). Alvast bedankt voor de info.
Reputatie 7
Hey @rrckoster, top dat je gaat overstappen! Welkom alvast! Is het gelukt met het doorgeven van de overstapgegevens? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je graag verder!
Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?



Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Reputatie 1
Update:



Vanochtend ben ik afgesloten van internet en tv.

En vanmiddag komt een monteur pas voor mijn nieuwe aansluiting.



Heb Telfort gebeld voor uitleg, maar die geven T-Mobile de schuld.



Anyway......ik ben woest en sta machteloos.

Heb uit woede de laatste maandtermijn gestorneerd. Die moet ik natuurlijk wel betalen, maar het voelt op dit moment toch ff goed.

Ik wacht nog even wat Telfort doet met mij klacht die ik vandaag ga sturen.
Reputatie 2
Ik heb een tijd geleden bij jullie T mobile thuis aangevraagd. Deze week is er dan ook de monteur langs geweest voor het glasvezel. Hoe verloopt het nu verder. Ik kan nergens zien wat de vervolgstappen zijn omdat ook het inloggen op MYTmobile thuis niet werkt. Mijn vorige Provider is al opgezegd en ik zou toch niet graag zonder internet en tv willen komen te zitten
Reputatie 7
Hey @M.AF,



Ai jammer dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen! Bij een overstapservice, zorgen de oude en de nieuwe provider ervoor dat je als klant zijnde bij een overstap zo kort mogelijk zonder diensten zit. De oude provider sluit pas kort voor de oplevering bij de nieuwe provider de diensten af. Op de installatiedatum kan het dus voorkomen dat je heel even niet bereikbaar bent. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad!



Hoi @sjoerdv,



Wij gaan in dit topic verder.☺️ Ik ben benieuwd of de tips van Glassertje hebben geholpen!
Reputatie 2
@Piotr



Sorry, zag het net pas. Heb dus net nog gereageerd op de andere topic. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt om in te loggen.



Ik is het heel jammer dat de overstap niet echt geweldig verloopt. Heb eergisteren een bericht ontvangen om een afspraak te maken voor het installeren. Dit kon pas eind juli terwijl ik mijn oudere provider al opgezegd heb en deze dus op 15 juli stopt. Dit zou dus inhouden dat ik 2 weken zonder internet zit en zonder tv
Reputatie 7
Hey @sjoerdv,



Oef dat is niet al te best! 😥 Ik denk graag met je mee wat we nu het beste kunnen doen betreft je overstap. Is er een optie om de opzegging van je huidige abonnement met twee weken uit te stellen? Ook zou je telefonisch contact op kunnen nemen met onze monteursafdeling op het nummer: 088 2000 151. Regelmatig komt het voor dat er een afspraak wegvalt, waardoor jij je afspraak kunt vervroegen.

Als laatste noodoplossing kan ik je een Unlimited Voucher aanbieden om die tijd te overbruggen. Daarvoor moet je wel in het bezit zijn van een mobiel T-Mobile abonnement. Ik hoor graag van je!
Reputatie 2
@Piotr telefonisch contact opnemen heb ik geprobeerd. Maar na 10 min in de wachtlijn had ik er toch niet heel veel zin in.Ook na een bericht gestuurd te hebben, heb ik niks meer van ze gehoord



T-Mobile abonnement heb ik niet, dus ook die valt weg.



Dus dan zal ik toch maar gaan proberen contact op te nemen met mijn huidige aanbieder.
Wij gaan verhuizen en krijgen de sleutel van onze nieuwe woning 16-07-2019. Nu heb ik de overstap hiervoor al geregeld. Ik krijg echter een bevestiging via de mail van de verhuizing, waarin staat dat de aansluiting 16-07 gereed is om 18.00uur. Ook staat er dat het aansluitpakket 4-7 dagen voor de aansluitdatum (16-7) wordt afgeleverd bij ons nieuwe adres. Dit kan natuurlijk niet, omdat we de sleutel dan nog niet hebben. Hoe kan ik dit omzetten, zodat het bij ons huidige adres wordt geleverd of bij een PostNL afhaalpunt in de buurt?



Groeten,

Mark Steneker
Reputatie 6
@Markiemajax Je installatiepakket wordt geleverd door PostNL. Als je er niet bent geven hun het af bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je krijgt een kaartje in de bus met het adres.
Maar er wonen nog mensen, dus er is zeker een kans dat er iemand is. Het bericht van PostNL ligt dan ook daar in de bus en niet bij ons.
Reputatie 6
@Markiemajax De oude bewoners mogen het ook aannemen. Misschien kun je ze dat vragen? Dan is je probleem opgelost.



Snap je punt wel, had dit in soortgelijke topic's gevonden, vandaar. Las ook dat het pakket alleen naar het adres wordt verstuurd, waar de verbinding opgeleverd wordt.
Reputatie 7
@Markiemajax We kunnen het pakket jammer inderdaad alleen naar het aansluitadres sturen. Mogelijk kunnen de huidige bewoners het pakketje voor je aannemen, als er niemand aanwezig is op de dag van bezorging dan kan je daarna via de Track & Trace code zelf een afhaalpunt in de buurt selecteren zoals @Glassertje al aangaf!
Hello! I applied for T-Mobile Home on 16-6-2019 with 1-7-2019 as my expectation date. The status of the order now says "The first possible delivery date is 3-7-2019". Unfortunately, I am still not receive an email or letter with my installation date and I have to live in my new apartment without internet. Can I know more info about the delivery and / or installation date ASAP?
Ik heb 2 maanden geleden een aanvraag gedaan voor eenglasvezelverbinding. Er is nog steeds geen datum gecommuniceerd.



Het kan toch niet zijn dat ik vast zit aan een contract met een nog onbekende ingangsdatum. Wat is jullie uiterste levertermijn, waarna ik het contract kosteloos kan annuleren, wanneer nog niets geleverd is?
Reputatie 7
Hi @Nathan_C, I'll gladly give you more information! We received a notification from the grid operator that there is no connection available on the selected address so we are unable to connect you. If there is an alternative address available (because the apartment is split up for example), then do let me know through a private message. If you are currently using DSL with a different provider then you can contact them for the so called ' service id'. Then we can send this id number to the grid operator to establish a connection. My apologies for the inconvenience!



Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.
Beste,



Op 27 mei hebben wij een abonnement aangevraagd voor internet - tv en bellen Thuis (glasvezel)



Wij wonen in het buitengebied en hebben een nieuw huis gebouwd. De glasvezel is daar onlangs tot in de meterkast aangelegd.

Nu verhuizen wij per 27 juli aanstaande, en de monteur kan pas als eerstkomende mogelijkheid op 15 augustus komen.



Wij hebben met onze huidige mobiele abonnementen (niet T-mobile) totaal geen bereik binnen in huis, en kunnen dan ook niet wachten op een WiFi verbinding. Anders zijn wij bijna 3 weken totaal afgezonderd van de buitenwereld. 😉



Hebben jullie ofwel eerder tijd om een monteur te laten komen, ofwel een tijdelijke oplossing voor die weken? en dan gaat het met name om een bereikbaar internet met Wifi. Die weken zonder TV redden we wel. 🙂



Ik hoor het graag!



Groet, Katy
Reputatie 7
Hey Katy,



Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis!😄Nu zie ik dat vanaf 16 juli het signaal actief is op jullie adres. Het liefst had ik vandaag al een monteur bij je langs gestuurd. Jammer genoeg kunnen wij niet de agenda van de monteurs inzien. Wél zie ik dat je gelukkig de afspraak hebt weten te herplannen naar komende donderdag. Dat scheelt weer! Ik hoop dat jullie aankomende week niet al te veel hinder ondervinden.
Dag Brian,



Afgelopen vrijdag 19 juli heb ik een aanvraag voor internet bij tmobile ingediend met overstapservice. De goedkeuring heb ik van jullie ontvangen dat mijn contract beëindigd wordt bij hen.



En nu,



Nu heb ik 14 dagen bedenktijd..



Tijdens de bedenktijd wil ik in een bevestiging/toezegging kunnen krijgen dat ik vanaf 20 augustus het installatiepakket binnen heb en de installatiedatum ook binnen deze periode valt. Dit is voor mij cruciaal, ik kan het me niet veroorloven om zonder internet thuis te zitten.



Als ik de reacties en de website bekijk begin ik te twijfelen of dit haalbaar is.



Hopelijk kunt u mij eerlijk aangeven of bovenstaande gaat lukken of dat dit niet haalbaar is.



Mvg


Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.






Ik heb met Reggefiber contact gehad. Zij kunnen me niet aangeven wanneer de werkzaamheden worden uitgevoerd, behalve dat dit de komende maand zeker niet zal gebeuren ivm bouwvak en de actie pas na de bouwvak ingepland gaat worden. Dit wordt dus vermoedelijk op zijn vroegst pas in september! Ik begrijp dat jullie er niets aan kunnen doen, maar ik zit vast aan een contract waarvan ik de ingangsdatum nog niet weet. Als ik had geweten dat het zo lang ging duren had ik een alternatief voor glasvezel gekozen. Ik kan nu niet anders dan wachten omdat glasvezel zo lang duurt 😞
Reputatie 7
Hi @Rene1800, ik begrijp je zorgen maar in jouw geval gaat dat helemaal lukken! Je maakt gebruik van DSL en dit kan je zelf aansluiten. Daarnaast stopt met de OVerstapservice je huidige provider pas zodra je online bent bij ons. Zo kom je dus nooit zonder verbinding te zitten. De exacte datum waarop je aangesloten wordt kan ik je van te voren nog niet garanderen, de opdracht hiervoor gaat namelijk pas ná je bedenktijd richting de netbeheerder. Maar mocht het 1 of 2 dagen later zijn dan blijft je huidige abonnement gewoon doorlopen totdat je bij ons aangesloten bent dus dat gaat helemaal goedkomen!



Hi @xoun, oei dat duurt nog wel érg lang! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van wordt en gezien de situatie kan ik het abonnement eventueel kosteloos voor je opzeggen als je dat wil. Houd er alleen wel rekening mee dat als je glasvezel neemt bij een andere provider Reggefiber alsnog de werkzaamheden uit zal moeten voeren. Uiteraard houden we je graag als klant maar mocht je over willen gaan tot opzegging laat het mij dan weten, dan zet ik het voor je in gang!
Hoi @Brian Dank je voor het begrip en de geboden oplossing. Zou je de aanvraag kunnen annuleren? Ik weet dat ik dan ook geen andere glasvezel provider kan nemen, maar dan kan ik ter overbrugging een ander type abonnement nemen. Tegen de tijd dat er reggefiber is kan ik dan altijd alsnog een t-mobile thuis abonnement nemen, maar dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Mijn klantnummer is GMW65363. Heb je nog meer informatie nodig?
@Rene1800 , als je er verstandig aan doet zou ik nog even blijven zitten waar je zit als je echt niet zonder diensten kunt.

Je hebt 99% kans dat het vlekkeloos gaat, maar als je in die ene % valt kun je wel een een hele tijd de klos zijn, alles om problemen op te lossen gaat zeeeeeeeeer traag.



Dus eerlijk antwoord had moeten zijn, het is zeker haalbaar hoeft geen probleem op te leveren, maar als het fout gaat ben je in ieder geval de sjaak, dus geen zorgen.😃

Reageer