Beantwoord

TV foutmelding bij installatie


Ik heb per 1 juni T-mobile thuis. Dat wil zeggen: internet werkt, de tv-aansluiting niet. Ik krijg telkens de melding: Unable to get upgrade firmware. Na contact met de klantenservice (pfff... duurt te lang!) bleek dat er problemen zijn met de combinatievan modem (Zyxel) en T-mobile kastje. Dan denk ik: waarom leveren jullie deze combinatie dan? Maar dat zal wel kort door de bocht zijn. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die hier last van hebben. En natuurlijk ben ik heel benieuwd hoe lang het duurt voordat dit is opgelost. Ik kom uit Haarlem, als dit van belang is.
icon

Beste antwoord door fonsstam 7 June 2019, 13:36

Bekijk origineel

13 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goedemorgen @fonsstam,

Welkom bij T-Mobile Thuis. In ieder geval mooi dat je internet hebt. Nu zorgen we ervoor dat TV ook gaat werken. Mocht dat niet direct lukken, dan zou je de TV Anywhere app kunnen gebruiken in combinatie met een Apple TV, Chromecast of als device en TV het ondersteunen; mirrorcast. Zo kun je toch TV kijken.

Ik heb dat helaas ook mogen ervaren in mijn setup met Zyxel en decoder. Helaas is dat - ondanks een update van het modem - nog in uitzonderlijke gevallen niet opgelost. Vaak helpt het om het modem een fabrieksreset te geven. Dit doe je door met een naald in het gat aan de achterkant van het modem te steken tot de lampjes op de voorzijde gaan knipperen. Bij voorkeur zonder kabels in poort 1 tot en met 4. Haal dan ook de mediaconverter even van het stroom. Meestal helpt het om de poort open te zetten en de verbinding te herstellen. Het helpt ook om de UTP kabel in een andere poort van het modem te doen.

Mocht je de fabrieksreset hebben uitgevoerd, dan kun je bij de decoder de stekker en UTP kabel eruit halen. Vervolgens kun je de stroom er weer op zetten zonder UTP kabel. Als de decoder heeft aangegeven niet verbonden te zijn, dan kun je de UTP kabel erin steken.

Het is niet optimaal, maar heeft mij - als medegebruiker - geholpen om het euvel te verhelpen.

Wil je laten weten of bovenstaande gewerkt heeft? Hoor het graag van je.
Dank je wel voor je reactie. Ik heb alle bovenstaande stappen uitgevoerd, maar helaas.... Mijn Amino decoder zegt nog steeds: "Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support."
Ik heb een Chromecast en TV Anywhere, maar dat maakt me alleen maar gretiger naar de échte TV...
fonstam
Dank je wel voor je reactie. Ik heb alle bovenstaande stappen uitgevoerd, maar helaas.... Mijn Amino decoder zegt nog steeds: "Unable to get upgrade firmware. Please contact technical support."
Ik heb een Chromecast en TV Anywhere, maar dat maakt me alleen maar gretiger naar de échte TV...

hey fonstam ik heb hetzelfde probleem de td zou zo snel mogelijk contact opnemen maar tot heden nog niks vraag me af hoelang dit nog gaat duren groetje Adrie
Reputatie 7
Badge +4
Het wordt beter @fonsstam. Ik heb navraag gedaan en ze zijn bezig met een oplossing voor dit probleem. Helaas kan ik er nog geen tijd aanhangen. Wel heb ik zelf ervaren dat het bij mij zelf is over gegaan. Ik heb het modem wat langer van het stroom gehad (minimaal een nacht). Bij het opnieuw aansluiten deed hij het ineens.

Zodra er meer informatie is, dan wordt dat uiteraard direct gedeeld. Ondertussen kan het geen kwaad om mijn punten te herhalen. Verre van optimaal, maar als het lukt...
We wachten maar geduldig af ik heb inmiddels crhomecast gehaald zodat ik anyware naar me tv kan casten ook
Ik ben van mijn problemen af (Nou ja, als het gaat om mijn tv-aansluiting. Over de rest van mijn problemen gaan we het hier niet hebben ;)) Na de zoveelste poging begon de decoder spontaan de update te downloaden en installeren. Werkt nu prima. Bedankt voor het meedenken!
Reputatie 7
Badge +4
Dank je wel @fonsstam. Goed te lezen dat het nu werkt. Bij jou ook @adriew63 ?

Deel gerust als je nog andere problemen ervaart. Die moeten natuurlijk ook opgelost worden.
Gisteren (26 juni 2019) t-Mobile thuis geïnstalleerd.
Alles werkt en ik kan via AppleTV tv kijken.
Het tvmodem krijg ik echter niet aan de praat.
Ethernet not detected, please connect Ethernet Cable
Verschillende aansluitingen geprobeerd, maar tot nu toe zonder resultaat.
Die aansluitingen werkten voor 26 juni 2019 wel.
Wie kan mij helpen?
Reputatie 6
@Herman55 Heb je al een andere utp kabel, die naar je tv ontvanger loopt geprobeerd?

Is je tv ontvanger rechtstreeks aangesloten of heb je er een powerline/devolo tussen zitten?

Bij foutcodes hier staat:
Reden van het probleem is dat de internetkabel niet of niet correct is aangesloten. Controleer of de internetkabel goed in de TV poort zit. Als de internetkabel bij het modem goed aangesloten is, zal er een groen lampje knipperen. Het kan zijn dat er een draadbreuk zit in de internetkabel waardoor deze niet herkend wordt. Test hierom met een andere kabel.
Reputatie 1
Ook ik ervaar dit probleem. 1 van de 2 kastjes deed het in de woonkamer, op een standaard 5 Poorts switch, de andere boven bekabeld op een accesspoint deed het niet, “Unable to get firmware upgrade”. Accesspoint heeft uiteraard een bekabelde verbinding met het modem.

Toen het werkende kastje boven geplaatst op dezelfde kabels, en opgestart, na een paar extra upgrades deed ie het ook goed boven op de slaapkamer. Het boxje met de foutmelding aan de tv en internet verbinding beneden gehangen aan de kabels waar het andere kastje goed opgestart was. Maar ook hier dezelfde foutmelding. Volledig bekabeld aangesloten, zit alleen een utp muuraansluiting en een standaard netgear gs105 unmanaged domme switch er tussen.

Rechstreeks op de muur aansluiting zelfde melding, en daarna met de lange t-mobile kabel helemaal naar de Zyxel router. Met en zonder restart router. Volgens mij is het gewoon een bricked amino kastje.
Reputatie 6
@IsDitEenOrgineleNaam Welkom op het forum.

Heb je al de oplossing geprobeerd die gegeven wordt in de link van mijn vorig bericht.?
Reputatie 1
Ja, en meer. Heb na deze post zelf ook een thread gestart omdat ik niet iemands andere thread wilde overnemen.

hier staat uitgebreider beschreven wat ik heb gedaan. Meer nog dan in die link.
https://community.t-mobile.nl/t-mobile-thuis-televisie-493/amino-610x-unable-to-get-upgrade-firmware-313112
Reputatie 7
Hi @IsDitEenOrgineleNaam Ik heb je van antwoord voorzien in je eigen topic, spreek ik je daar?

Reageer