Beantwoord

Verhuizen en installeren

  • 10 March 2021
  • 1 reactie
  • 41 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie

Ik heb eergisteren een abonnement afgesloten, waarbij ik las dat de eerstvolgende dag dat de spullen geleverd worden 7 april is. Mijn vriend en ik verhuizen echter al het weekend van 3 op 4 april, en zouden eigenlijk dan al graag internet willen hebben. Aangezien we glasvezel hebben in ons nieuwe appartement komt er een installateur langs, maar is het mogelijk dat hij/haar al eerder langskomt? Of als dat niet lukt, kunnen we het niet zelf installeren? Ook vroeg ik me af of het pakket dan een week ervoor al geleverd wordt op het nieuwe adres, want dan wonen wij daar nog niet. Is het mogelijk om deze bij ons huidige adres te laten bezorgen?

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 11 March 2021, 20:56

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Joda95,

Gefeliciteerd met jullie nieuwe Thuis en wat leuk dat wij mogen helpen om er een comfortabele plek van te maken! :smile: Ik heb meteen een blik in ons systeem geworpen. Hoewel het klopt dat er inderdaad glasvezel ligt, moet er nog wel wat gebeuren voordat het ook gebruikt kan worden.

Op jullie nieuwe adres is de glasvezellijn namelijk aangelegd tot aan de gevel, wat betekent dat deze nog naar binnen moet worden gebracht. Daarnaast moet er ook nog een zogenaamde FTU, simpel gezegd een glasvezelaansluiting, aangelegd worden in jullie nieuwe Thuis.

Hiervoor moet eerst een monteur van de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL langskomen, alvorens een installatiemonteur van ons het klusje af kan maken. Omdat de monteur van KPN NetwerkNL niet ons installatiepakket nodig heeft, sturen wij deze pas later op. Onze installatiemonteur zal contact met je opnemen voor een afspraak zodra de monteur van de netwerkbeheerder zijn taak heeft volbracht.

Kortgezegd betekent dit dat wij niet direct op 3 of 4 april kunnen beginnen met de levering, vooral ook omdat de netwerkbeheerder KPN NetwerkNL aangeeft niet eerder dan 6 april alles geregeld te kunnen hebben om de glasvezellijn naar binnen te krijgen. Ik heb geprobeerd om hier nog een eerdere datum voor jullie uit te slepen, maar het werd mij duidelijk dat er nog genoeg voorbereiding te doen was.

Ik zou het jammer vinden als jullie hierdoor kort zonder internet komen te zitten. Wellicht dat het een optie is om tijdelijk jullie bundels te verhogen? Ik weet alleen niet bij welke provider jullie zitten. Bij ons kan je maandelijks een bundel bijstellen. Daarnaast zal ik het verzoek om de levering eerder gereed te krijgen uit laten staan bij de netwerkbeheerder, alleen wil ik jullie erop voorbereiden dat de aanleg in dergelijke situaties vaak niet te versnellen is.

Veel succes alvast met verhuizen en ik hoor het graag als jullie nog vragen of verzoeken hebben!

Reageer