Beantwoord

Verbinding na monteur nog steeds niet actief

  • 28 September 2018
  • 15 reacties
  • 1900 Bekeken

Beste T-Mobile,

Ik heb gisteren een welkomstmail van jullie gekregen met het onderwerp:
"Het is zover: je T-Mobile Thuis abonnement werkt!"

Maar mijn verbinding is nog steeds niet actief.
Gisteren knipperde er bij het aansluiten een groen lampje bij 'Internet', niks om me zorgen om te maken zei jullie monteur. De verbinding moest alleen nog even actief gemaakt worden.
Dat had best gekund, ik had bij jullie 1 oktober aangevinkt voor de leveringsdatum, de monteur kwam al eerder.

Vandaag brand er alleen een lampje bij Power, WAN en wifi, het lampje bij internet is helemaal uit gegaan.

En dan zwijg ik nog maar even over de professionaliteit van de monteur, die heel erg bedroevend was. Ik had hier daar nog 6 punten over geschreven, maar dat is nu even niet van belang.

Ik ben dus erg teleurgesteld en ben benieuwd hoe jullie dit voor mij gaan oplossen. Ik hoop niet dat dezelfde monteur nog een keer bij mij langs moet komen.

Met vriendelijke groeten,
Vincent
icon

Beste antwoord door Vincent91 6 October 2018, 12:40

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Vincent,

Vervelend dat de verbinding nog niet actief is en je geen goede ervaring met de monteur hebt gehad.
Kan je aangeven om welk merk modem en welk type verbinding het gaat? (Glasvezel?)

Als het wan lampje brandt heb je in principe wel signaal. Het internet lampje kan knipperen wat activiteit aangeeft. Helemaal uit lijkt idd niet goed. Heeft de monteur een actie uitgezet naar de backoffice van T-mobile?

Mvg. Marcel
Hoi Marcel,

Bedankt voor de snelle reactie.

Het serienummer van het T-Mobile modem is S3G7N16B28001973
Het gaat inderdaad om een glasvezelverbinding.

Nog steeds alleen WAN.

Bedankt!
Vincent
Reputatie 7
Badge +2
Aan het serienummer te zien heb je een Huawei modem in combinatie met een glas naar utp converter. Het kan zijn dat de converter niet goed staat ingrsteld, of dat de monteur idd te vroeg was ingepland en het signaal pas 1 okt wordt omgezet.

Even wachten maar op een reactie van een T-mobile moderator, zij kunnen eea nakijken of in gang zetten.

Mvg.
Marcel
Reputatie 7
Hoi Vincent91,

Welkom op onze Community! Ik heb meteen meegekeken in jouw account na het lezen van jouw topic. Ik zie dat de monteur tijdens de installatie meteen heeft gemeld dat hij geen licht in de glasvezellijn zag. Dat houdt in dat de internetverbinding daar niet goed doorkomt. Deze situatie is doorgezet naar de onderzoekers die nu druk voor jou bezig zijn om de oplossing voor je klaar te zetten. Er wordt dus aan gewerkt! Heb je ook T-Mobile Mobiel? Dan zou ik jou graag een unlimited data voucher geven, zodat je in ieder geval via jouw mobiele telefoon online kunt zijn. Ik hoor graag je antwoord!
Hoi Sterre,

Het WAN lampje heeft altijd gebrand. Mij heeft de monteur dus verteld (zie hierboven) dat het een kwestie van activatie zou zijn. Niks over geen licht in de glasvezellijn.
Ik hoop echt dat het niet dezelfde monteur is, ik wel hem echt niet nog een keer langs hebben komen.

Ik heb een unlimited bundel bij Tele2, die gebruik ik nu ook.

Op dit moment is het WAN lampje weer aan, maar het internet lampje weer uit (dus niet meer knipperend). Dit nadat ik de router uit en weer aan heb gezet.

Er is nu een afspraak gepland door Telecom Techniek Rijssen B.V. voor a.s. donderdag, maar deze moet ik morgenochtend gaan verzetten naar volgende week.

Met vriendelijke groet,
Vincent Blaas
Reputatie 7
Hallo @Vincent91,

Als ik het goed begrijp heb je dus glasvezel met een huawei modem.
Het Wan lampje op de Huawei betekend dat er een link is tussen het modem en de media convertor. en niet de verbinding met internet. De media convertor heeft 6 lampjes zou je eens een foto hier van kunnen plaatsen ?
Klopt, hierbij de foto's met en zonder flits:

"FO" lijkt uit te zijn, lastig te fotograferen.

Alvast bedankt!

A.s. donderdag moet ik thuis blijven voor de monteur van 9:00 tot 11:00, gaat deze het probleem oplossen?

Graag zie ik nog wel een alternatieve compensatie tegemoed, ik heb dit moment zeker 2 weken geen internet en televisie van jullie, door een fout van jullie, waar ik op dit moment wel voor betaal. Jullie hebben de 28e niet geleverd en ik ben niet eerlijk geinformeerd door de monteur, die vertelde dat enkel de verbinding geactiveerd moest worden. Maar dan had er nu dus geen monteur opnieuw hoeven te komen.
Reputatie 7
Hoi @Vincent91

Volgens mij komen we steeds dichter bij de kern van het euvel! Ik zie dat de afspraak met de monteur van de netwerkbeheerder iets naar achter is gepland. Deze monteur gaat aan de slag met de verbinding van jouw huis tot de wijkcentrale. Hier zit het probleem en dat moet zo snel mogelijk opgelost worden. Ik ben ervan overtuigd dat de monteur het kan oplossen.

Houd je ons op de hoogte van de werkzaamheden donderdag?
De verbinding is actief, er hoefde inderdaad alleen wat in de wijkcentrale aangepast te worden.
Graag zou ik een compensatie zien voor deze 2 weken en de eerste monteur die er toch een zooitje van heeft gemaakt (hij had niet eens een schroevendraaier, stekkertjes) en mij niet goed geinformeerd heeft.
Die van vandaag was veel professioneler, maar kwam ook pas om 13.30, terwijl deze in eerste instantie tussen 9:00 en 11:00 zou komen en gisterochtend belden ze dat het tussen 9:00 en 13:00 zou worden...... Daarop heb ik zelf weer een afspraak op het werk gemist. Dat zou toch beter moeten kunnen.

Los hiervan heb ik nog wel een vraag, ik zou graag de kabel voor de digitale televisie dezelfde willen maken voor mijn eigen LAN (incl. switch), is dit niet mogelijk? Ev. maak ik hier een los topic voor aan.
Reputatie 7
Hey @Vincent91, top om te horen dat het issue is verholpen! En dat de tweede monteur het wel op de juiste wijze heeft achtergelaten.🙂

Ik heb ook gelijk een vergoeding ingediend voor de periode dat je niet van je abonnement gebruik hebt kunnen maken. Dit bedrag wordt in mindering gebracht op je rekening in november. Daar hoef je je dus geen zorgen over te maken!

Wat bedoel je precies met: "ik zou graag de kabel voor de digitale televisie dezelfde willen maken voor mijn eigen LAN"? Je kunt op je modem een switch aansluiten. Let wel op dat LAN 1 en 2 puur het internetsignaal doorgeven. En LAN 3 en 4 gereserveerd zijn voor het TV-Signaal.
Bedankt voor de goede nazorg, ik zie de factuur wel tegemoet (hopelijk gewoon op mijn privemail of post i.p.v. dat rare t-mobile adres).

Ik heb al een switch in gebruik.
Ik wil eigenlijk maar 1 poort gereserveerd voor het TV-signaal (of geen), maar dat kan dus niet?

Bij $concurrent kon het tv en internetsignaal wel op beide, het is jullie (verkeerde) beslissing om dit signaal te splitsen..
Dit is niet het product wat ik redelijkerwijs kon verwachten.

Het is vervelend, omdat ik nu 3 dikke kabels van 20 meter vanuit mijn meterkast langs de plinten moet leiden:
  • de switch moet in de meterkast, want daar is de Tradfri HUB ook
  • 1 voor TV-signaal (niet om gevraagd)
  • 1 voor TV (Netflix) + 1 voor Steam Link (mijn switch is nu bezet in de meterkast, eerder zat die gewoon achter de TV)
  • 1 voor Desktop PC (geen wifi, moet naar Steam Link)
  • De Steam Link (gamen, werken op TV) moet ook via een router naar het internet en niet via een switch over 1 lijn, dit kan nèt met 2 poorten
Ik moet nu dus door jullie zuinigheid met poorten een tweede switch gaan aanschaffen en mijn stekkers ompluggen als ik een low-latency internetsignaal (Steam) bij mijn TV wil hebben i.p.v. TV-signaal. En dan heb ik nog steeds 3 kabels uit de meterkast in een huurwoning :(

Ik wens nu dat ik geen TV abbo had genomen maar een fatsoenlijke router met meer dan 2 effectieve internetpoorten!

Ook leveren jullie niet de beloofde snelheid:
30ms; 48,4 Mbps down; 33,0 Mbps up

Bij $concurrent betaalde ik 15% minder voor 50% sneller internet, dat was geen glasvezel namelijk.

U begrijpt, ik ben flink teleurgesteld. Ik hoop dat hier iets mee gedaan gaat worden.
Reputatie 7
Hey @Vincent91 je facturen ontvang je zowel op je privémail als je T-Mobile mail adres. Dus die ga je zeker niet missen. 😉

Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om meerdere kabels door je huis te hebben lopen. Het gebruik van een UTP optimizer zou dat probleem enigszins kunnen oplossen in jouw situatie. Voor nu is het nog niet mogelijk om zelf te bepalen welke LAN poort je gebruikt voor internet of TV.

Daarnaast zie ik dat je op dit moment een 50 Mbps abonnement hebt. De snelheid die je hebt gemeten, is dat bekabeld of via de Wifi? Ik wil graag samen met je kijken hoe we dit kunnen verbeteren op jouw adres.
Bedankt @Piotr .
Max 100mbit per aansluiting klinkt prima. Ik ben wel benieuwd wat digitale televisie inneemt hierin.
[small] En in de toekomst, ellendige 4k, ik heb aan full hd meer dan genoeg [/small]

De snelheid die ik heb gemeten is over de kabel.

Een ander verbeterpunt om op te schrijven is om de digitale radio gewoon weer met het tv signaal mee te sturen, dit was namelijk ook standaard bij $concurrent...

Fijn weekend!
Reputatie 7
Hi Vincent, het grote voordeel van de aparte TV poorten (vlan tagging) is dat je internetverbinding geen invloed heeft op je tv stream, zo heb je altijd goede beeldkwaliteit! Als je toch liever meer internetpoorten hebt dan zijn er een aantal mogelijkheden (maar deze worden niet officieel ondersteund). Je eigen modem aansluiten, of Internet én TV over één kabel laten lopen. Daarnaast kan je eventueel ook de modem naar binnen brengen met een langere netwerk kabel en het vanuit daar splitsen, dan hoef je niet 3 kabels vanuit de meterkast te laten lopen.

Wat je snelheid betreft, hoe heb je dit gemeten? Wat was er op dat moment allemaal aangesloten en actief? Als je je pc rechtstreeks bekabeld op de modem aan hebt gesloten zonder andere verbindingen (naast de TV) haal je de volle snelheid dan wel? Je kan dit het beste testen via de Ookla desktop app, deze is het meest betrouwbaar. Ik hoor het graag van je!

Reageer