Beantwoord

Verhuizing gaat niet goed. T-Mobile neemt nauwelijks actie.

  • 7 January 2020
  • 1 reactie
  • 262 Bekeken

Beste T-Mobile thuis,

 

Omdat ik geen klacht kan indienen per mail of contactformulier, en ik telefonisch nou juist niet verder kom, toch maar via het openbaar Forum. Een brief sturen geeft een reactietijd die langer duurt dan dat ik een antwoord nodig heb.

Op 28-11-2019 heb ik een verhuizing doorgegeven per 09-01-2020. Dat kwam helemaal prima in orde gaf de medewerkster aan, ik moest wel een nieuwe modem ontvangen omdat deze nieuwbouwwoningen een nieuwere aansluiting hebben en mijn huidige modem daarvoor niet geschikt is. Zij meldt, en zo wordt ook in mail bevestigd, dat ik één week voor 9 januari een nieuwe modem krijg en een telefoontje van Guidion voor de installatieafspraak.

Vanmorgen, 07-01-2020 om 07:31 bel ik maar eens waarom ik, twee dagen voor de verhuizing, niets heb gehoord. De medewerkster kijkt het na en geeft na enig zoekwerk aan dat Reggefiber nog niet het adres heeft vrijgegeven. Ik geef aan dat dat vreemd is, want mijn buren hebben al wel internet, ook van T-Mobile Thuis. Hij zal het bespreken met de technische afdeling en zij, of Guidion zal me vandaag bellen over een afspraak, want dan moet de aansluiting er gewoon zijn. (die was er voor 20-12 al).

Om 16:28 nog maar eens bellen omdat ik niet ben teruggebeld. Medewerkster geeft aan dat de vraag is afgehandeld volgens het systeem. Zonder dat ik ben teruggebeld. Zij noemt dat er in de wijkkast geen poorten meer beschikbaar zijn voor deze postcode, en dat bekend is en ze niet weten wanneer er poorten bij komen. Ook noemt ze dat de collega weken eerder dat al had kunnen zien. Ik noem ook dat het raar is dat T-Mobile mij hierover niet belt i.p.v. dat ik hier nu zelf twee dagen voor verhuizing achter kom. Ze vind het heel erg maar kan niets voor me doen en begrijpt het dat ik een schadevergoeding ga vragen. Ze leeft serieus mee, maar kan niets doen.

Ik spreek vanavond met enkele buren en check de site van KPN Netwerk NL (Reggefiber bestaat al sinds 1 mei niet meer) en daar staat dat er wel degelijk glasvezel mogelijk is op mijn adres. Ook buren geven aan dat KPN-monteurs deze week noemen dat er wel degelijk poorten vrij zijn, maar dat het probleem bij T-Mobile zou liggen.

Dus ik bel wederom met uw klantenservice om 17:28 en daar noemt de medewerkster dat er nu wel een datum staat van 29 januari. Bijzonder... Ik geef aan dat ik een schadevergoeding zal vragen en een probleem heb met een gezin met twee kinderen en een bedrijf met thuiswerk voor mij en mijn partner en drie weken geen televisie, telefonie en internet. Na overleg biedt ze aan dat ik 7 dagen onbeperkt internet op mijn mobiel krijg en die als Persoonlijke hotspot kan gebruiken. Netjes, maar dat is zeven dagen voor een overbrugging van 19 dagen, en daar heeft mijn gezin en mijn thuiswerkende partner niets aan.

Ik wil dan ook graag actie:

  • Waarom geeft KPN Netwerk NL (wat volgens jullie nog Reggefiber heet) aan dat er wel degelijk poorten beschikbaar zijn en zeggen jullie van niet?
  • Hoe zorgen jullie dat ik alle 19e dagen gecompenseerd krijg en gebruik kan maken van internet voor mijn bedrijf en mijn gezin? (bijvoorbeeld ook onbeperkt internet op mijn partners telefoon (ook T Mobile klant) zodat zij thuis kan werken.
  • Wat is jullie uitleg dat ik hier zelf drie keer over moet bellen i.p.v. dat jullie mij inlichten dat de verhuizing problemen geeft, en zelfs na mijn verzoek vanmorgen ik niet wordt teruggebeld en de actie op afgehandeld wordt gezet.

In afwachting…

icon

Beste antwoord door Piotr 8 January 2020, 14:22

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7

Hey @pgeschleiffert,

Jeetje wat een verhaal! Ik ga je graag meer toelichting geven hierover. Op het moment ( 28-11) dat je met ons contact hebt opgenomen om je verhuizing door te geven, was het poorttekort jammer genoeg nog niet bij ons bekend. Laat ik vooropstellen dat we net als jij, je zo snel mogelijk willen overzetten zodat je van je T-Mobile Thuis abonnement kunt genieten. Op dit moment kan ik je jammer nog geen indicatie geven wanneer het poorttekort probleem wordt opgelost. Weet wel dat we alle nodige partijen aansturen om dit zo snel mogelijk op te lossen!

Waarom KPN Netwerk wel aangeeft dat er poorten beschikbaar zijn, is mij niet helemaal duidelijk. Daar kan ik je geen helder antwoord op geven. Over de kosten hoef je je in ieder geval geen zorgen te maken! Geef ons een seintje zodra alles netjes naar behoren is aangesloten op jouw adres. Dan dienen we graag een vergoeding voor je in voor de periode dat je geen gebruik hebt kunnen maken van je T-Mobile Thuis abonnement. In de tussentijd kun je de Unlimited Voucher gebruiken als noodoplossing. Schroom niet met ons contact op te nemen zodra hij bijna is verlopen dan leveren we je gelijk een nieuwe.

Zodra het issue met het poorttekort is verholpen zetten wij automatisch alles in gang om je zo spoedig mogelijk aan te laten sluiten op je nieuwe adres, hier hoef je gelukkig niks voor te doen!

Reageer