Sticky

[Thuis FAQ] Nieuwe aanvraag: alles op een rijtje

Reputatie 7
Badge +6
  • T-Mobile Thuis moderator
  • 2920 reacties
Je hebt T-Mobile Thuis besteld en je hebt onze bevestigingsmail ontvangen. Gefeliciteerd! De bal is aan het rollen. Maar ik kan me ook voorstellen dat je nog een vraag hebt. Dan zit je hier goed, want hier vind je het antwoord op veelgestelde vragen.

Wanneer gebeurt wat? Een tijdschema:Meestal wordt een abonnement aangevraagd met de snelst mogelijke datum, je bent dan gemiddeld binnen 4 weken online!

1. Je ontvangt een bevestigingsbrief en e-mail.
  2. Twee à drie weken later belt de monteur voor een afspraak als je een Glasvezelabonnement hebt gekozen en spreek je een definitieve startdatum af. Een abonnement met Standaard Internet is op basis van zelfinstallatie. Je wordt dan niet gebeld door een monteur.
  3. Vier tot zeven dagen voor de monteursafspraak ontvang je je installatiepakket. Gaat het om Standaard Internet (DSL) dan ontvang je twee à drie weken na je aanvraag al jouw pakket.
  4. Op de startdatum wordt jouw lijn geactiveerd en kan jij (of de monteur) installeren.

Bedenktermijn? Ik heb haast!Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Nummerbehoud, hoe werkt dat?Altijd fijn om je oude vertrouwde nummer mee te nemen naar je nieuwe abonnement. Als alle gegevens na controle juist zijn, dan wordt je nummer gekoppeld aan je nieuwe Thuis abonnement. We controleren typfoutjes, of het nummer wel op dezelfde naam staat en of je wel binnen hetzelfde netnummer blijft wonen. We vragen het nummer aan zodra de installatie is afgerond. Je krijgt van ons op dat moment dus een tijdelijk nummer. Tussen twee en vijf werkdagen krijg je dan je eigen nummer weer terug.

Let op!Je hebt dus eerst heel even een tijdelijk nummer! Dit topic heeft nog meer informatie over nummerbehoud.

Overstapservice, hoe zit dat?Bij je aanvraag kun je meteen aangeven of je gebruik wilt maken van de overstapservice. Dit staat dan vermeld in je bevestiging die je van ons krijgt. Vervolgens willen we natuurlijk nog even weten welk abonnement je wilt opzeggen en bij welke provider je zat. Hiervoor sturen wij een herinnerings e-mail. De gegevens kun je vervolgens invullen bij My T-Mobile Thuis. Kun je nog niet inloggen, kijk dan bij deze uitleg. Lukt ook dat niet, beantwoord dan onze e-mail met de volgende info:
  • Je huidige aanbieder
  • Het contractnummer
  • De laatste 3 cijfers van je IBAN
  • Je telefoonnummer
  • De achternaam op het contract van je huidige aanbieder
Let op!We kunnen maar één provider voor je opzeggen. Heb je meerdere providers voor internet, TV en telefonie, dan dien je de andere zelf op te zeggen.

Hoe regel ik zelf mijn overstap?Je kan de overstap natuurlijk ook zelf regelen. Zo gepiept. Er zit wel een verschil tussen Standaard Internet (DSL) en Glasvezelinternet:
  • Standaard Internet (DSL) > Hiervoor is geen monteur nodig. Bij je aanvraag krijg je een verwachte opleverdatum te zien. Deze bevestigen wij na twee weken. Zodra de startdatum bevestigd is kan je jouw oude provider opzeggen.
  • Glasvezelinternet > Nu komt er een monteur langs om de installatie uit te voeren. Deze belt twee à drie weken na je aanvraag om een afspraak te maken. Je kunt tussen de één en zes weken in de toekomst plannen. Kies de monteursafspraak dan vier weken in de toekomst en zeg daarna pas je oude provider op. Je hebt namelijk een maand opzegtermijn bij je oude provider.
Let op!Er kan maar één provider op de lijn zitten. Heb je Glasvezel bij een andere provider, dan nemen wij de lijn dus over. Een kabelaansluiting kan wel naast DSL of glasvezel bestaan.

Toch nog iets veranderen in je bestelling?Loop je bestelling goed na! Heb je genoeg TV Boxen besteld? Zit er pauzeren bij of juist niet? Zit je nog in je eerste twee weken (bedenktermijn), geef de aanpassing door, dan passen we het nog snel even aan. Is de bedenktermijn verlopen, dan kunnen we het nog wel aanpassen, maar pas nadat de installatie is afgerond. Nà de bedenktermijn, maar vóór de installatie staat je abonnement in de spreekwoordelijke koelkast. Je kan dan alleen nog een TV Box toevoegen of nummerbehoud aanvragen. Andere wijzigen dienen dan nog even te wachten.
Het installeren van het pakketOm te installeren bij glasvezel heb je een monteur nodig. Lekker makkelijk dus! Bij standaard internet (DSL) is het gelukkig erg gemakkelijk om het zelf te doen. Lees er alles over in dit topic: Installatie: hoe, wat en waar!
De wensdatum verzettenWensdatum vervroegen
Maak je gebruik van de Overstapservice? Dan kan je de wensdatum niet vervroegen. Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

Wensdatum uitstellen
Heb je al een afspraak gemaakt voor de installatie? Neem dan contact op met onze monteursdienst Guidion via 088 2000 151. Heb je nog geen afspraak gemaakt met een monteur? Laat dan hier een bericht achter!

164 reacties

Reputatie 6
Badge +3

Dat is dan vreemd @Bert Neef Dan zal je op een reactie van webcare moeten wachten. 

Reputatie 5
Badge +3
Hi Nour8!

Zeker geen domme vraag, goed dat je hem stelt. Natuurlijk wil je weten waar je aan toe bent. Het activeren van de lijn kan tot ongeveer 18:00 uur duren op de dag dat je abonnement ingaat. Geniet van je T-Mobile Thuis diensten!

Ik heb vanochtend T-Mobile Thuis aangevraagd, maar heb geen contract,bevestigings- of registratiemail (voor My T-Mobile) ontvangen. Ik heb de hele dag gewacht en spam folders e.d. ook gecontroleerd.

Ik heb geprobeerd om de bestelstatus op te vragen via My T-Mobile. Daar had ik dan wel geen registratiemail voor gehad maar ik heb een wachtwoord reset aangevraagd….dat leek te werken. Echter kom ik nu in mijn oude account van 2016 terecht met een Vodafone(!) contract waar geen spoor van mijn nieuwe contract te vinden is…

Daarbij heb ik blijkbaar ook maar 3 dagen om de gegevens in te vullen voor de overstapservice maar ik vraag me af of er wel een contract voor me aangemaakt is...mijn huidige provider zelf dan maar opzeggen vind ik nu wel tricky.

Hoe nu verder?

Nou, dat zal je altijd zien - vlak na het plaatsen van dit bericht kwamen er opeens een aantal mailtjes met mijn nieuwe contract en over de overstapservice binnen...

Hoi hoi, een maand geleden heb ik T-Mobile Thuis aangevraagd met als wensdatum vandaag. Nu staat er inmiddels bij de status van de bestelling 'De eerst mogelijke leverdatum is vrijdag 21 juni 2019'. Echter heb ik nog steeds geen email of brief ontvangen met mijn installatiedatum en ik moet binnen een week in deze woning gaan wonen, dat doe ik uiteraard liever niet zonder internet, haha. Mijn vraag is dan ook of er al meer bekend is over de lever- en/of installatiedatum?

Edit: inmiddels al via de chat geholpen.
Reputatie 6
Badge +3
@Markiemajax Je installatiepakket wordt geleverd door PostNL. Als je er niet bent geven hun het af bij een afhaalpunt bij je in de buurt. Je krijgt een kaartje in de bus met het adres.
Reputatie 6
Badge +3

Hi, Ik zie meerdere posts over het overslaan van de bedenktermijn. Helaas kan ik de optie in My T-Mobile thuis niet vinden. Is er een beschrijving hoe dit precies te regelen? (heb de bedenktermijn niet nodig, hoe eerder het aangesloten is hoe beter 🙂 )

Maak je gebruik van de overstapservice, dan is die optie niet zichtbaar.

Bedenktermijn? Ik heb haast! 

Vanaf het moment dat je jouw bevestigingsmail krijgt, heb je nog 14 dagen bedenktermijn. Deze tijd heb je om alles nog eens goed na te lezen en eventueel nog iets aan te passen. Ben je al zeker van je zaak en je wilt zo snel mogelijk internet in huis? Dan kun je afzien van de bedenktermijn. Dit kan in de My T-Mobile Thuis omgeving. Klik dan op Sneller T-Mobile Thuis. Deze optie heb je alleen als je geen gebruik maakt van de Overstapservice.

Let op!Dit proces biedt geen garantie dat het ook daadwerkelijk sneller zal gaan maar we doen natuurlijk ons uiterste best om je snel mogelijk aan te sluiten! :)

Reputatie 7
Badge +6

Hi @Arie87, ik zie dat het verzoek voor een nieuw pakket al in gang is gezet. Succes met de installatie! 

Hi @curilo, I see your waiting period was already waived, so we're trying to connect you as soon as possible. We can't wait! 

Hoi @Bert Neef, ook bij jou is de bedenkperiode al geschrapt. We gaan ons best doen om de wensdatum te halen!

Hi @Rowanah, bij het bestellen heb je inderdaad alleen de optie de normale TV Box te kiezen. Nadat je abonnement van start is gegaan, kun je dit sinpelweg aanpassen via My T-Mobile Thuis. Je ontvangt dan een andere TV Box (die € 5,- per maand duurder is). De andere box kun je gewoon terugsturen. 

Wij zijn nu sinds 20-6 bezig om de aansluiting voor elkaar Te krijgen me nog steeds werkt er helemaal niets.
Wanneer heb ik het recht om het contract te ontbinden?
Na meer dan 3,5 maand had ik helaas nog internet en tv van T-Mobile. Na meerdere malen contact gezocht te hebben met jullie en de partners die jullie gebruiken is niet duidelijk geworden hoe jullie mij binnen een redelijke termijn internet en tv wilde leveren. Meer dan 3 maanden wachten is echt buiten alle proporties terwijl andere bedrijven in een week kunnen leveren. Daarop heb ik van tv en internet afgezien omdat jullie ook niet met een goede oplossing of hulp kwamen. Ik kreeg enkel verwarrende en botte reacties terug. Nu willen jullie blijkbaar graag een bedrag incasseren voor annuleringskosten terwijl jullie niet binnen een redelijke termijn hebben geleverd. Ronduit belachelijk. Ik zou dan ook graag zien dat jullie hiermee stoppen en wil anderen waarschuwen voordat zij in zee gaan met T-Mobile.
Reputatie 7
Badge +7
@jaspergie Ik begrijp helemaal dat je er van baalt dat het zo lang heeft geduurd. Normaal gesproken zorgen wij dat je binnen 3 tot 4 weken online bent. Dit is wanneer er een aansluitpunt op jouw adres aanwezig is. Op het moment dat deze nog aan moet worden gelegd dan zijn we afhankelijk van de netbeheerder en kunnen wij je pas aansluiten op het moment dat zij klaar zijn. Ik vermoed dat er in dit geval mogelijk wat mis is gegaan in de communicatie tussen ons en de netbeheerder en dat we geen melding van hen hebben ontvangen dat de aansluiting opgeleverd was. Normaal gesproken zetten we de opdracht direct door naar onze monteursdienst zodra we bericht van de netbeheerder ontvangen om een afspraak met je te maken.

De opdracht ligt inmiddels bij onze monteursdienst, de reden dat mijn collega je direct naar Guidion verwijst is omdat zij zelf de monteurs inplannen. Uiteraard nemen wij ook graag contact voor je op maar we hebben liever rechtstreekse lijnen zodat je niet van het kastje naar de muur wordt gestuurd. Daarom kan je direct met onze monteursdienst een afspraak inplannen wanneer het jou uit komt.

@alpha537 Ik zie dat je inmiddels ook contact op hebt genomen via Facebook, ik stel voor dat we daar verder gaan, dan gaan we niet langs elkaar heen praten ;)

@Scouser1957 Ik heb het meteen voor je nagekeken en zo te zien heb je al gekozen voor een snelle aansluiting (02-05-2019), in dat geval doe je al automatisch afstand van de bedenktijd, dat gaat dus helemaal lukken!
Hallo,
Vandaag t-mobile thuis aangevraagd. En ik las ergens de bedenktijd kan overslaan. Waar kan ik dat vinden of kan een moderator dat doen?
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?
Hoi,

Binnenkort word ik aangesloten op T-Mobile.

Per 14-06-2019 stopt het abonnement bij Telfort, maar de monteur van Guidion kan pas 20-06-2019 mijn glasvezel installeren.
Ik neem aan dat ik in die tussentijd gewoon nog internet heb van Telfort.

Kan iemand daar duidelijkheid over geven?

Heb vandaag een wijzigingsmailtje gehad van Telfort en T-Mobile:

Beste heer

We hebben je laten weten dat je overstapaanvraag in behandeling is. Om te voorkomen dat je zonder diensten zit, is je overstapdatum aangepast naar 20-06-2019. Je stapt pas over als alles van T-Mobile Thuis werkt. Je betaalt dus niets dubbel en je kunt gewoon blijven internetten.
Reputatie 7
Badge +7

@mgz25885 It looks like you managed to make an appointment, excellent!

@Thijs van Zon We staan te trappelen om je aan te sluiten!  Bij nieuwbouw wordt de aansluiting gemaakt door de netbeheerder (Reggefiber). Vaak gebeurt dit weer door een onder aannemer. Zodra de aannemer de werkzaamheden af heeft gerond geeft de netbeheerder aan dat de aansluiting actief is. Zodra wij deze melding ontvangen starten we direct met het inplannen van een afspraak met onze monteur en sturen we het installatie pakket naar je op. In dit geval is de aansluiting nog niet afgemeld en kunnen we dus nog niet starten. Zodra dit wel het geval is gaan we voor je aan de slag!

@erikson76 Er is een vertraging opgetreden in het versturen van de pakketten. We doen ons uiterste best om er voor te zorgen dat het installatie pakket zo snel mogelijk naar je toe komt! Excuses voor de vertraging.

Hallo T-Mobile,

Ik heb op 5 September(!) j.l. mijn bestelling voor glasvezel internet en tv gedaan en bevestigd gekregen (zo staat ook vermeld op mijn t-mobile thuis overzichtspagina). Volgens de informatie op jullie website zou ik daarna binnen 2-3 weken een telefoontje kunnen verwachten voor het inplannen van de installatie.

Nu woon ik in het gebied in Den Haag waar nu het glasvezelnetwerk uitgerold wordt, dus logischerwijs verwachtte ik dat het nog wat langer zou gaan duren, aangezien het netwerk nog niet gereed was op het moment van bestellen. Het is inmiddels echter al bijna 13(!) weken, ofwel die maanden geleden dat ik mijn bestelling geplaatst heb, en ik heb nog helemaal niks vernomen over mijn bestelling, al was het maar een geschatte opleveringsdatum van de verbinding naar mijn adres.

Zouden jullie a.u.b. zo snel mogelijk kunnen achterhalen wat er aan de hand is en mij laten weten wanneer ik kan verwachten om verbonden te zijn? Ik weet dat er al huishoudens in dit stadsdeel verbonden zijn en alhoewel ik besef dat dit geen garantie is voor mijn eigen adres, geeft dit wel aan dat er verbindingen mogelijk zijn en dat er dus redelijkerwijs minimaal een geschatte opleveringsdatum gegeven moet kunnen worden.

Alvast bedankt,

Michel

Duurt lang…..

Reputatie 5
Badge +2

Hey @Micka,

Tof dat je staat te springen om aangesloten te worden, welkom alvast!:smile:  Je aanvraag is netjes bij ons binnengekomen en het ziet er allemaal goed uit. Op dit moment kan ik je jammer genoeg nog geen exacte opleverdatum doorgeven, maar je kunt wel via My T-Mobile Thuis de voortgang en volgende stappen bekijken. Op dit moment moet het netwerk en aansluitpunt nog afgerond worden. Hierna zal Guidion voor een installatieafspraak contact opnemen. Die datum zal de eerste dag van je abonnement zijn. Je hoort nog van ons!

Reputatie 7
Badge +7
Hi @Rene1800, ik begrijp je zorgen maar in jouw geval gaat dat helemaal lukken! Je maakt gebruik van DSL en dit kan je zelf aansluiten. Daarnaast stopt met de OVerstapservice je huidige provider pas zodra je online bent bij ons. Zo kom je dus nooit zonder verbinding te zitten. De exacte datum waarop je aangesloten wordt kan ik je van te voren nog niet garanderen, de opdracht hiervoor gaat namelijk pas ná je bedenktijd richting de netbeheerder. Maar mocht het 1 of 2 dagen later zijn dan blijft je huidige abonnement gewoon doorlopen totdat je bij ons aangesloten bent dus dat gaat helemaal goedkomen!

Hi @xoun, oei dat duurt nog wel érg lang! Ik kan mij voorstellen dat je hier niet blij van wordt en gezien de situatie kan ik het abonnement eventueel kosteloos voor je opzeggen als je dat wil. Houd er alleen wel rekening mee dat als je glasvezel neemt bij een andere provider Reggefiber alsnog de werkzaamheden uit zal moeten voeren. Uiteraard houden we je graag als klant maar mocht je over willen gaan tot opzegging laat het mij dan weten, dan zet ik het voor je in gang!
Hoi, ik heb op 2 oktober internet besteld en dat zou op 17 oktober geleverd worden. Maar nu is de datum ineens verplaatst naar de 22ste? Ik zou heel graag willen dat jullie het terug kunnen zetten naar de 17e.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @M.AF,

Ai jammer dat je overstap niet vlekkeloos is verlopen! Bij een overstapservice, zorgen de oude en de nieuwe provider ervoor dat je als klant zijnde bij een overstap zo kort mogelijk zonder diensten zit. De oude provider sluit pas kort voor de oplevering bij de nieuwe provider de diensten af. Op de installatiedatum kan het dus voorkomen dat je heel even niet bereikbaar bent. Ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt gehad!

Hoi @sjoerdv,

Wij gaan in dit topic verder.☺ Ik ben benieuwd of de tips van Glassertje hebben geholpen!

Ik heb vanochtend T-Mobile Thuis aangevraagd, maar heb geen contract,bevestigings- of registratiemail (voor My T-Mobile) ontvangen. Ik heb de hele dag gewacht en spam folders e.d. ook gecontroleerd.

Ik heb geprobeerd om de bestelstatus op te vragen via My T-Mobile. Daar had ik dan wel geen registratiemail voor gehad maar ik heb een wachtwoord reset aangevraagd….dat leek te werken. Echter kom ik nu in mijn oude account van 2016 terecht met een Vodafone(!) contract waar geen spoor van mijn nieuwe contract te vinden is…

Daarbij heb ik blijkbaar ook maar 3 dagen om de gegevens in te vullen voor de overstapservice maar ik vraag me af of er wel een contract voor me aangemaakt is...mijn huidige provider zelf dan maar opzeggen vind ik nu wel tricky.

Hoe nu verder?

@Piotr

Sorry, zag het net pas. Heb dus net nog gereageerd op de andere topic. Maar tot nu toe is het nog niet gelukt om in te loggen.

Ik is het heel jammer dat de overstap niet echt geweldig verloopt. Heb eergisteren een bericht ontvangen om een afspraak te maken voor het installeren. Dit kon pas eind juli terwijl ik mijn oudere provider al opgezegd heb en deze dus op 15 juli stopt. Dit zou dus inhouden dat ik 2 weken zonder internet zit en zonder tv
Hoi @Brian Dank je voor het begrip en de geboden oplossing. Zou je de aanvraag kunnen annuleren? Ik weet dat ik dan ook geen andere glasvezel provider kan nemen, maar dan kan ik ter overbrugging een ander type abonnement nemen. Tegen de tijd dat er reggefiber is kan ik dan altijd alsnog een t-mobile thuis abonnement nemen, maar dan weet ik in elk geval waar ik aan toe ben. Mijn klantnummer is GMW65363. Heb je nog meer informatie nodig?
Reputatie 6
@Rene1800 , als je er verstandig aan doet zou ik nog even blijven zitten waar je zit als je echt niet zonder diensten kunt.
Je hebt 99% kans dat het vlekkeloos gaat, maar als je in die ene % valt kun je wel een een hele tijd de klos zijn, alles om problemen op te lossen gaat zeeeeeeeeer traag.

Dus eerlijk antwoord had moeten zijn, het is zeker haalbaar hoeft geen probleem op te leveren, maar als het fout gaat ben je in ieder geval de sjaak, dus geen zorgen.😃
Reputatie 7
Badge +7
Hi @Nathan_C, I'll gladly give you more information! We received a notification from the grid operator that there is no connection available on the selected address so we are unable to connect you. If there is an alternative address available (because the apartment is split up for example), then do let me know through a private message. If you are currently using DSL with a different provider then you can contact them for the so called ' service id'. Then we can send this id number to the grid operator to establish a connection. My apologies for the inconvenience!

Hi @xoun, op dit moment is het nog steeds wachten op de aanleg van de glasvezel door Reggefiber. Zodra wij het bericht vanuit Reggefiber ontvangen dat de werkzaamheden zijn afgerond sturen wij onze monteur langs om je aan te sluiten. Ik heb het meteen nagekeken en voor zover ik kan zien heeft Reggefiber de werkzaamheden herpland. Je kan ze eventueel telefonisch bereiken via 088 0063 711, mogelijk moet er een nieuwe afspraak met je ingepland worden.
Reputatie 5
Badge +2
Hey @sjoerdv,

Oef dat is niet al te best! 😥 Ik denk graag met je mee wat we nu het beste kunnen doen betreft je overstap. Is er een optie om de opzegging van je huidige abonnement met twee weken uit te stellen? Ook zou je telefonisch contact op kunnen nemen met onze monteursafdeling op het nummer: 088 2000 151. Regelmatig komt het voor dat er een afspraak wegvalt, waardoor jij je afspraak kunt vervroegen.
Als laatste noodoplossing kan ik je een Unlimited Voucher aanbieden om die tijd te overbruggen. Daarvoor moet je wel in het bezit zijn van een mobiel T-Mobile abonnement. Ik hoor graag van je!

Reageer