Beantwoord

Waar sluit ik mijn DSL aan?

  • 29 March 2021
  • 5 reacties
  • 197 Bekeken

Komende maand ga ik overstappen naar T-Mobile en ik ben nu alvast aan het kijken hoe ik het internet moet gaan aansluiten. In mijn meterkast kan ik geen aansluiting vinden. In mijn woonkamer heb ik een wandcontactdoos maar zonder gaatjes, en een klein kastje waar nu de coax kabel van mijn huidige aanbieder in zit. Is dit waar straks ook mijn T-Mobile Thuis moet worden aangesloten? Mijn kastje is een stuk groter dan het plaatje uit de handleiding. Ik wil wel zeker weten dat er een mogelijkheid is om het internet aan te sluiten voordat ik straks vast zit aan een abonnement waar ik niks mee kan :)

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 29 March 2021, 16:03

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @evddrift 

Is er volgens de postcodecheck van T-Mobile DSL internet beschikbaar op jouw adres?

Als het wel beschikbaar is dan kan je zoeken naar iets van onderstaande in de meterkast, woonkamer of misschien ergens anders.

Je zou ook een losse telefoonkabel kunnen tegenkomen die je woning binnenkomt.

T-Mobile maakt geen gebruik van de COAX aansluiting.

Ja, DSL internet is volgens die check beschikbaar op mijn adres. Dat het een andere aansluiting is dan de coax snap ik, daarom trek ik hier aan de bel.

Die afbeelding heb ik namelijk ook gezien in de handleiding. Maar geen enkele van de aansluitingen die ik kan vinden is een exacte match, vandaar dus mijn vraag en bijgevoegde foto's.

Ik heb trouwens ook navraag gedaan bij mijn verhuurder over de aansluitingen in de woning, maar die zegt geen idee te hebben en stuurt mij door naar T-Mobile.

Dit zit er achter de wandcontactdoos. Is dit dan toch de goede plek en moet er alleen een ander frontje op met het juiste aantal gaatjes?

Die aansluiting ziet er wel behoorlijk prehistorisch uit. Kan ik daar wel fatsoenlijk internet uit krijgen?

Reputatie 7
Badge +15

@evddrift 

Dit is inderdaad de aansluiting die je nodig hebt, er hoort normaal een kapje met 4 gaten op.

Zorg dat er maar 2 draden zijn aangesloten, rood en blauw of oranje en wit. Je zal hier gewoon fatsoenlijk internet uit krijgen als er signaal op staat.

Reageer