Beantwoord

Vraag wbt het annuleren van een alles in 1 pakket.

  • 5 July 2020
  • 6 reacties
  • 279 Bekeken

Goeiemiddag,

Ik heb een alles in 1 pakket besteld bij T-Mobile, omdat ik graag wou overstappen van caiway.

Ik wou vandaag mijn gegevens invullen zodat T-Mobile voor mij de overstap kon regelen alleen is dit niet mogelijk omdat ik blijkbaar een provider heb die niet werkt met een overstap service. 

Nu is mijn vraag: Moet ik nu alsnog een maand wachten voordat ik het alles in 1 pakket van T-Mobile kan gaan gebruiken? Want bij de bestelling stond dat als ik zelf mijn abonnement afsluit bij caiway, ik sneller het pakket van T-Mobile ontvang,

 

Mvg.

 

icon

Beste antwoord door Anonymous 5 July 2020, 20:08

Bekijk origineel

6 reacties

Nee, je kan zelfs sneller van de T-Mobile verbinding gebruik maken, neem aan dat Caiway via de Coax kabel binnen komt en die kan naast een TM verbinding gebruikt worden omdat die via Glasvezel of Telefoon lijn gaat naar gelang je in huis hebt.

Maakt Caiway gebruik van dezelfde verbinding kun je zelf een soort “lijnkaping” aanvragen, zeg wel Caiway zo snel mogelijk op omdat je wel blijft betalen, geld voor beide mogelijkheden.

Reputatie 7
Badge +15

Door je abonnement zelf op te zeggen verlies je het telefoonnummer voor vast bellen, dat maakt niet uit voor je?

Als ik op de website van Caiway kijk dan leveren ze via de kabel en glasvezel maar ze hebben ook een overstapservice voor klanten die naar Caiway overstappen dus andersom zou het ook moeten kunnen neem ik aan. Werd dat je meegedeeld na de aanvraag dat Caiway niet gebruik maakt van een overstapservice?

Je kunt het misschien eens navragen bij de klantenservice van Caiway.

Een vast telefoonnummer kun je tot 60 dagen na opheffen oude overeenkomst via nummerbehoud nog gewoon overzetten en meenemen, bij sommige providers tot 90 dagen, zolang blijft je nummer beschikbaar.

Graag eens inlezen @waqqas voordat je foute info geeft.

Reputatie 7
Badge +15

Bij mij deed de oude provider er heel moeilijk over toen ik een nieuw abbo had met nieuw nummer terwijl ik mijn oude nummer wou. Kan zijn dat het administratief even fout ging. Dat het nummer zolang wordt vastgehouden wist ik helaas niet.

Reputatie 7

Hi @Laeyon, alvast van harte welkom! :slight_smile: Caiway is inderdaad niet aangesloten bij de overstapservice. In dat geval kunnen we jouw abonnement zo snel mogelijk starten en kan je zelf je abonnement bij Caiway stopzetten met een maand opzegtermijn.

Zoals @Doornekamp33 al aangeeft, als je op dit moment gebruik maakt van een coax verbinding dan kan je abonnement bij ons al eerder starten als je dat zou willen, je betaalt dan alleen wel voor beide abonnementen tot je abonnement bij Caiway stopt.

Het vaste telefoonnummer kan je inderdaad ook na het stopzetten van je abonnement nog meenemen naar een nieuwe provider dus dat gaat helemaal lukken!

Bij mij deed de oude provider er heel moeilijk over toen ik een nieuw abbo had met nieuw nummer terwijl ik mijn oude nummer wou. Kan zijn dat het administratief even fout ging. Dat het nummer zolang wordt vastgehouden wist ik helaas niet.


IDD kunnen providers lastig doen, maar is gewoon wettelijk geregeld dus ze moeten wel, en de aanvraag is gedaan op het moment dat je hem in dient, als dat maar op tijd is.

Mobiel zijn de regels wel anders.

Reageer