Beantwoord

Volgens mijn huisbaas moet er een monteur langskomen. Kan ik een afspraak maken?

  • 8 November 2019
  • 4 reacties
  • 390 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties

Hoi,

Ik huur een nieuwbouw woning en de lijn voor internet is afgelopen week aangesloten en geregistreerd. Nu heb ik een abonnement bij jullie afgesloten voor vast internet.

Ik zou geen monteur nodig hebben, want geen glasvezel, maar volgens mijn huisbaas moet er op de begane grond nog iets aangesloten worden, waar een monteur toch voor nodig is. Zou ik een afspraak kunnen maken voor de datum waarop mijn abonnement in gaat?

Groet, Lindy

icon

Beste antwoord door Brian 15 November 2019, 15:31

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hoi @lindyK 

Weet jij zelf of heeft je huisbaas je verteld wat er nog moet worden aangesloten?

Het isra punt maken kan je gemakkelijk zelf je krijgt daarover instructies mee met je installatie pakket.

Indien het heeft te maken met de KPN lijn dan moet er een KPN monteur langskomen. Als je kan aangeven wat er precies moet gebeuren kunnen de moderators bepalen wie er langs moet komen.

Hoi @Waqqas,

 

Ik heb de eigenaar van mijn huurwoning om meer informatie gevraagd. Dit is zijn reactie:

"Er moet inderdaad een KPN lijn gerealiseerd worden.

KPN is hiervan op de hoogte en hun onder aannemer VolkerWessels ook.

Als er een afspraak gemaakt moet worden met een monteur gaat mijn voorkeur uit naar een vrijdag ochtend."

 

En daarin een bericht van KPN gekopieerd: 

"Toelichting: 
Wanneer de bewoner/gebruiker een nieuwe aansluiting wil ontvangen, dient de bewoner/gebruiker eerst een dienst aan te vragen bij een willekeurige provider die gebruik maakt van het KPN netwerk. KPN zal dan constateren dat er nog geen kabel aanwezig is en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten. In het geval dat de bewoner/gebruiker gaat verhuizen en gebruik wil blijven maken van het netwerk van KPN, dient de bewoner/gebruiker de verhuizing (zo spoedig mogelijk) door te geven aan de eigen provider. Ook in die situatie zal KPN constateren dat er nog geen kabel aanwezig is, en zal VolkerWessels Telecom aansturen om het pand aan te sluiten."

 

Lijkt mij dat we inderdaad een afspraak moeten maken?

 

Ik hoor graag je reactie. 

Groet, Lindy

Kan iemand nog op mijn vraag reageren??

Reputatie 7

Hi @lindyK, excuses voor de late reactie. We hebben het e.e.a. samen uitgezocht met de netbeheerder en op dit moment is er geen aanslutiing vrij op jouw adres. Dit kan eventueel wel gerealiseerd worden door de netbeheerder maar de kosten hiervoor zijn dusdanig hoog dat wij deze mogelijkheid zelf niet aanbieden als provider en hiervoor dus ook geen aanvraag bij de netbeheerder (KPN) voor in kunnen dienen. We zouden je uiteraard graag verwelkomen als nieuwe klant maar in dit geval is dit dus niet haalbaar en we zullen je aanvraag (uiteraard kosteloos) annuleren. Mocht je nog vragen hebben laat het dan gerust weten! 

Reageer