Beantwoord

Vertraagde aansluiting

  • 23 May 2019
  • 4 reacties
  • 398 Bekeken

Ik heb een nieuw abonnement afgesloten.
Oude abbo opgezegd, loopt af op 25-5.
T-MOBILE abbo gaat in op 27-5.
Afspraak gemaakt met de installateur.
De kunnen pas 12-5
Afgesproken met de installatie service, dat ik het pakket zelf ga installeren en zij het later komen controleren.
Want blijkbaar wordt er over glasvezel nog steeds vrij spastisch gedaan dat het wel goed is aangesloten. Het is nou niet echt hogere wiskunde. Maar ok dwaal af.

Ik heb vorige week, 16-5 gebelstmet T-Mobile m.b.t. het eerder versturen van het installatie pakket. Zodat ik niet zonder internet zit. Dit was misschien mogelijk en ik zoi terug gebeld worden. Vandaag de dag was ik nog steeds niet terug gebeld. Dus ik bellen.......

De wachttijd bedraagt langer dan 2 minuten...
Daar was niks aan gelogen. 39 minuten en 46 seconden later... Eindelijk iemand aan de telefoon.

Vriendelijke vrouw die mij netjes te woord stond.
Echter, kon geen rede geven waarom ik niet terug gebeld was. Melde dat het eerder opsturen niet te regelen is. Blijkbaar is contact met hun " warehouse" , eenzijdig. Dus krijgen ze geen antwoord terug op een vraag. Na wat gezoek in de computer blijkt het dat T-Mobile zelf se lever datum van mijn abonnement heeft aangepast van 27-5 naar 12-5. Dit overigens dus zonder overleg.

Oplossingen om de 2 weken door te komen met een vorm van internet? Nee die zijn er niet. Enkel als ik al een T-Mobile abonnement heb. Tja die heb ik dus nog niet... Die wilde ik juist....

De vragen zijn dus:
1 is dit de manier waarop T-Mobile met zijn klanten om gaat en afspraken niet nakomen?

2 is het echt niet mogelijk om het pakket eerder in huis te krijgen en dat ze hun eigen aanpassing van het abonnement weer aan kunnen passen naar de originele lever datum zoals afgesproken/afgesloten?
icon

Beste antwoord door Brian 28 May 2019, 16:24

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Als je gebruik maakt van de overstap service kom je niet zonder diensten te zitten.
Glasvezel is kwetsbaar en gaat zo stuk, daarom is een monteur verplicht. reparatie kosten bij reggefiber beginnen bij 300 euro heb ik begrepen. Het klopt dat het geen hogere wiskunde is, maar dat is het repareren van een auto ook niet. Sterker nog 9 van de 10 systeembeheerders kunnen niet op de juiste manier met glasvezel kabels om gaan.

T-Mobile heeft in korte tijd heel veel klanten binnen gehaald hierdoor staat alles aardig onder druk, wel word geprobeerd je aansluiting zo dicht mogelijk op de wensdatum te zetten. soms kan het wat langer duren. bijvoorbeeld omdat er extra apparatuur in de POP geplaatst moet worden. of er niet eerder een monteur beschikbaar is.
Overstap service is geen gebruik van gemaakt. Dat was niet mogelijk in de termijn.

De glasvezel hier in huis is al geheel voorbereid. Oude abbo is namelijk ook glasvezel.

Dat geloof ik graag dat systeembeheerders er soms moeite mee hebben. Goed personeel die met hun handen en koppie kunnen werken is moeilijk te vinden.

Dat T-Mobile zoveel klanten binnen haalt is prima. Maar licht dan de nieuwe klanten in he.
Niet doen als of de overstap een fluitje van een cent is maar vervolgens zonder overleg dingen aan te passen.
Reputatie 7
Badge +2
Het correct aansluiten van de glasvezel is niet mogelijk door de klant zelf. T-Mobile maakt namelijk gebruik van een eigen glasconverter en maakt geen gebruik van de bestaande NT aansluiting. De glasvezel-aansluiting op het FTU wordt op een andere wijze gemaakt en daar zijn vaak ook speciale kapjes voor nodig of moet de FTU omgebouwd worden.
Wordt het op een andere wijze gedaan kan het wel werken maar wordt dit niet ondersteund door T-mobile en heb je meer kans op storingen.

Mvg.
Marcel
Reputatie 7
@huilenmetdepetop Excuses voor de vertraging in de aansluiting! Na het keizen van je wensdatum krijg je van ons de definitieve datum door. We doen altijd ons best om je snel dicht mogelijk op de wensdatum aan te sluiten. Normaal gesproken wijkt het meestal maximaal 2 of 3 dagen af maar door de onverwachte drukte kan het wat langer duren. Je ontvangt uiteraard wel van te voren bericht over de definitieve aansluitdatum zoals hier ook het geval is geweest.

Zelf aansluiten is inderdaad niet mogelijk, onder andere vanwege de redenen die @Hidden.nld al aangaf. Zo te horen hebben mijn collega's hun best gedaan om je zo veel mogelijk tegemoet te komen maar heeft dit niet mogen baten. We doen uiteraard ons best om je zo snel mogelijk online te krijgen!

Reageer