Beantwoord

Vertraging bij oplevering

  • 3 October 2019
  • 11 reacties
  • 562 Bekeken

Op 1 oktober zouden wij aangesloten worden op glasvezel van T-mobile thuis. Omdat het glasvezel betreft zou er een monteur langskomen van het bedrijf Guidion.

Die kwam ook, maar maakte meer kapot dan hij repareerde; hij kon de aansluiting niet zelf afmaken, daar moest een collega voor komen. Die kwam dus niet. Vervolgens heel circus van bellen, teruggebeld worden (maar niet heus), moederbedrijf KPN zou terugbellen (OOK NIET).

Ondertussen zijn we nog steeds niet aangesloten en heb ik uren aan de telefoon gezeten.

  1. WAT MOET EEN MENS DOEN OM GEWOON NORMAAL EEN GLASFIBER KABELTJE OP EEN MODEM AANGESLOTEN TE KRIJGEN?
2. WAT GAAT T-MOBILE AAN COMPENSATIE DOEN?

Reken maar dat deze negatieve klantervaring alle internet-fora (tweakers, twitter, facebook) over zal gaan.

Of had u nog niet door dat ik woedend was?

(een zeer ontevreden betalende, maar niet aangesloten klant).
icon

Beste antwoord door Brian 4 October 2019, 11:58

Bekijk origineel

11 reacties

Idem, vandaag was de aansluitdag van ons glasvezel pakket. De guidion monteur heeft ten eerste alles scheef gehangen... maar is vervolgens ook weg gegaan zonder dat we internet hadden. Zijn excuus was, KPN moet komen want er is geen signaal. Gelukkig was er een KPN monteur in de buurt die er binnen een uur was. Hij hangt zijn laptop er aan en zegt, ja hoor er is gewoon signaal, echter heeft guidion meuk opgehangen wat niet werkt, success verder. Je moet maar weer contact opnemen met tmobile om naar de modem te laten kijken want daar lijkt de configuratie niet goed.

Ik bel guidion terug, geen gehoor..

Fijn, nog een dag zonder internet. Laat me het heft in eige hand nemen. Zyxel modem weg, eigen netgear router erachter. Same story, geen Wan connectie. TMB, check svp mijn status, Mac release, glasvezel abbo activeren nieuwe modem.
Reputatie 7
@nogsteedsnietaangesloten

Als er geen signaal binnen komt dan moet de netbeheerder (niet het moederbedrijf, dat is duitse telecom) de verbinding herstellen. dat is KPN NetwerkNL
Als er 6 lampjes branden op de mediaconvertor dan hoeft deze alleen even van de stroom gehaald te worden.

@Levibez herstart de media convertor eens. dat snappen ze bij netwernl niet allemaal.
@nogsteedsnietaangesloten

Als er geen signaal binnen komt dan moet de netbeheerder (niet het moederbedrijf, dat is duitse telecom) de verbinding herstellen. dat is KPN NetwerkNL
Als er 6 lampjes branden op de mediaconvertor dan hoeft deze alleen even van de stroom gehaald te worden.

@Levibez herstart de media convertor eens. dat snappen ze bij netwernl niet allemaal.


Bedankt voor de reactie @Hidden.nld

Uiteraard heb ik gister overal de spanning vanaf gehaald, op de MC branden de 6 gebruikelijke lampjes, 4 groen en 2 oranje ivm 1000mb. Los van de zyxel van TMB heb ik een netgear r7000 en een tp-link archer geprobeerd met aangepaste vlan config. Echter blijft het internet lampje rood op alle. Ik heb de devices in de volgende volgorde weer aangezet: Eerst alle kabels aangesloten (los van de stroomkabels) toen MC aangezet en ruim 30sec gewacht, daarna de router aangezet. Voorafgaand dit ritueel de router configs gewijzigd. Helaas tevergeefs.
Reputatie 7
Hallo @Levibez

er kan dan wel een signaal binnen komen maar volgens mij is dat niet het signaal van T Mobile.
De monteur van NetwerkNL is verplicht de demping te controleren bij T Mobile backoffice. heeft hij dat ook gedaan ? ik ben bang dat ie even terug moet komen.
Reputatie 7
@nogsteedsnietaangesloten Jammer om te horen dat het niet gelukt is met het aansluiten. Het kan soms gebeuren dat er iets niet goed is met het aansluitpunt of de kabel vanuit de centrale naar jouw adres, dit wordt pas duidelijk op het moment dat de modem wordt gesloten en er geen verbinding blijkt te zijn. De netbeheerder KPN neemt inderdaad contact met je op maar dit kan een aantal werkdagen duren. Maar geen zorgen, uiteraard gaan we er voor zorgen dat je zo snel mogelijk online bent!

@Levibez We hebben de netbeheerder ingeschakeld en ze hebben gisteren de werkopdracht ontvangen. Ik verwacht dat je binnen enkele werkdagen online bent!
"Het kan soms gebeuren dat er iets niet goed is met het aansluitpunt of de kabel vanuit de centrale naar jouw adres, dit wordt pas duidelijk op het moment dat de modem wordt gesloten en er geen verbinding blijkt te zijn."

Ja dat kan soms gebeuren maar was hier NIET het geval; de aansluiting had twaalf uur tevoren nog gewerkt op het Telfort modem waarop de glasvezelkabel aangesloten was. De monteur van Guidion heeft de aansluiting kapot gemaakt (waarschijnlijk heeft hij de glasvezel-kabel gebroken).

"De netbeheerder KPN neemt inderdaad contact met je op maar dit kan een aantal werkdagen duren."
Dat is allemaal leuk en aardig maar:
"EEN AANTAL": lekker vaag, dat kan dus 700 dagen duren?
Waarom zegt iemand dan toe dat ik gisteren gebeld zal worden?

Beste Brian, je zal het ongetwijfeld allemaal goed bedoelen, maar ik wordt niet echt geholpen door je call-center-script antwoord..... je geeft op geen enkele manier antwoord op mijn twee simpele vragen.

Waar ik wat aan heb, is als je de netbeheerder belt en uitvist wanneer een monteur langs gaat komen, en dat dan doorgeeft aan mij.
En als dat niet kan/mag/lukt, dat je mijn probleem escaleert naar je supervisor, of naar iemand die WEL die middelen heeft. En als die iemand niet bestaat, heb je als organisatie je proces niet op orde.
@Brian
Bedankt voor je reactie, tot op heden nog steeds niet online. Kan hiervan ergens de status van inzien en/of zijn er nog andere stappen die ik kan ondernemen?
Reputatie 7
Hi @nogsteedsnietaangesloten, excuses in dit geval is er iets niet helemaal goed gegaan in de communicatie tussen ons en de monteur. Ik blijf het voor je in de gaten houden en ik verwacht dat er morgen contact met je opgenomen wordt!

@Levibez Ik heb het zojuist voor je nagekeken en de monteur is er sinds 03-10 mee bezig maar jammer genoeg is er nog geen oplossing. Normaal gesproken hebben ze problemen in de centrale snel verholpen dus ik verwacht dat je elk moment online kan zijn. Excuses voor de vertraging!
Reputatie 7
@nogsteedsnietaangesloten, ik zie dat de monteur de verbinding inmiddels heeft hersteld en dat je online bent, helemaal top! Als je nog vragen stel ze dan gerust, ik zit voor je klaar!
Bedankt voor het in de gaten houden Brian, het is dan uiteindelijk, na tien dagen, gelukt.

Ga ik nu een factuur krijgen vanaf 1 oktober (de gewenste aansluitdatum), of vanaf 10 oktober (de feitelijke aansluitdatum)?
Ok kreeg zojuist een email dat de officiële ingangsdatum 10-10-2019 is. Dank voor alle moeite, jammer dat het nodig is!

Reageer