Beantwoord

Trage gang van zaken met installatie

  • 14 May 2020
  • 1 reactie
  • 158 Bekeken

Het is laat en ik ben druk, dus even kort en bondig uiteengezet:

  • Op 16 april heb ik T-Mobile aangegeven te gaan verhuizen. Hetzelfde abbonement is in mijn nieuwe woning beschikbaar, dus die neem ik mee.
  • In mijn nieuwe huis zit een Genexis-modem met bijbehorende FTU (Bindplaat) die daar specifiek voor is gemaakt. Het is technisch mogelijk om hier een andere NTU op te zetten, maar het is niet de bedoeling aangezien de connectoren in een schuif zitten die vastklikt in de Genexis. Dat is min of meer de beknopte uitleg.
  • Ik weet nu al dat de Guidion monteur zegt: “Oh, kan ik niets mee. Ik stuur KPN een ticket.”
  • Begin mei maakte ik dit al duidelijk bij de klantenservice. Ik moest even met VolkerWessels bellen. Die gaven echter aan dat ze dat niet meer deden, ik moest bij Koning en Hartman zijn. Die stuurde me door naar NTN (Veenendaal, subdivisie van hun) en die gaven weer aan dat ik bij T-Mobile moest zijn.
  • T-Mobile gaf met het nummer van KPN NetwerkNL en ik kon daar vragen voor het vervangen van het NTU (naar het huidige TK-01 model).
  • Doen ze niet. T-Mobile moet een ticket maken. Dus ik bel weer naar T-Mobile (4 mei inmiddels). Ze zetten het door naar de Technische Dienst.
  • Het blijft stil. Vele telefoontjes ten spijt, er gebeurt niets. Ik heb KPN NetwerkNL om coulance gevraagd of ze het toch willen komen doen, zodat ik niet zonder internet kom te zitten (als komende vrijdag het niet doorgaat word het al gelijk over het weekend heen getild (+2 dagen).
  • En nog steeds: niets. Blijkt dat de TD er 14 dagen over mag doen, in plaats van de 7 dagen die ik eerder vernam.
  • Overmorgen is de ingangsdatum van het contract. Maar helaas: ik heb het zeer sterke vermoeden dat ik deze week verstoken van internet zal blijven op het nieuwe adres. (Ja, het truucje van: het contract gaat pas lopen als de aansluiting actief is ken ik, maar daar ben ik niet mee geholpen. Met een Prepaid SIM ook niet. Ik heb mijn vaste aansluiting gewoon nodig).

Wat leer ik hieruit? T-Mobile geeft nagenoeg niets om de klant. Dit werd mij ook door een medewerker van de KPN bevestigd: er schijnen klanten te zijn die storingen hebben (als in: het is echt stuk) en T-Mobile wacht daar al 3+ weken met het inschieten van een ticket, zodat KPN in actie kan komen en het kan herstellen.

Ik heb 2 weken geleden al aan de bel getrokken en duidelijk gemaakt, dat dit zeer waarschijnlijk fout zou gaan. Ook KPN bevestigd: een nieuw FTU is hier nodig. Ik vind deze gang van zaken beschamend.

Het enige wat had hoeven gebeuren om dit te voorkomen, is een ticket bij KPN NetwerkNL aan te maken. Dat was alles.

Het is dat switchen van provider weer downtime met zich meebrengt, maar de volgende keer dat ik een provider moet kiezen is T-M thuis zeker geen vanzelfsprekendheid meer...

icon

Beste antwoord door Brian 15 May 2020, 11:35

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hi @SignalRunner, we hebben op dit moment inderdaad een achterstand bij onze technische dienst, excuses hiervoor. We hebben inmiddels maatregelen genomen om dit in de toekomst te voorkomen en mijn collega’s zijn al enige tijd keihard aan het werk om de achterstand in te lopen. Hierdoor kan het langer duren dan gebruikelijk voordat we voor je aan de slag kunnen. Ik kan je verzekeren dat dit geen kwestie van onwil is maar ik begrijp je frustratie. Excuses voor de vertraging, we zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

Reageer