Beantwoord

Verhuizing-nummerportering (nummer 60 jaar in gebruik!) vast bellen afgewezen?

  • 19 February 2021
  • 6 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1

L.S.

ik heb zojuist mijn zoveelste telefoongesprek gevoerd met de klantenservice.

Mijn moeder van 81 jaar oud heeft ruim 60 jaar een vast bellen nummer gehad. Door een gedwongen verhuizing naar een verzorgingstehuis, hebben we haar abonnement meeverhuisd (internet en vast bellen), vanzelfsprekend met de nummerportering van haar telefoonnummer. Sedert 14 januari is het internet actief. Het vast bellen nog niet. Inmiddels 7 telefoontjes verder waarbij telkens werd medegedeeld dat er vinkjes verkeerd stonden en het verkeerde nummer?? was geporteerd etc etc, waarbij ik telkens weer 3 a 4 dagen moest wachten zodat het geregeld zou zijn. Ik zou ook bericht krijgen wanneer er iets bekend zou zijn. Iedere keer maar weer zelf gebeld. Vandaag weer gebeld. Ik kreeg de simpele mededeling: Het nummer meenemen kan niet, helaas. 

Na voor de zoveelste keer uitgelegd te hebben dat het vast bellen nummer van een 81-jarige vrouw de enige mogelijkheid is om in deze tijd contact met de buitenwereld te hebben en dat het toch niet zo kan zijn dat het telefoonnummer dat iemand al 60 jaar! heeft gehad zomaar niet meeverhuisd kan worden bij een simpele verhuizing. Voor de medewerkers van de klantenservice is er kennelijk geen enkele mogelijkheid om de klant de mogelijkheid te geven het ‘hogerop’ te zoeken of de urgentie beter kenbaar te maken. Gezien de tijd waarin we leven en de moeilijkheden die dit voor met name ouderen  meebrengt, is het ongelofelijk frustrerend dat dit onze moeder gebeurd, zonder dat het idee ontstaat dat T-Mobile maar enige moeite doet om dit te herstellen. Dit terwijl het idee ontstaat dat T-Mobile iets bij aanvang van de nummerportering kennelijk iets niet goed geregeld heeft.

Ik hoop op deze manier iemand bij T-Mobile te bewegen om met enig gevoel wel iets aan deze situatie te doen.

 

icon

Beste antwoord door Cal van Odido 22 February 2021, 13:18

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @jaqwolvers 

Heeft de verhuizing plaatsgevonden binnen dezelfde regio dus hetzelfde netnummer? Indien dit niet het geval is dan kan je hetzelfde nummer niet meenemen las ik.

Zo niet dan zou het gewoon goed moeten komen met de hulp van een moderator 👍

Reputatie 1

Ja, de verhuizing heeft plaats gevonden binnen hetzelfde netnummergebied.

dank voor de reactie:thumbsup:

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jaqwolvers, allereerst wil ik meegeven hoe aardig ik het vind dat jij je zo voor je moeder inzet en onze excuses dat het nog niet was opgelost! Je hebt helemaal gelijk: dit moet en zal opgelost worden.

Zo te zien was het nummer al actief op het adres van jouw moeder, alleen ging er iets niet goed met de registratie. Daarom heb ik er met een aantal knappe koppen naar gekeken en een aantal wijzigingen uitgevoerd, en ik vermoed met succes. Eerst ging het nummer namelijk niet over, maar na onze wijzigingen lijkt er een stuk meer leven in de telefoonlijn te zitten. De telefoon ging lang over, maar ik kreeg jouw moeder niet aan de lijn. Omdat ze wellicht niet in de buurt was wil ik je graag vragen om met haar te testen of haar vertrouwde telefoonnummer nu goed werkt. Ik wacht in spanning af en ik zal de zaak op de voet volgen! 

Reputatie 1

Hi Cal.

ik heb het een en ander getest samen met mijn moeder. Het lijkt allemaal te werken en dus te zijn opgelost. Dit tot opluchting van mij maar vooral van mijn moeder. Ondanks dat het allemaal lang heeft geduurd, frustraties heeft opgeroepen en zij ruim een maand zonder telefoon heeft gezeten, heb je laten zien dat het met enige moeite snel opgelost kon worden. :thumbsup_tone2: Ik schat zo in dat zij zelfs wel positieve reclame voor jullie zal maken na de ontvangst van jullie bloemetje. Kortom bedankt voor de adequate en snelle oplossing.

Reputatie 1

Hi @jaqwolvers, allereerst wil ik meegeven hoe aardig ik het vind dat jij je zo voor je moeder inzet en onze excuses dat het nog niet was opgelost! Je hebt helemaal gelijk: dit moet en zal opgelost worden.

Zo te zien was het nummer al actief op het adres van jouw moeder, alleen ging er iets niet goed met de registratie. Daarom heb ik er met een aantal knappe koppen naar gekeken en een aantal wijzigingen uitgevoerd, en ik vermoed met succes. Eerst ging het nummer namelijk niet over, maar na onze wijzigingen lijkt er een stuk meer leven in de telefoonlijn te zitten. De telefoon ging lang over, maar ik kreeg jouw moeder niet aan de lijn. Omdat ze wellicht niet in de buurt was wil ik je graag vragen om met haar te testen of haar vertrouwde telefoonnummer nu goed werkt. Ik wacht in spanning en ik zal de zaak op de voet volgen! 

Hi Cal.

ik heb het een en ander getest samen met mijn moeder. Het lijkt allemaal te werken en dus te zijn opgelost. Dit tot opluchting van mij maar vooral van mijn moeder. Ondanks dat het allemaal lang heeft geduurd, frustraties heeft opgeroepen en zij ruim een maand zonder telefoon heeft gezeten, heb je laten zien dat het met enige moeite snel opgelost kon worden. :thumbsup_tone2: Ik schat zo in dat zij zelfs wel positieve reclame voor jullie zal maken na de ontvangst van jullie bloemetje. Kortom bedankt voor de adequate en snelle oplossing

Reputatie 7
Badge +4

Hi @jaqwolvers,

Wat hartverwarmend om te horen dat jouw moeder weer volledig bereikbaar is! Graag gedaan en ik wens jullie samen nog veel belplezier toe! :wink:

Reageer