Beantwoord

Verouderde PTT Isra punt, type U2 PTT

  • 26 January 2020
  • 8 reacties
  • 1360 Bekeken

Ik heb in mijn huis nog een oude U2 PTT aansluiting, plaatje was er ook af toen ik het huis kocht een paar maanden geleden.  Het plaatje is ook nergens meer te krijgen.

De internet verbinding werkt wel met de 5 polige telefoonstekker van het installatie pakket. Het probleem is dat de verbinding maar 30 mb is terwijl ik een abonnement heb van 100 mb.

Kan dit ook door een monteur worden verholpen om de internetsnelheid op 100 mb of in de buurt van de 100 mb te krijgen?

icon

Beste antwoord door Waqqas 27 January 2020, 10:18

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hey @JHdeWFRL 

Kan je eens in je modem interface inloggen en achter WAN VDSL staat meestal de lijnsnelheid, ook te vinden bij systeemmonitor > xDSL statistieken.

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Kijk ook eens op bovenstaande website wat je maximaal te behalen snelheid is op jouw adres. Vervolgens kun je thuis de snelheid het best meten met een laptop die met een internet kabel direct op de modem is aangesloten en gebruik dan de Ookla speedtest app.

Ik zie het niet heel duidelijk en ik weet het ook niet helemaal zeker maar ik kan zien dat meerdere draadjes zijn aangesloten. Het zou beter zijn om even een monteur ernaar te laten kijken.

Je zou hiervoor kunnen bellen met de klantenservice of even wachten op de reactie van een Moderator. Ze kunnen ook eventueel een lijn meting doen.

Dankjewel voor je antwoord, hier de maximale snelheid.

Zal wanneer ik thuis ben met een kabel aan de laptop nog proberen.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@JHdeWFRL De vorige bewoners zijn lekker aan het verven geweest. Bedenk dat de kwaliteit van de verbinding tussen het ISRA punt (meestal in de meterkast) waar de officiele PTT kabel binnenkomt en jouw aansluiting kritisch is, met andere woorden die moet van goede kwaliteit zijn. Anders duikelt de snelheid al gauw naar beneden.

Contacten en koper aders van de kabel oxideren na verloop van jaren met alle ellende van dien.

Mijn DSL modem zit met maar 1 meter kabel verbonden direct aan de PTT lijn, alle contacten zijn schoongemaakt tot je glimmend blank koper zag en daarna is de bijgeleverde DSL kabel eraan gelast die direct het modem in gaat. Op deze manier haal ik een lijnsnelheid volgens het modem van 101 Mbit terwijl Fourstack 103 aangeeft dus vrijwel het maximaal haalbare.

Ja dat is zo. Hopelijk kan T-mobile het netjes maken in de woonkamer. Het is een appartement. In de meterkast kan je met moeite een kabel vinden helemaal bovenin waar de kabel binnenkomt vermoedelijk en verdwijnt hij in een buis, neem aan, richting woonkamer.

Met mijn laptop bij mijn ouders of kantoor haal ik wel de volle snelheid van 100 mb draadloos. Maar ik zal, wanneer ik thuis ben ook eens met een kabeltje aan de laptop proberen.

Heb gisterenavond met een netwerk kabel, de laptop aan het modem verbonden. Dan krijg ik wel 95 mb gemiddeld. Dat is heel mooi voor een 40 jaar oude aansluiting.  Ik denk omdat de wifi ingesteld staat op alleen 2.4, de verbinding zo laag is. Alle twee, 2.4 en 5 mhz, aan gaf in het begin problemen met de Samsung tv wanneer je wilde casten naar de tv. Soms werd de tv niet meer gezien op de mobiele telefoon.

Zal weer eens allebeide wifi aanzetten.

 

De aansluiting is niet zo fraai maar werkt wel tenminste.

Reputatie 7
Badge +15

Hey @JHdeWFRL 

Mooi dat je weer de hoge snelheid haalt. Ik heb ook DSL met 100 mb en haal max 40 mb met 2,4 GHz wifi dat is nou eenmaal zo. Ik gebruik bijna alleen maar 5 GHz wifi daarmee haal je wel hoge snelheden. Ik heb 2 aparte netwerken, dat raad ik je ook aan.

Ga in je modem interface naar netwerkinstellingen, draadloos, in het tabblad Easy mesh schakel deze uit en klik op toepassen. Ga terug naar het tabblad algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden en selecteer eronder kanaal 6 bijvoorbeeld en klik op toepassen  in hetzelfde scherm selecteer je nu bij band, 5 GHz en selecteer hiervoor kanaal 36 en zet achter de SSID 5g en klik op toepassen. Nu heb je 2 netwerken.

@Waqqas Ik ga het proberen deze week of volgende week, dat moet het  haast zijn.

Hey @JHdeWFRL 

Mooi dat je weer de hoge snelheid haalt. Ik heb ook DSL met 100 mb en haal max 40 mb met 2,4 GHz wifi dat is nou eenmaal zo. Ik gebruik bijna alleen maar 5 GHz wifi daarmee haal je wel hoge snelheden. Ik heb 2 aparte netwerken, dat raad ik je ook aan.

Ga in je modem interface naar netwerkinstellingen, draadloos, in het tabblad Easy mesh schakel deze uit en klik op toepassen. Ga terug naar het tabblad algemeen en haal het vinkje bovenaan weg bij instellingen hetzelfde houden en selecteer eronder kanaal 6 bijvoorbeeld en klik op toepassen  in hetzelfde scherm selecteer je nu bij band, 5 GHz en selecteer hiervoor kanaal 36 en zet achter de SSID 5g en klik op toepassen. Nu heb je 2 netwerken.

 

Heb dit gedaan en werkt nu mooi snel op 5 ghz, ongeveer 95 mb van de max 100 mb. Bedankt voor je hulp. Sorry voor de late reactie.

Reageer