Beantwoord

Waarom moet Guidion langskomen voor mijn glasvezelinstallatie...?

  • 9 October 2019
  • 10 reacties
  • 1468 Bekeken

Beste T-MobileThuis,

Reggefiber is vandaag langsgeweest en heeft een glasvezelmodem geinstalleerd en de kabels door mijn muur geboord, prima. Er zit een Ethernet-poort in de modem en als jullie de lijn openzetten, kan ik daar gewoon mijn router inpluggen en klaar. Wat is deze onzin met afspraken maken met Guidion etc, zetten jullie een andere glasvezel modem erin? Waarom?
Bovendien zet ik toch liever mijn eigen router neer i.p.v. eentje die door jullie wordt opgestuurd, het ergste is hoelang het duurt voordat ik nu internet krijg terwijl het een simpele kwestie is van de lijn openzetten op dit punt. (letterlijk 2 maanden, vind ik onacceptabel!)

Groeten,
Arno Bosch
icon

Beste antwoord door Marcel MCi 9 October 2019, 20:50

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hallo Arno,

Reggefiber installeert geen modem maar een glasvezel converter. Op deze converter zit inderdaad een ethernetpoort.
T-mobile werkt met een andere (externe) converter. De bestaande converter gaat eraf en er komt een speciaal kapje met glasvezelkabel voor in de plaats. (Neemt monteur mee)
Het T-mobile modem wordt weer op de converter aangesloten.
Het T-mobile modem werkt wel op het door Reggefiber geplaatste converter maar dit wordt niet ondersteund. (Voor tijdelijk zou het kunnen, zodra het signaal erop staat) De monteur kan het later dan aanpassen.

Mvg. Marcel

Het T-mobile modem werkt wel op het door Reggefiber geplaatste converter maar dit wordt niet ondersteund. (Voor tijdelijk zou het kunnen, zodra het signaal erop staat)


Dankjewel Marcel, ik ben er vrij zeker van dat dit ook zou werken met mijn eigen modem? Is het mogelijk dat T-mobile het signaal erop plaatst (voordat de monteur komt) zodat ik in ieder geval wat eerder internet heb. Prima als mijn abonnement vanaf dan start.
Reputatie 7
Hallo @ArnoBosch,

Het modem van T-Mobile is gekoppeld aan het oplever proces en moet eerst even aangesloten worden.
Als op het glasvezel kastje 2 lampjes branden kan je het modem aansluiten. Heb je dan internet dan heb je geluk. werkt het internet nog niet dan zal je moeten wachten op een monteur van guidion.
Hallo @ArnoBosch,
Als op het glasvezel kastje 2 lampjes branden kan je het modem aansluiten. Heb je dan internet dan heb je geluk.

Heeft niks met geluk te maken... er branden 2 lampjes, T-Mobile hoeft alleen op een knopje te drukken zodat ik een internet-signaal doorkrijg.
Jawel hoor, sommige KPNnetwerk NT's werken nietvmet T-mobile, dus werkt het heb je de goede en geluk.
En het is de vraag of de andere kant de glasvezel aan de goede lijn vastzit, zoja dan kan het werken.
Reputatie 7
Hi @ArnoBosch, je binnenkomende verbinding is inderdaad vanaf 09-10-2019 actief. We hebben dus al op "het knopje" gedrukt en er komt een signaal binnen. Als het nog niet werkt dan is het zoals @Hidden.nld al aangeeft even wachten op de monteur!
Okay, dus ik moet wachten totdat ik een specifiek ander cover krijg voor de glasvezelverbinding... dit gaat dus niet werken (zie image)? 😞
Thanks @Brian en anderen

@ArnoBosch Schijnbaar wel, want ondanks de 3 groene lampjes geen verbinding, of in de Pop moet het vezeltje in het verkeerde straatje geprikt zijn.

Je moet wel de router/modem aansluiten,rechtstreeks op de PC werkt niet zoals je suggereerd op de foto.

@ArnoBosch Schijnbaar wel, want ondanks de 3 groene lampjes geen verbinding, of in de Pop moet het vezeltje in het verkeerde straatje geprikt zijn.

Je moet wel de router/modem aansluiten,rechtstreeks op de PC werkt niet zoals je suggereerd op de foto.


Bedankt, dit is wel erg balen. Mijn verwarring komt voornamelijk omdat precies hetzelfde gebeurde bij mijn laatste apartement (unidentified network/geen ip toegekent rechtstreeks uit de glasvezelconverter, totdat ze dus op afstand iets hebben veranderd na 3x gebeld te hebben en toen werkte het plotseling). Maarja, die werkten dus niet via een andere kapje op de glasvezelconverter dus misschien is het dat…

Ook vervelend is dat er vrijwel nergens goed wordt uitgelegd hoe en wat.

Reputatie 7

Hoi @ArnoBosch,

 

We doen ons best om iedereen zo goed mogelijk van informatie te voorzien. 

 

Deze website legt uit hoe het opleverproces gaat: Status van je bestelling.

Deze pagina in My T-Mobile Thuis geeft inzicht in het proces voor jouw aansluiting: bestellingen.

 

Deze pagina's spreken  in algemene termen over de oplevering en gaan niet specifiek in op jouw vragen. Hierin wordt het echter wel duidelijk dat processen aan elkaar vastzitten en we niet een knopje kunnen omzetten. Voor een glasvezelaansluiting is altijd een monteur nodig die het aansluit voor je. 

 

Bedankt voor  je vragen - we kunnen nu nagaan of de informatie op die pagina's aangevuld kan worden!

Reageer