Beantwoord

vertraging aansluiting

  • 3 February 2020
  • 16 reacties
  • 417 Bekeken

Vandaag was het zover de monteur van Guidion is geweest en heeft alles geïnstalleerd een verhuizing die 2 maanden geleden is aangevraagd! Maar nu heb ik geen signaal en alles is doorgezet naar KPN. Meneer u wordt binnen 4 ure gebeld voor afspraak! Wat???? Ik sluit toch abo bij T-Mobile af!! Bedankt Tmoblie voor de snelle service, heb gvd 2 maand geleden verhuizing doorgegeven en nu moet ik wachten op KPN???? Lekker afschuifsysteem ben echt laaiend woedend!!!! 

icon

Beste antwoord door Brian 10 February 2020, 15:36

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7

Hallo @LesleyMeppel

 

vervelend dat het niet zo gaat als gepland. 

KPN is naast provider ook netwerkbeheerder van de kabels in de grond. soms komt het helaas voor dat er iets is mis gaat met de aanvraag. de verbinding is dan niet correct geleverd. T Mobile schakelt dan de netwerkbeheerder in om de fout te herstellen. in dit geval dus kpn. T-Mobile zorgt er voor dat je verbinding gaat werken.

Reputatie 5

Afschuiven? Als KPN haar zaken goed geregeld had dan zou je hier geen last van hebben. T-Mobile wil je wel helpen, maar mag niet aan het vaste telefoon netwerk zitten.

Nu ligt alles aan backoffice hoe snel ze alles oppakken! Heb nu 3 abonnementen op één adres en moet meer gaan betalen voor mijn tel abo hoe meer abonnementen hoe meer korting ik ga 6 euro de lucht in wat is dat Tmobile? 

Reputatie 7
Badge +4

Dit kan meerdere oorzaken liggen. Heb je in jouw mijn omgeving al nagekeken waar dit hem in zit? Je kunt daar jouw facturen en abonnementen in zien. Mogelijke oorzaken zijn:

  • Klantvoordeel nog niet geactiveerd op jouw nieuwe adres
  • Jaarlijkse inflatiecorrectie die ieder jaar op 1 januari wordt doorgevoerd (zie voorwaarden).
Reputatie 7
Badge +15

Heb je nu wel 2 werkende telefoon abonnementen waarvoor klantvoordeel is geactiveerd?

https://www.t-mobile.nl/klantvoordeel-activeren

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @LesleyMeppel,

 

Welkom op de Community, goed dat je jouw vraag hier stelt! :smile: We kiezen er uiteraard niet bewust voor om je langer te laten wachten. Het liefst sluiten we je direct aan. Omdat we afhankelijk zijn van de netwerkbeheerder, kunnen we niet direct schakelen met een eigen monteur indien er geen signaal gemeten wordt. Sorry voor het ongemak, maar weet wel dat we er alles aan doen om het zo snel mogelijk met KPN kort te sluiten. Wat betreft jouw Klantvoordeel: het Klantvoordeel wordt pas officieel geactiveerd zodra er een internetverbinding tot stand gebracht wordt. Zo voorkomen we dat je onterecht Klantvoordeel korting verliest. Wat @TAVL en @Waqqas aangeven klopt, voordat de verbinding werkt en het Klantvoordeel geactiveerd wordt, dien je eerst het voordeel aan te melden via My T-Mobile en My T-Mobile Thuis: https://thuismy.t-mobile.nl/klantvoordeel.

Als je er niet uitkomt, dan helpen we je natuurlijk graag verder. Laat je weten of het gelukt is? We zitten altijd voor je klaar!

Beste

ik heb zeker 2 werkende abonnementen op mijn naam en adres nu! En tv internet (die moet nog door kpn weet ik veel gedaan worden)

Reputatie 7
Badge +15

2 werkende abonnementen = klantvoordeel en voor thuis betaal je pas als het werkt dus geen zorgen qua kosten alleen de oplevering…

Erg vervelend als je thuis geen diensten hebt 😣

Weet je wat ik zo verrekte verrot vind is dat ik zeker 1 maand geleden verhuizing heb aangevraagd! Nu de 3e dag al geen internet tv! 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @LesleyMeppel! Een verhuizing heeft gemiddeld een verwerkingstijd van een maand, dat kan de reden zijn dat je later opgeleverd bent dan je verwacht had. De reden dat dit een maand duurt is omdat er op de achtergrond een hoop in werking wordt gezet zodat jij de aansluiting kunt meenemen naar het nieuwe adres. Denk hierbij aan zaken als: een nieuwe lijnaanvraag bij de netwerkbeheerder, de bedenktermijn (ook wel respijtperiode of cool-off periode genoemd) van 14 dagen en het eventueel gereedmaken van het aansluitpunt in de nieuwe woning. Sorry dat het langer duurt dan gehoopt, ik begrijp echt wel dat dit frustrerend is, maar we doen er alles aan samen met KPN om het zo snel mogelijk op te lossen. Mag ik in een PM jouw volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw IBAN? Dan check ik direct wat de status is van jouw aansluiting! 

Hallo Jason,

 

met alle respect hoor deze verhuizing is zeker een maand geleden aangevraagd, kreeg van T-Mobile te verstaan dat het een nieuw jaarcontract zal gaan worden! En dan in deze snelle digitale wereld dat je dan nog afhankelijk bent van een 2e partij en waar je alles op kan afschuiven! Kom op zeg de vorige bewoner heeft hier ook gewoon tv kunnen kijken net als internet. Heb geen houtskool gezien in de tuin dus van rooksignalen is geen sprake! Dat hele bericht van jouw is een afschuifbericht want aan tmobile ligt het niet lekker makkelijk hoor. Vind het echt een hele slechte zaak en dan druk ik mij zachtjes uit. 

Reputatie 7

Hi @LesleyMeppel, uiteraard zijn wij verantwoordelijk als je provider, dat staat voorop. Als een aansluiting defect blijkt te zijn dan zien we dit pas zodra je aangesloten bent en het niet werkt. Dus hoe ver van te voren je een aanvraag doet maakt eigenlijk niet uit. Op het moment dat er problemen blijken te zijn met de aansluiting stellen wij direct de netbeheerder voor je op de hoogte en laten we de aansluiting kosteloos voor je herstellen. Hier moet een monteur voor ingepland worden dus hier gaan inderdaad een paar werkdagen overheen. Maar geen zorgen je bent zo snel mogelijk online! Het DSL netwerk wordt in Nederland beheert door KPN (tegenwoordig Netwerk NL) dus alle providers zijn bij problemen op het netwerk afhankelijk van de netbeheerder. Op deze website vind je daar meer informatie over.

Bla bla bla allemaal mooie berichten maar wat blijkt die knuppel van Guidion heeft het verkeerd aangesloten, bedankt voor die **** (monteur) ik hoop dat jullie dezelfde afsturen, door hem 2 weken geen tv internet. Wat een **** zeg!!!! Geen woorden voor! 

aangesloten nee doet het niet ligt aan data doei…. weg was ie!!! 

 

Moderator edit: Gebruik alsjeblieft geen scheldwoorden op de Community.

Reputatie 7
Badge +16

Hallo Jason,

 

met alle respect hoor deze verhuizing is zeker een maand geleden aangevraagd, kreeg van T-Mobile te verstaan dat het een nieuw jaarcontract zal gaan worden! En dan in deze snelle digitale wereld dat je dan nog afhankelijk bent van een 2e partij en waar je alles op kan afschuiven! Kom op zeg de vorige bewoner heeft hier ook gewoon tv kunnen kijken net als internet. Heb geen houtskool gezien in de tuin dus van rooksignalen is geen sprake! Dat hele bericht van jouw is een afschuifbericht want aan tmobile ligt het niet lekker makkelijk hoor. Vind het echt een hele slechte zaak en dan druk ik mij zachtjes uit. 

Sorry dat het overkomt als afschuiven want ik beloof je dat dit absoluut niet onze intentie is. KPN is de netwerkbeheerder van alle DSL (internet via de telefoonlijn) in Nederland. Wat @Brian aangeeft: wij zijn als huurder van die lijn, net als iedere provider die DSL aanbiedt, afhankelijk van KPN Netwerk NL als er iets mis is met de verbinding.  

 

Wat betreft je tweede bericht: het is onwijs frustrerend wanneer je gedupeerd bent door een verkeerde aansluiting. Laat daar nooit een misverstand over bestaan. Hiervoor ga ik nu een klacht indienen bij Guidion, want dat hoort niet te gebeuren. Wat ik wel wil vragen aan je, is om het netjes te houden op de Community. Gebruik alsjeblieft geen scheldwoorden. :slight_smile: We zijn hier om elkaar te helpen en dat willen we blijven doen, vandaar dat we het luchtig en frivool willen houden. Bedankt voor je begrip! Mag ik je overigens verzoeken om me je volledige adres, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN te sturen? Dan ga ik voor je aan de slag wat betreft de klacht.

 

Zou anders niet zo boos als mijn kleine meid niet in de Cito toetsen zou zitten en heeft een normaal beeldscherm daarvoor nodig! Nu kan ze op mijn tel want ik heb alles onbeperkt maar das niet de bedo

Reputatie 7
Badge +16

@LesleyMeppel Ik snap het volledig en hoop oprecht dat je dochter de CITO met vlag en wimpel haalt! Heb je een mobiel abonnement van T-Mobile? Dan geef ik je namelijk graag een Unlimited internet voucher. Zo kan ze onbeperkt internetten de komende week. :smile: Wens haar heel veel succes toe. Als ik iets anders voor je kan doen, dan hoor ik het graag. De Community staat altijd voor je klaar.

Reageer