Beantwoord

tv box registratie werkt niet

  • 24 January 2020
  • 15 reacties
  • 729 Bekeken

Reputatie 1

Beste forumleden/t-mobile.

 

Mijn vraag gaat erover dat mijn TV box via T-mobile thuis enkele weken niet werkt en dat via de telefonische helpdesk geen oplossing gevonden wordt.

 

Tijdlijn:

 

T-mobile thuis aangevraagd eind december 2019. Zeer snel mijn HD recorder gekregen en alles werkte prima. Alle kanalen, beeld geluid etc. Ook via TV Anywhere op iPad en iPhone.

 

Ongeveer 1 week later hield het op. Ik moest opeens opnieuw inloggen in het registratiescherm. De box startte altijd goed op maar gaf na invoeren van juiste tv klantnummer en tv pincode de melding: “registratie mislukt of niet toegestaan”.

 

Helpdesk gebeld. Standaard handelingen doorlopen. Stroom eraf van de box, router. MAC en serienummers gecontroleerd. Er leken geen afwijkingen dus oplossing van T-mobile: nieuwe box gestuurd.

 

Ik kreeg een tweede box maar zelfde verhaal. Telefonische helpdesk alle stappen opnieuw doorgelopen MAC en serienummer. Alles leek te kloppen.

 

Ik kreeg ongevraagd een derde box. Die heb ik aangesloten maar die werkte ook niet. Teruggedaan in de doos en die zal ik terugsturen. Ik gebruik nu de tweede box.

 

Helpdesk gebeld, alle stappen weer doorlopen. Ik kreeg stellig te horen dat het dan aan de TV zou liggen maar dat is niet zo, die deed en doet het prima. Het HDMI signaal wordt ook prima door en weergegeven, hij geeft gewoon een foutmelding bij het registratiescherm. De helpdesk vond deze keer wel een ander MAC adres in het systeem t.o.v. de box die ik gebruik. Ook een ander MAC adres t.o.v. de derde box die nog in de doos zit.

 

Hoe kan dit goed opgelost worden? Misschien moet alles even helemaal uitgezet/afgemeld worden (alsof ik de dienst opzeg) en dan weer aangevraagd? Ik wil niet uren lang heen en weer bellen en steeds een nieuwe medewerker spreken die alle stappen (stroom eraf, zitten alle kabels er wel in etc) doorneemt.

 

Groet, Rutger

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 27 January 2020, 14:42

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @drvelvet,

 

Welkom op de Community, we helpen elkaar hier graag! Goed dat je de vraag hier neerlegt. Wat ik voor je wil doen is een zogeheten ‘reprovision’. Dat kan ik het beste omschrijven als: alle diensten worden afgemeld en opnieuw naar het modem verstuurd. Dit zou het probleem moeten verhelpen. Hiermee gaat vanzelfsprekend ook alles terug naar de fabrieksinstellingen. Het is zogezegd een stap hoger dan de factory reset. Hier moet ik wel jouw akkoord voor vragen, mag ik dit voor je uitvoeren? 

Reputatie 1

Beste Jason, Dat mag zeker. Hij staat aan.

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @drvelvet! Heeft de reprovision het gewenste effect gehad? 

Reputatie 1

Nee helaas… Zelfde melding. Ook nog even de box 30 seconden van het stroom gehaald en er weer op maar ook geen resultaat.

Andere oplossingen? Er is al heel veel geprobeerd tot nu toe.

Anders graag de TV dienst afmelden en dan stuur ik de apparatuur terug (graag retourbox). Ook zou ik graag de kosten terugkrijgen die ik tot nu toe voor de TV dienst heb betaald maar niet werkend heb gehad...

Reputatie 1

Hallo, ik heb de tv dienst opgezegd, de periode is gecrediteerd en de box gaat retour. Helaas heeft T-mobile geen vlotte oplossing. Groeten

Reputatie 7

Hey @drvelvet,


Ah zo zonde dat we het probleem niet hebben weten op te lossen voor je. Komende tijd komen er veel nieuwe veranderingen en verbeteringen aan betreft ons TV platform. Weet dat je op ieder gewenst moment je TV pakket weer kunt aanzetten in de toekomst.

Reputatie 1

Goed om te weten, bedankt!

Reputatie 1

Ik ben verhuisd en heb een tv box gekocht maar de registratie mislukt steeds

Reputatie 6

Hoi @Manou42, ik zie dat het probleem met de TV registratie twee dagen geleden opgelost zou zijn, klopt het dat het bij jou weer werkt? Als het nog niet werkt, kun je mij dan aangeven waar het precies misgaat?

Reputatie 1

Ja dat mailtje kreeg ik ook, maar op het moment dat ik wil registreren zegt hij registratie mislukt of niet toegestaan 

Dit zijn de gegevens achterop de tv box

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @Manou42,

Je schrijft dat je de tv-box gekocht hebt. Waar dan precies, als ik vragen mag? Marktplaats? Dat gaat namelijkniet werken. T-Mobile ondersteunt alleen tv-boxen die door hen in bruikleen worden gegeven.

Reputatie 6

Hoi @Manou42, de gegevens die jij stuurt komen niet overeen met de apparatuur die jij van T-Mobile hebt of hebt gehad. Ik vraag mij net als @TMTV af of jij ergens anders een box hebt gekocht of dat jij een box gebruikt die wij jou in bruikleen hebben gegeven. Het klopt dat de TV dienst enkel werkt met een box die door ons geleverd is en met bijbehorend MAC adres en serienummer aan jouw abonnement is gekoppeld.

Reputatie 1

Ja heb inderdaad op marktplaats gekocht

Omdat ik door een jaar lang overal en nergens gewoond te hebben de originele boxen kwijt ben geraakt. 

 

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Manou42 ,

 

Je bent ook al met Jason bezig in dit topic: Abonnement wijzigen  Zou je het bij één topic willen houden? Heb je ook al een antwoord aan @Jason gestuurd? Dan kan hij je namelijk verder helpen.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor de oplettendheid @soepkip67:muscle: Daarnaast vind ik het mooi om te zien @Manou42 dat je in het andere topic al door @Jason geholpen bent. :relaxed:

Reageer