Beantwoord

Vraag oplevering T-Mobile Thuis

  • 14 September 2018
  • 4 reacties
  • 1090 Bekeken

HELP

Ik wil een internet abonnement aansluiten op mijn adres, en er ligt een kabel, dat kan ik zien. KPN geeft aan dat er waarschijnlijk een kabel van hen ligt. Tele2 en T-Mobile blijven mijn aanvragen annuleren omdat ze klaarblijkelijk geen kabel kunnen vinden. Mijn laatste aanvraag heb ik alle info heel uitgebreid gegeven aan T-Mobile, alles leek goed te gaan, ik heb zelfs twee brieven gekregen waardoor leek dat alles in orde was. Maar nu is het weer heel last minute geannuleerd, en ze willen niets doen kwa hulp, ondersteuning of compenstatie. Ze geven aan dat de technische dienst van T-Mobile geen kabel kan vinden op mijn adres, en dus niets voor me kan doen. Dat kan kloppen, aangezien ik in een woongroep woon, en alle kabels allemaal gekke namen hebben. Ik heb aangegeven dat een bepaald huisnummer in combinatie met een toevoeging gebruikt kan worden, en alle andere verschillende opties gegeven. Toch blijft T-Mobile volhouden dat ze niets voor ons kunnen doen, en dat we beter bij KPN een nieuwe kabel kunnen laten leggen. Nu heb ik zelf meermalen contact opgenomen met KPN, welke aangeeft dat T-Mobile contact op moet nemen met de wholesale afdeling. T-Mobile weigert, en geeft aan een service ID nodig te hebben van de kabel. Die mag KPN niet geven aan mij, en zegt dat T-Mobile dit moet opvragen bij de monteursafdeling.

De T-Mobile technische dienst functioneert dus niet, ze weigert een ticket aan te maken bij de monteursafdeling of wholesale afdeling of iets bij KPN. Zelfs KPN zegt dat T-Mobile gewoon zijn werk moet doen. Wat moet ik nu doen? Uiteindelijk is vanuit T-Mobile het voorstel gekomen om een abonnement bij Ziggo of KPN af te sluiten, omdat die ook goedkoop een kabel kunnen leggen MAAR ER LIGT AL EEN KABEL.

HEEFT IEMAND EEN OPLOSSING? HELP!
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 14 September 2018, 14:42

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 4
Beste Amy.Renckens,

Je geeft aan dat er reeds een kabel ligt.
Waar komt deze kabel binnen, en hoe ziet deze er uit?

Probeer je om internet via glasvezel of DSL aan te vragen?
Als je internet via DSL probeert aan te vragen, dan is de buitenkant van de kabel die je nodig hebt blauw. Ook komt deze in nieuwere huizen vaak in de meterkast binnen, of in oudere huizen in de woonkamer. Deze loopt meestal naar een zogenaamd IS/RA punt, dat is een kastje die er als volgt uit kan zien:



Als je internet via glasvezel probeert aan te vragen, dan zoeken we een (meestal) grijs kastje waar veelal een sticker van Reggefiber op zit.

Als je een foto zou kunnen maken van de kabel en/of aansluiting dan kunnen we daar wellicht iets mee.

Zou je trouwens eens je postcode en huisnummer kunnen intoetsen op https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ en kunnen aangeven wat het resultaat is? Hiermee kunnen we controleren of dat jouw aansluiting in de systemen van KPN vermeld staat.

Het kan in sommige gevallen namelijk wel zo zijn dat de juiste kabel wel aanwezig is, maar dat deze niet op de juiste manier bekend is bij KPN.
Beste Jeffrey,

Ik hoor nu pas over deze site, iets dat ik sowieso gek vind. Inderdaad komt mijn adres er wel positief uit, maar wel maar met 15mbit/s. Als ik een ander nummer met toevoeging invul, wat dus niet mijn adres is, maar wel uitkomt in mijn huis (wat ik deel met mijn huisgenoot, met wie ik het internet ook wil gaan delen) komt er veel meer uit, namelijk 213 Mbit/s. Is het dan mogelijk voor T-Mobile om op dat nummer met toevoeging, wat dus blijkbaar gewoon heel goed internet levert, nog de 20e internet te leveren, zoals zij mij vanaf het begin af aan hebben beloofd?

Ondertussen is mijn aanvraag voor internet natuurlijk geannuleerd.
Reputatie 4
Beste Amy,

Het kan zijn dat jouw eigen aansluiting nog op een niet "omgebouwde" straatkast is aangesloten, en je daarom maar 15 Mb zou kunnen halen.

De andere aansluiting is dan al wel aangesloten op zo'n straatkast, en zodoende is daar een hogere snelheid op mogelijk.

Voor wat betreft jouw vraag over het realiseren van de verbinding denk ik dat je het beste even kunt bellen met de T-Mobile Thuis klantenservice.
Reputatie 7
Hey Amy,

Zo zonde dat je aanvraag op het laatste moment is geannuleerd! Ik had je graag met open armen verwelkomd! Nu zou ik graag je gegevens via een privébericht ontvangen. Ik ga dan controleren waarom je aanvraag is geannuleerd, en of we überhaupt een aanvraag kunnen regelen op je adres.

Ik hoor graag van je!

Reageer