Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje


Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 3258 reacties

Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je alle antwoorden op veelgestelde vragen.

 

Ik moet nog bestellen, hoe werkt het?

Doe snel de postcode check: T-Mobile Thuis postcodecheck. Hier kun je zien wat er op jouw adres mogelijk is. Alle opties en mogelijkheden kun je hier direct aan- of afvinken. Je kunt hier ook direct een bestelling plaatsen. Heb je toch nog een vraag en wil je dit telefonisch bespreken? Bel ons dan op 0800-0419. We zijn trots op T-Mobile Thuis en vertellen je er graag alles over!


Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:

Je abonnement wordt aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online! Natuurlijk kun je ook een datum tot wel drie maanden in de toekomst kiezen.

  1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Ongeveer twee weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet (DSL) is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur, maar ontvangt een e-mail met startdatum.
  3. Vier tot zeven dagen voor de startdatum ontvang je het installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je ongeveer een week voordat je verbinding actief wordt het pakket thuis.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.


Bedenktermijn? 

Je kunt binnen 14 dagen, nadat je aansluiting geactiveerd is of de monteur het modem geïnstalleerd heeft, herroepen. Je betaalt de activatiekosten en eventuele installatiekosten. Abonnementskosten en gebruikskosten betaal je tot het moment dat je niet meer aangesloten bent


Nummerbehoud, hoe werkt dat?

Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Bij je aanvraag kun je voor nummerbehoud kiezen. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typefoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Dit proces is zo gepiept en je hebt dus op de dag van installatie je oude vertrouwde nummer terug bij je nieuwe Thuis abonnement!

Ben je nummerbehoud vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan!  Lees snel dit topic voor meer informatie over nummerbehoud: Veelgestelde vragen over nummerbehoud.


Overstapservice, hoe zit dat?

Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de Overstapservice. Dit staat dan vermeld in de bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zit. Hiervoor sturen wij een e-mail ter herinnering. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt dat niet, neem dan contact op met de klantenservice en geef de volgende informatie door:

  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder

Ben je de Overstapservice vergeten aan te vragen en wil je dit alsnog? Dat kan nog binnen zeven dagen na je aanvraag!  Lees snel dit topic voor meer informatie over de Overstapservice: Veelgestelde vragen over de Overstapservice.

 

Let op! We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie? Zorg dan dat je zelf de andere provider(s) nog opzegt. 


Hoe regel ik zelf mijn overstap?

Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen, zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:

  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is, kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan minimaal vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.

Let op! Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting (coax) kan wel naast Standaard Internet of Glasvezel bestaan.


Toch nog iets veranderen in je bestelling?

Loop je bestelling goed na. Heb je bijvoorbeeld genoeg TV Boxen besteld? Voor de installatie staat je abonnement op ‘pauze’. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of Nummerbehoud aanvragen. Alle andere wijzigingen kunnen we voor je doorvoeren zodra de installatie is afgerond.

 

Het installatiepakket komt eraan

Krijg je het installatiepakket toegestuurd of wordt er apparatuur vervangen? Houd er dan rekening mee dat het niet mogelijk is om een pakket naar een ander adres te laten sturen. Je kunt er natuurlijk wél voor kiezen om de bestelling te laten afleveren bij een PostNL afhaallocatie! 😄🏤 Bijvoorbeeld als je al weet dat je niet thuis bent als de chauffeur langs wil komen op het afgegeven tijdstip. Dit kan alleen via de PostNL app, tot één dag van tevoren tot uiterlijk 22:00 uur. Download de app hier! Vul de Track & Trace code in samen met jouw postcode wanneer je de app hebt gedownload, klik op “bezorging wijzigen” en kies het gewenste PostNL-punt.


Het installeren van het pakket

Om te installeren bij Glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij Standaard Internet (DSL)kun je de installatie eenvoudig zelf doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!


De wensdatum verzetten

Wensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151.

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Neem dan contact op met de klantenservice of laat dan hier een bericht achter!

 

4329b6af-792b-4dd0-8598-2a1a47d203cb.png

 

 


271 reacties

Reputatie 6
Badge +4

Dat is dan vreemd @Bert Neef Dan zal je op een reactie van webcare moeten wachten. 

@Waqqas bedankt voor de reactie! Ik zag overigens net dat het de 28ste van februari wordt geleverd dus het is (gelukkig) nog op tijd geregeld! :D

 

Ook @Piotr bedankt voor de hulp! :)

Reputatie 5
Badge +3
Hi Nour8!

Zeker geen domme vraag, goed dat je hem stelt. Natuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Het activeren van de lijn kan tot ongeveer 18:00 uur duren op de dag dat je abonnement ingaat. Geniet van je T-Mobile Thuis diensten!
Reputatie 7
Badge +16

Ik zie ook dat je nog bij Tele2 zit. Kom lekker met mobiel ook naar T-Mobile en ontvang €2,50 korting en 2GB extra per maand of €10 korting op unlimited. Bij thuis krijg je dan €5 euro korting op internet of je betaalt €25 voor het hoogst mogelijke internet op jouw adres icm Unlimited.  😉

Als je een beetje naar boven veegt wat is de laatst magenta gekleurde vervolgstap?

@Jason Met dit soort dingen zeker wel :-)

Hallo , gisteren 8april was mijn installatiedatum voor mijn t-mobile thuis maar ik heb noog steeds mijn installatiepakket niet ontvangen , ik zou graag willen weten wanneer ik het krijg

Welkom bij de club:unamused:  Mijn installatiedatum was 6 april en inmiddels 4 keer met T-mobile klantenservice aan de lijn gehangen. Excuus van wissel distributiepartner is er al ruim een week en heb medelijden met het support team die met dit disfunctioneren moeten dealen. Prima dat het langer kan duren maar dat is geen excuus om niet in staat te zijn exacte locatie van pakket te weten. Daarnaast geeft de website ook geen melding van dit soort problemen. Misschien minder focus leggen op imago behoud en een paar van die medewerkers (of het geld er voor) laten helpen om de rotzooi op te lossen. Absoluut triest en een slechte binnenkomer. O en geef de schuld aub niet aan PostNL, die hebben vertraging maar niet 2 weken+. Btw nog een vraag: Waarom worden nieuwe klanten niet actief geïnformeerd over de situatie? In plaats daarvan staat er doodleuk een installatie datum met een belofte er onder die 0% klopt!

 

 

Hey @Marioandretti,
Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

Dank Piotr, Inmiddels via telefoon bevestigd gekregen dat ik 25 unlimited +25 internet 1000 Mbit ga krijgen met gratis tv eerste jaar/ dus jaar 1 25 thuis en daarna 40. Jammer dat dit administratief niet te volgen is op mijn Tmobile pagina, zodat er onzekerheid ontstaat

 

Ik heb vanochtend T-Mobile Thuis aangevraagd, maar heb geen contract,bevestigings- of registratiemail (voor My T-Mobile) ontvangen. Ik heb de hele dag gewacht en spam folders e.d. ook gecontroleerd.

Ik heb geprobeerd om de bestelstatus op te vragen via My T-Mobile. Daar had ik dan wel geen registratiemail voor gehad maar ik heb een wachtwoord reset aangevraagd….dat leek te werken. Echter kom ik nu in mijn oude account van 2016 terecht met een Vodafone(!) contract waar geen spoor van mijn nieuwe contract te vinden is…

Daarbij heb ik blijkbaar ook maar 3 dagen om de gegevens in te vullen voor de overstapservice maar ik vraag me af of er wel een contract voor me aangemaakt is...mijn huidige provider zelf dan maar opzeggen vind ik nu wel tricky.

Hoe nu verder?

 

 

Nou, dat zal je altijd zien - vlak na het plaatsen van dit bericht kwamen er opeens een aantal mailtjes met mijn nieuwe contract en over de overstapservice binnen...

Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?

Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Reputatie 6
Badge +2

Hey @sjogro,

Voor het aanleggen van ons eigen glasvezel netwerk in Den Haag werken we samen met onze aannemer Volker Wessels. Zij zullen het aansluitpunt voor glasvezel in je woning plaatsen en daarna komt onze monteur langs om alles voor je aan te sluiten. Het plaatsen van de glasvezelpunten gaat in veel gevallen per wijk of straat. Onze aannemer neemt telefonisch contact met je op om hier een afspraak voor te maken. Dit kan even duren maar maak je geen zorgen, je wordt zeker niet vergeten! Je kan ook rechtstreeks contact opnemen met Volker Wessels via 088 1860 444, dan nemen ze de planning graag met je door. Meer informatie over de aanleg van glasvezel in Segbroek vind je in dit topic.

Dank je @Piotr, ik heb een afspraak in kunnen plannen met ze. 

Reputatie 6
Badge +4
@Markiemajax Je installatiepakket wordt geleverd door PostNL. Als je er niet bent geven hun het af bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je krijgt een kaartje in de bus met het adres.
Reputatie 6
Badge +4

Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter 🙂 )


Maak je gebruik van de overstapservice, dan is die optie niet zichtbaar.

 

Bedenktermijn? Ik heb haast! 

Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Arie87, ik zie dat het verzoek voor een nieuw pakket al in gang is gezet. Succes met de installatie! 

 

Hi @curilo, I see your waiting period was already waived, so we're trying to connect you as soon as possible. We can't wait! 

 

Hoi @Bert Neef, ook bij jou is de bedenkperiode al geschrapt. We gaan ons best doen om de wensdatum te halen!

 

Hi @Rowanah, bij het bestellen heb je inderdaad alleen de optie de normale TV Box te kiezen. Nadat je abonnement van start is gegaan, kun je dit sinpelweg aanpassen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan een andere TV Box (die € 5,- per maand duurder is). De andere box kun je gewoon terugsturen. 

Reputatie 1

Hallo allemaal.  Ik heb internet besteld op 3/01/2020.  De monteur was bij ons na een periode van reflectie om glasvezelverbinding te maken 24/01/2020 vanaf dit moment wachten we op een contact dat niet is gemaakt door Guidion.  Niemand belt mij.  Ik heb geen informatie wanneer de router wordt verzonden en wanneer de monteur komt.  Help.  Regards

Hey @Marioandretti,

Allereerst tof dat je gaat overstappen! :smile: Wanneer je je Unlimited abonnement combineert met je T-Mobile Thuis dan wordt je internetprijs inderdaad € 25,- per maand voor je internet pakket na activatie van je Uit & Thuis voordeel. Wanneer ik naar je huidige aanvraag kijk dan zie ik niet dat je een TV-pakket erbij hebt zitten. Wil je een TV abonnement toevoegen aan je huidige aanvraag?

Momenteel loopt er inderdaad een actie op jouw adres waarbij je een TV-abonnement er gratis bij krijgt voor het eerste jaar. Na het eerste jaar betaal je € 25,- + € 15,-= € 40,- voor een internet en TV abonnement. :relaxed:
 

@Piotr  Gisteren is het uiteindelijk gelukt om glasvezel binnen te krijgen en volgende week komt Guidion het modem aansluiten. Zojuist via de telefoon contact gehad met een een collega van jou omdat het tv deel er blijkbaar toch nog niet bij staat. De betreffende collega zal mij 5-5 na installatie terugbellen. Hopelijk komt het goed volgende week (ook met het kosten aspect), maar wel erg jammer de tv module er niet is als Guidion langskomt :-( 

 

 

Hallo @Jason,
 

Ik heb voorlopig nog gewoon mijn Ziggo aansluiting. Was namelijk niet gek genoeg omdat via een formulier van T-mobile te laten doen. Just in case ;-) Dat regel ik liever zelf.

De glasvezel is vandaag al voorbereid, dus morgen kan het naar binnen worden gehaald.
Dus daar is het wachten nu op.

Voor de duidelijkheid, dat ik het modem en interactieve TV box niet wil, maar wel krijg, komt door de aanbieding van het eerste jaar. Dat was goedkoper dan meteen internet only te nemen.
Wat ik namelijk wil doen is de glasvezel mijn netwerk switch inbrengen en via een VLAN mijn router in.
De geleverde router heb ik dus niets aan en ik heb een Ubiquiti AP, dus daar heb ik ook geen interesse in.
TV kijk ik niet, dus de interactieve TV box doe ik ook niets mee.

Komt er dus op neer dat ik zo ongeveer alles onaangeraakt in de grote doos laat zitten zodat het volgend jaar weer opgehaald kan worden als ik op internet only over ga :-)


Wat heb je precies voorgelegd aan de specialist?

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @rh205 

Welkom bij T-Mobile!

Het systeem is wat aangepast waardoor je een eerst gewenste aansluitdatum over ongeveer 2 weken. Deze tijd is nodig voor de verschillende partijen om jouw verbinding in orde te maken.

Vroeger had je een datum van over 4 weken en daar kon je wel kiezen om de bedenktermijn over te slaan omdat er toen eerst werd gewacht totdat de 2 weken bedenk tijd voorbij was. Je hebt nu nog steeds de 15 dagen bedenktijd om van je bestelling af te zien.

Het poort tekort probleem is/was vooral op ODF (eigen netwerk van T-mobile) en je kunt na gaan of je in een ODF gebied zit als er 1000 mb op jouw adres beschikbaar is. Indien de max 100 mb is dan zit je op het KPN netwerk.

Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.
Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden?
Reputatie 7
Badge +7

Hi @ArjenW, kijk dat is een strakke planning haha. Maar geen zorgen, op 14 juli komt de lijn dan beschikbaar maar je gaat pas open zodra je de modem aansluit óf automatisch 2 weken nadat de lijn beschikbaar is gemaakt. Je hebt dus 14 dagen de tijd om de modem aan te sluiten, dat moet vast lukken! :slight_smile:

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @weust, wat goed dat het gelukt is met aansluiten! Ik heb het aan Guidion duidelijk gemaakt en de afspraak wordt er bij deze uitgehaald! :wink: 

Hoi @muni, welkom op de Community! Een gemiddelde Glasvezelverbinding paraat maken duurt zo'n 2 tot 4 weken. Dit is sterk afhankelijk van hoe het eraan toe is met de aanleg in de woonwijk en de gereedheid van jouw FTU in huis. Een FTU is het Glasvezelaansluitpunt en wordt geïnstalleerd door de netwerkbeheerder (in dit geval KPN Netwerk NL). Na een postcodecheck te hebben gedaan in het netwerksysteem, kom ik erachter dat de aangeleverde technologie nog niet mogelijk is op jouw adres. Hier wordt ook nog geen concrete plandatum voor genoemd. Sorry voor het ongemak! Kan ik jouw aanvraag annuleren, ik kan me namelijk heel goed voorstellen dat het te lang duurt.

Hallo @Jason, Ik heb de mail van T-Mobile Thuis met de annulering van Guidion al ontvangen (uur geleden) dus had al zo'n idee dat iemand van jullie het geregeld had :-)

Heb ook al de ingangs datum van het contract ontvangen per mail (kwam er vlak na) en gaat netjes per vandaag in.

 

Dank jullie wel!

Na meer dan 3,5 maand had ik helaas nog internet en tv van T-Mobile. Na meerdere malen contact gezocht te hebben met jullie en de partners die jullie gebruiken is niet duidelijk geworden hoe jullie mij binnen een redelijke termijn internet en tv wilde leveren. Meer dan 3 maanden wachten is echt buiten alle proporties terwijl andere bedrijven in een week kunnen leveren. Daarop heb ik van tv en internet afgezien omdat jullie ook niet met een goede oplossing of hulp kwamen. Ik kreeg enkel verwarrende en botte reacties terug. Nu willen jullie blijkbaar graag een bedrag incasseren voor annuleringskosten terwijl jullie niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd. Ronduit belachelijk. Ik zou dan ook graag zien dat jullie hiermee stoppen en wil anderen waarschuwen voordat zij in zee gaan met T-Mobile.
Reputatie 6
Badge +2

Hey @dennis2685,

Volgens onze gegevens staat er inderdaad een installatie afspraak voor de aansluiting van je glasvezel gepland op 24 januari. Nu weet ik wel dat bij nieuwbouw een oplevering wat langer op zich kan laten wachten omdat de aanleg door verschillende partijen gedaan moet worden. Mocht je aansluiting om een bepaalde reden uitgesteld worden dan bieden we je als noodoplossing graag een Unlimited Voucher aan waarmee je de tijd kunt overbruggen. De Voucher werkt alleen wanneer je ook een T-Mobile mobiel abonnement bezit. Op dier manier kun je in ieder geval wel internetten.

Hoi ​​​​@BarbaraG,

Ik zie dat de installatiedatum inmiddels gepland staat op 22 januari. Ik kan de installatiedatum jammer genoeg niet meer voor je bespoedigen in deze fase. Sorry voor het ongemak! 

Reputatie 7
Badge +7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.

De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.


@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)


@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!

Reageer