Beantwoord

Vigor Router vervangen voor Ubiquiti EdgeRouter 6P

  • 6 November 2019
  • 5 reacties
  • 1332 Bekeken

Hallo, 

 

Ik wil graag de Draytek router compleet uit mijn netwerk halen en dit vervangen door de Uniquiti EdgeRouter 6P. Heb geen telefonie of televisie via T-mobile. 

Neem aan dat de glasvezel module direct in de Router kan worden geïnstalleerd. Zijn er nog instellingen of andere dingen waar ik op moet letten?

Hieronder de link naar de router die ik op het oog heb.

https://www.ui.com/edgemax/edgerouter-6p/

 

Voordeel? 1 router met direct voldoende RJ45 poorten ipv Router+switch.

 

Alvast bedankt

icon

Beste antwoord door Pieter_B 6 November 2019, 13:33

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@durmusakcan

Heb hier een Edgerouter lite V3 hangen, het enige wat je moet instellen is de internet VLAN 300 op ETH WAN connectie. Dan zou het moeten werken.

Wat je wel moet doen is Enable Hardware Offload aanzetten, maar zonder het bridgen naar 1 single LAN. Probleem hierbij is dat op de Lite er een softwarematige bridge gemaakt gaat worden, dat kost rekenkracht en snelheidsverlies.

Je zal dit even moeten testen op je ER 6P of dit ook het geval is.

Weet niet of de ER 6P afzonderlijke switch hardware heeft, of dat deze het switchen ook softwarematig doet.

Mijn opzet is trouwens altijd zo, voor elke funtie een eigen dedicated device. Routing door een router, switching door een switch en Wifi door een AP … maar dat is mijn opzet i.v.m. performance.

 

REF TOPIC

Hi Pieter, 

 

Dank voor je snelle reactie. Dit topic had ik idd al gezien. Mijn vraag is echter iets anders. De Edgerouter 6P heeft een SFP poort. Ik zou graad de TP-Link MC220L niet willen gebruiken en de sfp module direct in de router plaatsen. Zou het dan ook werken?

Reputatie 7
Badge +3

@durmusakcan

Bij het opzetten aangeven welke poort je WAN ingang gaat worden ETH0/SFP (ETH5).

Je zou de SFP module uit de TP-Link over kunnen zetten in de ER 6P, waarschijnlijk werkt deze gewoon.

 

REf YouTube video

 

NOTE over Bridging !!!:

 

Reputatie 7
Badge +5

@durmusakcan 

Bij deze Microtik werkt het.

SFP uit de Draytek en ingeplugd in de Microtik

 

Hi Pieter, Hi Yalerta, 

 

Dank voor de reacties. Mikrotik spreekt mij dan iets meer aan vanwege de prijs en “Plug and play”?. 

 

Ik ga het proberen en laat het weten.

Reageer