Beantwoord

Tijdelijk onderbreken van abonnement

  • 15 November 2017
  • 9 reacties
  • 1393 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties
Hoe gaat het tijdelijk onderbreken van het abonnement b.v. in vakantie-period:
1) Geldt er een minimale en/of maximale onderbrekings-termijn?
2) Kan de onderbrekings-periode op iedere gewenste dag/datum ingaan of bijv. per de 1e dag van de volgende maand?
3) Welke kosten bespaar je door het abonnement te onderbreken en welke kosten lopen gewoon door?
4) Hoe kan onderbreking en/of herstart worden aangevraagd, schriftelijk of ook telefonisch?
5) Hoeveel tijd vóór aanvangs- en/of einddatum van de onderbreking dient deze te zijn aangevraagd?
Mvg
icon

Beste antwoord door Brian 16 November 2017, 16:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +14
Volgens mij gaat dat niet!
Wel kun je flexibele bundels uitzetten of je abonnement aanpassen via My T-Mobile.
Die mogelijkheid kan je zelf zien in je account en heeft ook te maken met welk abonnement je hebt.
Let er dan wel op dat als de eventuele korting in die periode veranderd dat je volgens mij je huidige korting kan kwijt raken.

Welk abbonement heb je?
Dank voor je reactie Cris10.
Ik heb nog geen abbo maar ben me aan het orienteren.
Onderstaande quote staat op de T-Mobile website als 1 van de voordelen van een alles-in-1 abonnement, dus vermoed ik dat er toch wel iets mogelijk is:

"Je kunt iedere maand alle tv- en beldiensten gratis aan- en uitzetten. Geen andere provider biedt deze service. Zo betaal je nooit te veel."
Reputatie 7
Badge +14
Aha je praat over TV Tmobile thuis?

Eerlijk gezegd weet ik daar (nog) niets van. Sorry ik dacht dat het over mobile ging.
Wie weet het antw. Wel? Kan ik gelijk meeleren 🤣
Reputatie 7
Hi Dick5, ik ga je van meer informatie voorzien! Ik zal ze in volgorde beantwoorden :)

1. Er is geen minimale of maximale onderbrekingstermijn maar als je Bellen pakket langer dan 60 dagen uit staat komt je telefoonnummer te vervallen. Wij kunnen het nummer na deze 60 dagen dan niet meer terughalen en je ontvangt wanneer je het pakket weer aan zet een nieuw nummer.

2. De onbrekingsperiode kan op elke gewenste datum in gaan!

3. Zodra je pakket stop is gezet wordt hiervoor niets meer in rekening gebracht. Je internetaansluiting blijft altijd doorlopen dus deze wordt altijd in rekening gebracht. Daarnaast vervalt je Alles-in-1 korting zodra je één van de andere pakketten uitzet voor de periode waarin het pakket uit staat. Dus stel, je zet één van de pakketten een maand stop, dan ontvang je een maand minder Alles-in-1 korting (5 maanden in plaats van 6).

4. Je kan dit aanvragen hoe je wilt, het snelste is om dit telefonisch of via Facebook of Twitter te doen!

5. Officieel staat hier een maand opzegtermijn voor maar als er haast bij is kunnen we altijd een uitzondering maken! ;)

Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Hi Brian,

Dank voor je reactie. Graag verneem ik nog je antwoord op de volgende vragen:

Ref.3) Kun je svp aparte bedragen geven van de besparingen bij een onderbreking van 1 maand op basis van All-in-one abonnement (Internet 20mb / basis TV / Bellen "extra")
a) tijdens de korting-periode van 6 maanden; en
b) tijdens de periode daarna.

Ref.4) Ik ben niet bekend met Facebook en Twitter dus het wordt dan bellen. Indien dat naar 0800-0092 is dan lukt dat niet vanuit het buitenland. Heb je daar een ander nummer voor?

Ref. 5) Hoeveel tijd moet je rekenen tussen verzoek om te re-activeren en weer de beschikbaarheid van TV en telefoon?

Mvg
Reputatie 7
Hi Dick5,

De besparingen en kosten hangen af van het soort abonnement dat je hebt en welke kortingen je ontvangt. Je kan dit het beste even bekijken via de postcode checker. Hier zie je welke pakketten er voor jouw adres beschikbaar zijn en hoeveel korting je dan de eerste 6 maanden ontvangen. Zodra je één van de pakketten uit zet komt die korting te vervallen tot je ze weer aan zet.

We hebben geen alternatief nummer die je vanuit het buitenland kan bellen maar je kan dan eventueel wel contact opnemen via de Chat op onze website (die op het moment nog niet werkt) óf uiteraard via dit forum maar hier zal de reactietijd wat langer zijn (we streven er naar om op het forum binnen 48 uur te reageren).

De re-activatie is een kwestie van maximaal één of twee werkdagen. Dit is puur een administratieve handeling en vaak kan je dezelfde dag al weer gebruik maken van de diensten!
Brian, ik had aangegeven uit te gaan van een All-in-one abonnement met Internet van 20mb, TV Basis en Bel "Ëxtra". Aangezien er op de website voor het Basis abonnement van 20mb, TV Basis en Bel "Basis" alleen een totaalprijs van € 44,50 per maand wordt genoemd met een actie-korting gedurende de eerste 6 maanden van € 20,- en omdat de internet sectie niet kan worden onderbroken wil ik graag weten wat de besparingen zijn op de kosten voor TV en Bellen. Deze kosten zitten namelijk in het totale bedrag per maand en worden niet apart getoond. Ik snap dat de korting over de onderbreking ook komt te vervallen. Dus hierbij nogmaals mijn verzoek om mij de mogelijke besparingen te laten weten. Bij voorbaat dank voor de moeite.
Reputatie 7
Hey Dick, je vindt de losstaande tarieven per pakket hier. Voor Interactieve TV betaal je € 15,- per maand en voor bellen Extra betaal je € 10,- per maand. In combinatie met 20 Mbps DSL kom je dan uit op een totaalbedrag van € 52,- per maand en met de € 20,- korting voor de eerste 6 maanden kom je dan uit op € 32,- per maand. Als je TV en Bellen stop zou zetten dan bespaar je € 25,- maar de korting van € 20,- komt te vervallen dus je bent dan uiteindelijk € 5,- p.m. goedkoper uit! 🙂
Helemaal duidelijk.
Bedankt Brian.

Reageer