Beantwoord

Vraag omtrent de DSL aansluiting

  • 6 December 2019
  • 16 reacties
  • 843 Bekeken

Reputatie 2

Hallo,

Ik heb een vraag omtrent de aansluiting van de T-Mobile Thuis dienst op het adres van mijn vriendin. Mijn vriendin is sinds 1 december naar een andere woning verhuist. Toen ik een tijd geleden een abonnement wilde afsluiten gaf geen enkele provider aan dat dit mogelijk was op Ziggo na. Volgens alle providers (en FPI Forstack) was het huisnummer niet bekend zonder toevoeging. Het gewenste adres toonde de melding “Geen correct KANVAS adres” en inmiddels is dit niet veranderd. Dat COAX aanwezig was wist ik omdat de voorgaande bewoonster diensten deed afnemen van Ziggo. Voor de DSL verbinding zou dus geen werkende verbinding aanwezig zijn in de woning.

Een screenshot van FPI Fourstack (ná de aansluiting van afgelopen maandag)

Na wat chatten, bellen en mailen naar Budget alles-in-1, Caiway, Delta, KPN, Online.nl, T-Mobile, Tele2, XS4ALL en YouFone hapte KPN toe dat hun de aansluiting gratis in orde konden komen maken, de andere providers raadde ons aan een aansluiting aan te vragen via MijnAansluiting.nl

De website van KPN (tevens netbeheerder in de regio) liet nu een bestelling toe op het gewenste adres (dus zonder onnodige toevoeging aan het huisnummer) en er werd bij de bestelling aangegeven dat een (gratis) monteur vereist was. Omdat ik het niet helemaal vertrouwde heb ik ervoor gekozen om een maandelijks opzegbaar abonnement af te sluiten, de reden waardoor ik dus nu ook vrij ben om te switchen van provider

De monteur van KPN is afgelopen maandag langs gekomen op het adres en gaf inderdaad toe dat de verbinding van de straatkast naar de meterkast niet actief was en dat de administratie omtrent het ISRA punt niet klopte. De monteur heeft een verbinding opgezet van de straatkast naar de meterkast in de kelder, een kabel gevonden die van de meterkast twee verdiepingen hoger ging naar de woning, en heeft in de woning een kabel gelegd van het punt waar de kabels van de meterkast aankwamen naar de woonkamer (zie foto).

De diensten zijn geïnstalleerd en jawel, het heeft geresulteerd in een werkende internetverbinding. Nu heb ik een vraag over het aansluiten van T-Mobile Thuis.

De diensten van KPN zijn nu werkzaam. Via bekabeling in het appartement loopt er nu een kabel van de meterkast in de kelder naar haar appartement, twee etages hoger. Het aansluitpunt ziet er als volgt uit:

Links (voor de aansluiting) / rechts (na de aansluiting van afgelopen maandag)

De kabel hiervan loopt verder als UTP stekker naar de woonkamer waar deze kabel in de Experiabox v10a van KPN gaat.

Als ik nu T-Mobile Thuis aanschaf, is het dan een kwestie van de UTP kabel uit de Experiabox van KPN halen en de kabel in het modem van T-Mobile plaatsen? Of moet er nog gerommeld worden in de meterkast en/of bovenstaande aansluiting?

Alvast bedankt voor het beantwoorden van mijn vraag.

 

Met vriendelijke groet,

 

Rob Coenen

icon

Beste antwoord door Waqqas 6 December 2019, 11:43

Bekijk origineel

16 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hi @RobCoenen 

Top dat de wandcontdoos is weggehaald en en kabel hieraan gelast is en dus meteen op het DSL poortje van de modem gaat, hierdoor heb je een betere verbinding!

Ik zat vroeger bij Online.nl en ik had precies hetzelfde de wandcontactdoos werd verwijderd en een DSL kabel werd gelast aan de kabel die ons huis binnen komt. Nu zit ik bij T-Mobile en kon ik alles hetzelfde laten gewoon dezelfde kabel in het DSL poortje van de T-mobile modem.

Moet geen probleem zijn 😁

Reputatie 2

Hi @RobCoenen 

Top dat de wandcontdoos is weggehaald en en kabel hieraan gelast is en dus meteen op het DSL poortje van de modem gaat, hierdoor heb je een betere verbinding!

Ik zat vroeger bij Online.nl en ik had precies hetzelfde de wandcontactdoos werd verwijderd en een DSL kabel werd gelast aan de kabel die ons huis binnen komt. Nu zit ik bij T-Mobile en kon ik alles hetzelfde laten gewoon dezelfde kabel in het DSL poortje van de T-mobile modem.

Moet geen probleem zijn 😁


Bedankt voor je snelle reactie.

Ik wacht nog even af wat het T-Mobile personeel zelf zegt maar ik verwacht inderdaad dat dit gewoon een kwestie is van UTP kabel er uit / er in. :)

Reputatie 7

Hey @RobCoenen,

Ah super dat je aansluiting nu wel in orde is gemaakt! :smile: Aan de foto's te zien heeft de KPN monteur het ISRA-punt op jouw adres hersteld. Via datzelfde ISRA-punt kunnen wij gelukkig ook een ADSL-pakket aanbieden. Daarvoor kun je het beste onze website raadplegen of bellen met mijn collega van de verkoopafdeling (0800 - 0419) en informeren naar alle mogelijkheden. Wel kan het zijn dat je adres nog niet is toegevoegd aan onze bestelpagina. In dat geval kunnen we alleen wachten totdat je adres wordt toegevoegd en je een bestelling kunt plaatsen. 

Hoe dan ook ontvangen we je met open armen!

Reputatie 2

Hey @RobCoenen,

Ah super dat je aansluiting nu wel in orde is gemaakt! :smile: Aan de foto's te zien heeft de KPN monteur het ISRA-punt op jouw adres hersteld. Via datzelfde ISRA-punt kunnen wij gelukkig ook een ADSL-pakket aanbieden. Daarvoor kun je het beste onze website raadplegen of bellen met mijn collega van de verkoopafdeling (0800 - 0419) en informeren naar alle mogelijkheden. Wel kan het zijn dat je adres nog niet is toegevoegd aan onze bestelpagina. In dat geval kunnen we alleen wachten totdat je adres wordt toegevoegd en je een bestelling kunt plaatsen. 

Hoe dan ook ontvangen we je met open armen!


Bestellen is al een aantal dagen mogelijk, zelfs alvorens de aansluiting gereed gemaakt was. Maar als ik het goed begrijp kan ik dus een bestelling de deur uit doen, op de dag van de overzetting UTP uit de Experiabox halen, UTP in het T-Mobile modem en voila. Het werkt?

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen  klopt helemaal!

Je verbinding bij KPN wordt pas opgeheven op de dag dat T-mobile hun diensten activeren zodat je geen dag zonder internet zit. Op de dag van installatie zou het kunnen dat je even een paar uur zonder zit. Bij mij was alles al in de ochtend actief.

Reputatie 2

En de laatste vraag.

Kan ik het beste wachten tot FPI Fourstack de volgende melding niet meer toont?
“Geen correct KANVAS adres”

 

Gezien T-Mobile gebruik maakt van de DSL-lijnen van KPN. Nu de aansluiting gereed gemaakt is door de KPN monteur lijkt het mij een kwestie van tijd alvorens deze melding verdwijnt uit hun Fourstack administratie. Hoe vaak wordt deze informatie eigenlijk ververst? Iemand een idee?

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen  ik heb geen idee over het verversen maar als jij een werkende KPN lijn hebt dan is alles in orde. Kijk even wat de postcode check van T-Mobile aangeeft, je kunt gewoon bestellen als het mogelijk is.

Reputatie 7

@RobCoenen 

Wellicht dat je het Service ID kan opvragen bij KPN zodat T Mobile deze lijn kan overnemen ?

Wellicht gebeurd dit ook als je de overstapservice gebruikt. misschien kan @Piotr hier uitleg over geven....

Reputatie 7

Hey @RobCoenen,

Ah fijn dat je de bestelling kunt aanvragen! Wanneer je gebruik maakt van een overstapservice dan zorgen wij ervoor dat je overstap zo naadloos mogelijk verloopt. Je blijft tot aan de installatie dag gebruik maken van je huidige provider. Je hoeft hier verder niks voor te doen. Zodra je je T-Mobile Thuis modem aansluit op de installatie dag, start je abonnement. 

“ Nu de aansluiting gereed gemaakt is door de KPN monteur lijkt het mij een kwestie van tijd alvorens deze melding verdwijnt uit hun Fourstack administratie. Hoe vaak wordt deze informatie eigenlijk ververst? Iemand een idee?”

^ Hierop moet ik je het antwoord schuldig blijven. Wij hebben jammer genoeg geen inzage hoe vaak deze informatie wordt ververst. 

Reputatie 2

Hey @RobCoenen,

Ah fijn dat je de bestelling kunt aanvragen! Wanneer je gebruik maakt van een overstapservice dan zorgen wij ervoor dat je overstap zo naadloos mogelijk verloopt. Je blijft tot aan de installatie dag gebruik maken van je huidige provider. Je hoeft hier verder niks voor te doen. Zodra je je T-Mobile Thuis modem aansluit op de installatie dag, start je abonnement. 

“ Nu de aansluiting gereed gemaakt is door de KPN monteur lijkt het mij een kwestie van tijd alvorens deze melding verdwijnt uit hun Fourstack administratie. Hoe vaak wordt deze informatie eigenlijk ververst? Iemand een idee?”

^ Hierop moet ik je het antwoord schuldig blijven. Wij hebben jammer genoeg geen inzage hoe vaak deze informatie wordt ververst. 

Ik ben alleen bang dat als ik een bestelling doe dat het signaal op de verkeerde aansluiting / foute adres/aderpaar gezet gaat worden, namelijk op toevoeging -33 i.p.v. zonder toevoeging.

 

Andere providers als Budget-Alles-in-1, YouFone, Oxxio maar ook dochterbedrijf XS4ALL van KPN geven aan dat ze nog geen diensten leveren op het gewenste huisnummer, ondanks dat de aansluiting daar nu bijna twee weken werkend actief is.

Om die reden heb ik enigszins vrees dat het overstappen mis gaat en daarom wacht ik liever af tot het in FPI Fourstack (waarin o.a. de DSL administratie van KPN staat) op orde is. Maar als jullie beloven dat jullie echt kunnen leveren dan moet ik misschien de gok maar wagen.

Lastige situatie. :sweat_smile:

Reputatie 2

Mijn vriendin heeft vandaag deze mail ontvangen en waar ik al bang voor was, nu wordt toevoeging -33 aangegeven als leveradres terwijl dit dus niet gewenst is.

Wat gaat er nu gebeuren? Komt KPN (gezien zij het kopernetwerk beheren) de boel aansluiten aanstaande vrijdag? Want momenteel neemt mijn vriendin dus al diensten af van KPN op de onlangs realiseerde aansluiting.

Er is dus op 2 december al een aansluiting gemaakt op het KPN netwerk (zie eerdere posts). Gaan ze nu daadwerkelijk een ISRA punt plaatsen of wat mag ik verwachten?

 

Reputatie 7
Badge +15

@RobCoenen  misschien even bellen met dat telefoonnummer 0800 0220377 en even uitleggen?

Reputatie 7

Hi @RobCoenen, ik kijk graag met je mee! Als je mij een privébericht wil sturen met je volledige adres (waar de aanvraag bij ons op is gedaan), je geboortedatum en de laatste vier cijfers van het rekeningnummer dan duik ik er in!

Reputatie 2

Ik heb het modem succesvol geïnstalleerd. De diensten van T-Mobile zijn actief.
Bedankt voor de ondersteuning.

 

Reputatie 7
Badge +15

Geniet ervan!

Fijn weekend verder 👍

Reputatie 7

Hi @RobCoenen, top dat het gelukt is! :smiley:  

Reageer