Beantwoord

Tijdelijk op twee adressen internet nodig

  • 28 April 2021
  • 9 reacties
  • 1110 Bekeken

Reputatie 1

Hoi!

1 juli krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis en 1 oktober gaan we uit ons oude huis. We verhuizen van een glasvezelverbinding naar een DSL verbinding. 

Ik heb in die overbruggingsperiode op beide adressen internet nodig. Wat is de meest efficiënte manier om dit te doen? 

Kan ik per 1 juli een nieuw DSL (jaar)abonnement afsluiten en dan per 1 oktober het glasvezelabonnement opzeggen? Het glasvezel abonnement loopt tot 1 december. Dus die zou ik dan twee maanden vroegtijdig beëindigen. 

Graag hoor ik jullie advies!

icon

Beste antwoord door Boris 30 April 2021, 11:37

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @larsvegmond 

Dat glasvezel abonnement zul je vroeg of laat moeten afkopen dus hoe jij het zegt is volgens mij het beste.

Bestel wel DSL voor de nieuwe woning 2 weken eerder dan wanneer je de sleutel krijgt ivm de levering van de verbinding.

Zeg het glasvezel abonnement begin september op en dan zal hij een maand later stoppen ivm de maand opzegtermijn.

 

Reputatie 1

Dank voor je reactie. Het kan toch niet zo zijn dat ik de resterende twee maanden moet gaan afkopen bij T-Mobile als ik al een nieuw contract heb lopen op het nieuwe adres? 

Als men zo met klanten om zou gaan, ga ik zeker op zoek naar een andere leverancier voor het nieuwe adres. 

Reputatie 7
Badge +15

@larsvegmond 

Als je een verhuizing doorgaf hoefde dat niet natuurlijk maar hoe jij het zou willen met internet op beide adressen is een verhuizing doorgeven niet mogelijk denk ik.

Reputatie 7
Badge +14

Hallo @larsvegmond  Heb je ook een mobiel abonnement van TM? Dan zou je tijdelijk dat abonnement kunnen verhogen naar Unlimited en een hotspot maken via je pc laptop?

Je kan de een mobiel abonnement verhogen en weer verlagen per maand

 

Reputatie 1

Dank voor de toevoeging! Waardevolle tip. Ik heb echter een werkende internetaansluiting nodig om de zonnepanelen op het internet te kunnen laten aansluiten door de installateur!

Reputatie 7
Badge +14

@larsvegmond Ik ga vragen of de moderators aandacht willen besteden aan dit onderwerp Zij zijn de enigste die je misschien echt kunnen helpen. Wij hebben alleen maar tips voor je.

Geen garantie of het vandaag lukt maar doe mijn best

Reputatie 1

@larsvegmond Ik ga vragen of de moderators aandacht willen besteden aan dit onderwerp Zij zijn de enigste die je misschien echt kunnen helpen. Wij hebben alleen maar tips voor je.

Geen garantie of het vandaag lukt maar doe mijn best

Geen haast, ik we hebben nog twee maanden voor de installatie op het nieuwe adres!

Reputatie 7

Hoi @larsvegmond ,

Een goede vraag en een onconventionele manier, dat mag gezegd worden! Eigenlijk hebben @Waqqas en @CrisTien je al het antwoord kunnen geven, maar ik kijk toch graag met je mee naar een creatieve oplossing.

Het is inderdaad zo, om in de te overbruggen periode een verbinding te blijven behouden, het niet mogelijk is om dit via een normale verhuizing te regelen. De bovenste tip van @Waqqas is daarom de enige manier om dit te regelen. 

De opzegkosten die daarbij gepaard gaan, vind ik daarentegen meer dan onterecht. Je blijft immers klant en bij een normale verhuizing gaan deze ook niet inbegrepen. Ik kom je dan ook graag tegemoet door deze te vergoeden. Let er wel op dat in de periode wel dubbele kosten zullen zijn, aangezien er dan twee abonnementen lopen.

Wil je mij een privébericht sturen wanneer je het DSL-abonnement hebt afgesloten en ik de einddatum van het Glasvezel abonnement kan inschieten? Dan zorg ik ook meteen voor dat er geen opzegkosten zullen zijn. Ik hoor het graag van je! 

Reputatie 1

Hoi @larsvegmond ,

Een goede vraag en een onconventionele manier, dat mag gezegd worden! Eigenlijk hebben @Waqqas en @CrisTien je al het antwoord kunnen geven, maar ik kijk toch graag met je mee naar een creatieve oplossing.

Het is inderdaad zo, om in de te overbruggen periode een verbinding te blijven behouden, het niet mogelijk is om dit via een normale verhuizing te regelen. De bovenste tip van @Waqqas is daarom de enige manier om dit te regelen. 

De opzegkosten die daarbij gepaard gaan, vind ik daarentegen meer dan onterecht. Je blijft immers klant en bij een normale verhuizing gaan deze ook niet inbegrepen. Ik kom je dan ook graag tegemoet door deze te vergoeden. Let er wel op dat in de periode wel dubbele kosten zullen zijn, aangezien er dan twee abonnementen lopen.

Wil je mij een privébericht sturen wanneer je het DSL-abonnement hebt afgesloten en ik de einddatum van het Glasvezel abonnement kan inschieten? Dan zorg ik ook meteen voor dat er geen opzegkosten zullen zijn. Ik hoor het graag van je! 

Hi Boris, 

 

Ik heb je een PM gestuurd! 

 

Groet Lars

Reageer