Beantwoord

Verwarring omtrent datum aansluiting

  • 25 June 2019
  • 8 reacties
  • 656 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
Goedemorgen,

Toen ik 1-2 weken terug een thuisabonnement voor glasvezel aanvroeg kon ik bij het aanmelden kiezen voor een datum van aansluiten op 3 juli, nu krijg ik echter bij het inplannen van de monteur te lezen dat dit op zijn vroegst 16 juli wordt.

nou is het opzich geen probleem om een poosje zonder internet te hoeven zitten aangezien ik ook al een unlimited mobiel abonnement bij jullie heb maar 2 weken vind ik toch wat aan de lange kant, waarbij ik me ook wel enigszins afvraag hoe zo'n lange afwijking ĂĽberhaupt mogelijk is.
icon

Beste antwoord door Glassertje 26 June 2019, 15:28

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 6
@royelbers Ik heb het verkeerd begrepen of fout gelezen. Mijn excuses hiervoor.

Door de beter stap je over weken is het heel druk bij T-Mobile en hebben ze zichzelf in de voet geschoten. Toen waren er problemen met het versturen van de installatiepakketten, waardoor Guidion het bedrijf dat het komt aansluiten een achterstand hebben. Ik ben het helemaal met je eens, dat dit onacceptabel is, maar ja daar heb je niks aan.

Ik vind het wel vreemd dat T-Mobile je een datum zegt, omdat je bij een extern bedrijf een afspraak moet maken. Die zien ze pas nadat je zelf een afspraak hebt gemaakt. Deze wordt dan ook zichtbaar in Mijn T-Mobile.

Dit is een klant helpt klant forum. Meeste problemen kunnen we onderling oplossen, als een T-Mobile medewerker nodig is dan reageren ze meestal binnen 24/48 uur. Kan zelfs langer zijn. Ze lezen wel mee in ieder geval. Maar ben bang dat er niks aan gedaan kan worden.

Mocht je ook T-Mobile mobiel hebben, dan zie ik regelmatig dat de Moderators (zijn T-Mobile medewerkers) onbeperkte data weggeven om de tijd te overbruggen. Misschien is dit een optie @Moderators?

Ik weet dat dit geen oplossing voor je bied, maar hoop dat het wel een beetje duidelijk is, waarom het zo lang duurt.
Reputatie 7
@Essie85 Excuses voor de verwarring, in dit geval heeft het niet te maken met de vorige bewoner maar de aansluiting vanuit de centrale. Deze staat gepland op 22-07. Ik zie dat je inmiddels al contact gehad hebt met een collega hierover, als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

@Nadimlg Geen zorgen, wanneer je gebruik maakt van de overstapservice dan zeggen wij jouw huidige provider pas op zodra we jouw aangesloten hebben. Ik begrijp dat je de aanvraag hebt gedaan voor de 29ste? We proberen altijd om je rond de gewenste datum aan te sluiten maar vanwege de drukte zou het nu iets later kunnen worden. In dat geval loopt het abonnement bij je huidige provider gewoon iets langer door, zo sluit het mooi op elkaar aan en blijf je gewoon online tijdens de overstap! 🙂
@Piotr Zojuist dit topic even doorgelezen en je gaf aan dat je de installatiedatum eventueel kan vervroegen?

Ik heb vandaag t mobile thuis aangeschaft en zou graag op 29 juli ook direct kunnen internetten. Nu hoor ik dat dat misschien niet kan? Ik heb gebruik gemaakt van de overstapservice.

Als je het eventueel de installatiedatum gelijk kan laten lopen aan wanneer mijn huidige internet stopt (29 juli) hoor ik dat graag.
@Glassertje

Ik begrijp dat de datum van 3 juli een wensdatum is, maar als ze vervolgens contact opnemen dat 23 juli de eerst mogelijke datum is. Daarnaast heeft de medewerker van T-mobile telefonisch beloofd dat er op 3 juli internet zou zijn, dit blijkt dus een belofte te zijn die ze niet kunnen waarmaken, aangezien het kastje pas 4/7 dagen voor de installatie geleverd wordt.

Nee aangezien dit mijn eerste huis is die ik heb gekocht hoef ik niet over te stappen.
Ik heb precies hetzelfde probleem.

Aan de telefoon werd mij verteld dat op 3 juli de aansluiting gereed zou zijn, vervolgens moet ik een afspraak maken met een monteur van Guidion om glasvezel te installeren, dit kan op zijn vroegst op 23 juli... Dit zorgt er dus voor dat ik de komende maand nog zonder internet zit.

Daarnaast heb ik zelf geen mobile abonnement bij tmobile waardoor ik dus ook nog zelf een prepaid kaart moet kopen...
Reputatie 7
Hey @Koen_gr & @royelbers,

Allereerst welkom bij T-Mobile Thuis en de Community! Zoals @Glassertje al terecht aangeeft is het door de overstapweken veel drukker dan normaal, waardoor jullie iets later een reactie krijgen dan normaal. Excuses hiervoor!

Zoals hierboven is aangegeven is de wensdatum niet altijd gelijk aan de installatiedatum. Soms komt het voor dat de installatiedatum later wordt ingepland. Ik had graag de afspraak voor jullie willen vervroegen, maar ik zie dat bij jullie beiden de afspraak gepland staat op de activatiedatum van de lijn. Deze datum kan ik jammer genoeg niet voor jullie vervroegen.

@royelbers gelukkig zie ik dat mijn collega je al een Unlimited voucher heeft aangeboden om die periode in ieder geval te overbruggen. Mocht een voucher na 7 dagen verlopen dan kunnen jullie gerust contact met ons opnemen voor een nieuwe voucher. Excuses voor het ongemak!
Ik heb hetzelfde probleem. Wensdatum 5 juli maar de eerst mogelijke datum voor een afspraak pas 23 juli. Ik heb gisteren met jullie klantenservice gebeld en gevraagd wat hier de reden van was, ze gaven toen aan dat de huidige bewoner zijn abonnement nog tot 22 juli loopt.

Dit heb ik aan hem gevraagd en hij heeft dit bij zijn provider weer nagevraagd maar het blijkt gewoon per 1 juli opgezegd te zijn.

Nou wil ik graag weten of de plandatum eerder kan dan 23 juli. I.v.m. thuiswerken is 23 juli voor mij echt onacceptabel.
Reputatie 6
@Koen_gr en @royelbers Welkom op het forum.

De datum die je tijdens het proces kunt kiezen is een wensdarum. Meestal zit de opleverdatum wel in de buurt. Door de enorme drukte van de overstap weken is het drukker bij T-Mobile dan gedacht. En door het probleem dat ze hadden met uievering van de installatiepakketten, is er bij Guidion een achterstand ontstaan.

Hebben jullie wel gebruik gemaakt van de overstapservice?

Reageer