Beantwoord

van kabel ziggo naar T-Mobile glasvezel

  • 15 December 2019
  • 11 reacties
  • 1292 Bekeken

Ik heb een kabel via de ziggo.

Kan ik nu zo overstappen naat t-mobile, of moet er een neiuwe kabel woeden getrokken.

Er is net nieuwe glasvezel gelegd in mijn buurt in Den Haag

 

icon

Beste antwoord door Folkert 15 December 2019, 20:28

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Goedenavond @MTH-HTH 

Kijk op de T-Mobile Thuis pagina bij de postcode check wat er bij jou aangeboden wordt, Glasvezel of DSL via de telefoonlijn (KPN lijn). De Ziggo kabelaansluiting gebruikt T-Mobile niet.

Je kunt een monteur laten komen om alles aan te laten sluiten, bij glasvezel is dat verplicht.

Maak gebruik van de overstap service dan wordt Ziggo opgezegd op de dag dat T-Mobile actief is geworden en kom je nooit zonder internet en TV te zitten.

Groet, Folkert

Bedankt voor je antwoord.

Glasvezel zou nu beschikbaar moeten zijn.

Ik heb geen telefoonkabel. Alleen de ziggo kabel.

Hoe komt die glasvezel binnen?

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Glasvezel komt binnen in je meterkast, dat zou dan recent aangelegd moeten zijn. Telefoonlijn komt meestal binnen in de meterkast, bij oudere huizen soms in de woonkamer. Dat heet een zogenaamd ISRA punt en is te herkennen aan een speciaal KPN of PTT kastje, zie https://nl.wikipedia.org/wiki/ISRA voor voorbeelden. Mocht die onvindbaar zijn dan gewoon wachten tot je glasvezel in je meterkast krijgt, telefoonlijn gaan ze in dat geval niet meer herstellen.

Reputatie 7
Badge +15

Kleine aanvulling : voor de aansluiting van je glasvezel dien je een akkoord te geven, deze geef je door een glasvezel abonnement af te sluiten of te melden bij de beheerder.

Sorry, ik begrijp het nog niet.

Glasvezel is (volgens mij) inmiddels gelegd in de straat. Wie legt die glasvegel in de meterkast?

Doet die monteur, die bij het glasvezel abonnent is inbegrepen, dat dan. Of moet daar iemand anders voor komen. 

Reputatie 7
Badge +3

Glasvezel in de meterkast aanleggen doet een firma die de infrastructuur levert voor T-Mobile. Best bel je even de klantenservice om navraag te doen hoe de planning is. Meteen overstappen zit er nog niet in zo te zien, eerst moet de aansluiting in je meterkast gereed zijn voordat de TM monteur iets kan.

Top. Duidelijk nu

Dank jullie eel

Reputatie 7
Badge +3

Wat voor kleur heeft de glasvezel? Dan weten we of het KPN glas of wellicht T-Mobiles nieuwe glas is, die zijn in Den Haag namelijk druk aan het aanleggen.

Geen idee. Maar t-mobile zegt dat ze glasvezel hebben aangelegd. Krreg ik ook folder van, vandaar. KPN is idd ook bezig, maar die is er nog niet

Reputatie 7
Badge +3

Dat is wel mooi, dan kun je tot 1 Gbit snelheid! Bel morgen naar 0800-0092 en vraag hoe het zit...

Doe ik. Dank voor je advies

Reageer