Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 6
Badge +5
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2494 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online!

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug.

Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer! Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op!We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.
Het installeren van het pakketOm te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!
De wensdatum verzettenWensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!



81 reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Nour8!

Zeker geen domme vraag, goed dat je hem stelt. Natuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Het activeren van de lijn kan tot ongeveer 18:00 uur duren op de dag dat je abonnement ingaat. Geniet van je T-Mobile Thuis diensten!
Na meer dan 3,5 maand had ik helaas nog internet en tv van T-Mobile. Na meerdere malen contact gezocht te hebben met jullie en de partners die jullie gebruiken is niet duidelijk geworden hoe jullie mij binnen een redelijke termijn internet en tv wilde leveren. Meer dan 3 maanden wachten is echt buiten alle proporties terwijl andere bedrijven in een week kunnen leveren. Daarop heb ik van tv en internet afgezien omdat jullie ook niet met een goede oplossing of hulp kwamen. Ik kreeg enkel verwarrende en botte reacties terug. Nu willen jullie blijkbaar graag een bedrag incasseren voor annuleringskosten terwijl jullie niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd. Ronduit belachelijk. Ik zou dan ook graag zien dat jullie hiermee stoppen en wil anderen waarschuwen voordat zij in zee gaan met T-Mobile.
Reputatie 6
Badge +7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.

De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.


@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)


@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?


Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:

Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Reputatie 4
Badge +2
Hey @rrckoster, top dat je gaat overstappen! Welkom alvast! Is het gelukt met het doorgeven van de overstapgegevens? Zo niet, dan wil ik je vragen om mij een privébericht te sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN. Dan help ik je graag verder!
Reputatie 2
Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?

Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Update:

Vanochtend ben ik afgesloten van internet en tv.
En vanmiddag komt een monteur pas voor mijn nieuwe aansluiting.

Heb Telfort gebeld voor uitleg, maar die geven T-Mobile de schuld.

Anyway......ik ben woest en sta machteloos.
Heb uit woede de laatste maandtermijn gestorneerd. Die moet ik natuurlijk wel betalen, maar het voelt op dit moment toch ff goed.
Ik wacht nog even wat Telfort doet met mij klacht die ik vandaag ga sturen.
Ik heb een tijd geleden bij jullie T mobile thuis aangevraagd. Deze week is er dan ook de monteur langs geweest voor het glasvezel. Hoe verloopt het nu verder. Ik kan nergens zien wat de vervolgstappen zijn omdat ook het inloggen op MYTmobile thuis niet werkt. Mijn vorige Provider is al opgezegd en ik zou toch niet graag zonder internet en tv willen komen te zitten
Kabel
Oke, misschien een heel domme vraag. Maar mijn t-mobile Thuis abonnement gaat officieel morgen in, de 29ste dus. Kan ik er dan al vannacht vanaf 12 uur al gebruik van maken, of duurt het nog een tijdje voordat de lijn geactiveerd wordt? Alvast bedankt voor de antwoorden!
;);););) , ongeveer 4 weken. Ik heb internet gevraagd rond 19-12-2017 en tot nu heb ik niks gekregen en bovendin heeft de monteur me gebeled om an afsprak te maken rond 29-3-2018 ,dat betekent meer dan 4 maanden moet ik wachten. In elk geval is het beter dan in 29-02-2018 :8:8:8
en de klantservice kunnen niks doen en ze hebben geen noodpacket
Reputatie 5
Badge +3
Hi s.akael!

Gelukkig hebben wij een noodoplossing voor je! Mijn collega Brian heeft in jouw topic deze optie aan je voorgelegd. We doen er alles aan om jou aan internet te helpen!
Hi, I have ordered an optical-fibre internet but the installation of cables in the building is necessary.
Is this cost covered by the standard subscription (it says "Installatie Basis")?

Thanks,
Daniele
Reputatie 6
Badge +7
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!
Hi danielemichilli, first let me welcome you to T-Mobile Thuis! I've checked your order and the installation of the cables is not something we can do as your provider but the grid operator Reggefiber will do this for you. I see they are trying to get permission from the home owners association (VvE) to install the cables in the building (last update is from last week, March 2nd). After Reggefiber has completed their work on the cables our mechanic will come to install the modem and connect your own address!

Hi Brian, thanks for the answer! However, I still don't understand if this implies additional costs for me.

Best,
Daniele
waarom krijg ik niemand aan de telefoon wil mijn internet en tv packet anuleren
heb het nu volgens mij 2 weken terug bestelt en wil er graag van af zien
Reputatie 6
Badge +7
Hi danielemichilli, apologies for the late reply, I contacted Reggefiber and they assured me there will be no additional costs for you! 🙂 They are however still waiting on permission for the installation which they need to receive through you. If you have any more questions feel free to ask!
Reputatie 6
Badge +7
Hi razaway, het kan soms even duren maar je krijgt altijd iemand aan de lijn! Ik heb het meteen voor je nagekeken en we hebben jouw aanvraag op 18 februari ontvangen. Je hebt altijd 14 dagen bedenktijd, je had dus op kunnen zeggen tot uiterlijk 4 maart. Als je nu op zou zeggen dan brengen we een afkoopsom in rekening voor de resterende maanden dus dit zou ik je niet aanraden gezien de kosten. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Ik heb afgezien van die bedenktermijn bij de klantenservice per telefoon maar kan hier niks over terugvinden. Ook in de my t-mobile thuis omgeving kan ik er niks over vinden. En het gevolg is dat ik alsnog 3 tot 3,5 week moet wachten in plaats van dat het volgende week (rond 9 april) zou lukken zoals mij toegezegd werd. Is er nog iets wat ik alsnog moet aanklikken nu dan? Om misschien toch het proces te versnellen? Lijkt me toch wel mogelijk, als providers als ZIGGO het binnen een paar werkdagen kunnen leveren... De post is binnen enkele werkdagen en er is nu al een week voorbij. Ik hoor het graag!
Reputatie 6
Badge +7
Hi Bianca, ik heb meteen met je meegekeken en goed nieuws, over de bedenktijd hoef je je geen zorgen meer te maken! We hebben wel van de netbeheerder bericht ontvangen dat er nog een ophef verzoek loopt van de oude provider waardoor ze nog niet aan kunnen sluiten. Klopt dit inderdaad en zo ja zou je mij dan de datum door kunnen geven waarop de oude provider opgeheven wordt? Dan zetten we de opdracht meteen verder in gang!
Volgens mij ben ik net gebeld hierover door je, maar de oude provider is per 31-03 al opgeheven, bij KPN was dit. Dit heb ik ook bevestigd gekregen met de vorige bewoonster. Dus dit is een fout bij KPN.
Reputatie 6
Badge +7
Hi Bianca, dat was een collega, toevallig waren we tegelijk bezig 🙂 Mijn collega heeft het bericht doorgezet naar de netbeheerder zodat we verder kunnen met de aansluiting!
Mijn T-mobile thuis login werkt niet terwijl ik wel een e-mail heb met de bevestiging dat de ik kan inloggen

Reageer