Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3704 reacties

Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: T-Mobile Thuis postcodecheck. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0419. We zijn trots op T-Mobile Thuis en vertellen je er graag alles over!


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Veertien dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Thuis abonnement!

Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud.


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door:

  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice.

 

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt. 


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:

  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan.


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV Boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond.

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie, op een plek rondom je huis, of bij de buren! 🏤 Neem hiervoor een kijkje op de PostNL website voor meer info omtrent de niet-thuis voorkeur: niet-thuis voorkeur PostNL.Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij Standaard Internet (DSL )kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

4329b6af-792b-4dd0-8598-2a1a47d203cb.png

 

 


385 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Hallo @Mark-DenHaag 

Zodra de aansluiting er is dan ontvang je per mail een bericht om een afspraak voor installatie te maken, je kunt daar zelf een datum kiezen.

Als je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice dan gaat de overstap naadloos.

 

Reputatie 2

Ik heb het al aangevraagd omdat ik dan 12 maanden korting krijg, vandaar mijn vraag.

Reputatie 7
Badge +19

@Mark-DenHaag 

Ik heb mijn vorige bericht bewerkt, niet goed begrepen 😅

Om een eerlijk antwoord te geven @Mark-DenHaag 

Het is nog maar de vraag of 1 juni gehaald kan worden om de kabel binnen te krijgen, gaat niet vlekkeloos met volker wessels telecom en zijn onder aannemers, maar wil niet zeggen dat het ook lukt.

En of je op tijd bericht krijgt, ja dat dan wel, je krijgt je pakket en een afspraak verzoek die je zelf kan plannen, maar mijn advies, zeker bij een nieuwe drager, neem een maandje dubbele kosten en zeg pas op als je bij TM online bent, kan nog van alles mis gaan en dan heb je niks.

Hallo!

Je hebt me een modem gestuurd met post nl, maar post nl heeft mijn modem afgeleverd bij een onbekende, ik heb al mijn buren gevraagd, de internetmodem ontbreekt,Hoe kan ik internetten zonder modem?niemand helpt me als je niet onmiddellijk een onderzoek start, zal ik je moeten aanklagen…

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

Hoi @ozika, ooh dat is niet helemaal goed gegaan vanuit PostNL, sorry voor het ongemak! Ik zie gelukkig dat het pakket opnieuw verstuurd is. Zodra het pakket onze distributie verlaat, stuurt PostNL je een track&trace-code. Hiermee kun je 24/7 de status van bezorging in de gaten houden, zo weet je precies waar het pakketje zich bevindt en wanneer je thuis kunt zijn voor het bezorgmoment.

nog steeds geen nieuws, ik hoop dat je snel een trackingnummer voor de nieuwe modem stuurt.

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

nog steeds geen nieuws, nog steeds geen modem, nog steeds geen internet!, welke dienst is dit, je weet hoe je een factuur moet opvragen, waar is mijn modem?

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @ozika, ik heb je twee dagen geleden aangegeven dat het pakket opnieuw verstuurd wordt en dat je binnen enkele dagen de track&trace-code van PostNL zult ontvangen. Ik begrijp dat het frustrerend is en excuses als ik de verwachting heb gecreëerd dat er binnen twee dagen een nieuw pakket bezorgd wordt, dat proces duurt doorgaans vier tot zes dagen. 

Reageer