Beantwoord

Waarom wachten op monteur?

  • 19 July 2019
  • 8 reacties
  • 1266 Bekeken

Ik heb net T-Mobile glasvezel 750/750 besteld. Bij de aanvraag stond dat de levertijd binnen 2 weken was, maar nu komt de monteur pas over een maand!

Ik heb echter eerder ook al T-Mobile gehad, maar ben nu weer terug. Alle kabels liggen er dus nog en ik maak gebruik van eigen apparatuur.

Nu moet ik dus een maand wachten op een monteur die een kabeltje in een modem gaat prikken en na 10 minuten weer weg is.
Kan dat nu echt niet anders? Dat kabeltje kan ik er zelf ook inprikken als er signaal op de lijn staat en ik weet zelf precies hoe het werkt en welk vlan ik nodig heb.
Bespaart ook weer een ritje voor de toch al zo drukke monteurs
icon

Beste antwoord door Brian 26 July 2019, 12:01

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Hey @Rene2020,

Tof dat je weer terug komt naar het vertrouwde nest!

Bij glasvezelaanvragen sturen we altijd een monteur mee. De glasvezelkabel is erg kwetsbaar en de monteur is ervoor opgeleid deze goed aan te sluiten. Zo kunnen we je garantie op de apparatuur en de aansluiting garanderen. Je kunt er altijd voor kiezen om het zelf aan te sluiten, je zal niet de eerste zijn waarbij dat succesvol is verlopen.😄 Maar mocht je zelf iets installeren en er gaat iets fout met de glasvezelkabel, dan zal de reparatie daarvan op je eigen kosten komen. Mocht het zo zijn dat er iets gebeurd wanneer de monteur de installatie doet, dan zijn zij ervoor verzekerd!
Dat snap ik helemaal, maar bij mij is de situatie dat alles nog aangesloten is van de vorige keer. Ik hoef dus niet aan de gevoelige glasvezel te zitten.
Weet jij wanneer een glasvezel lijn van t-mobile normaal gesproken wordt geactiveerd? Op dit moment zit er nog geen licht op. Als dat pas wordt geactiveerd als de monteur komt dan ... kan dat eerder?
Reputatie 6
@Rene2020 Als alles nog aangesloten zit van de vorige keer, is het volgens mij een kleine moeite om je aan te sluiten. Je hebt eerst 2 weken bedenktijd, maar hier kun je vanaf zien in Mijn T-Mobile.
Dat van die 2 weken bedenktijd heb ik uiteraard direct van afgezien, anders moet je 2 weken wachten voordat je een afspraak kunt maken met Guidion, dat duurt tegenwoordig ook 4 weken dus dan zit je op 6 weken.

ps: Mijn vraag is niet beantwoord, maar toch staat er dat het is beantwoord.
Reputatie 7
Badge +4
Het is niet enkel de aansluiting binnenshuis. De logistiek is iets complexer om een lijn geactiveerd te krijgen. Guidion die de huisaansluiting doet is bij wijze van spreke de laatste stap. Daarnaast moet het intern bij T-Mobile geadministreerd worden, pakket verzonden worden en het netwerkbedrijf aangestuurd worden om de lijn daadwerkelijk te activeren.

Het wordt niet geadviseerd, maar ik zie vaker voorbij komen dat mensen de huisinstallatie zelf doen. Op zich kan dat, al zit je met garantie. Mocht er iets niet goed zijn of de glasvezelkabel beschadigd zijn, dan kunnen de kosten doorberekend worden. Enkel voor de volledigheid.

Is dit meer het antwoord waar je naar op zoek was?
Reputatie 6
@TAVL Hij geeft aan dat alles nog aangesloten is van de vorige keer. Enkel de lijn moet geactiveerd worden. Hij hoeft alleen maar in de centrale te worden aangesloten, lijkt me dan? Dat er administratief nog wat gedaan moet worden, is wel zo ja.
Reputatie 7
Badge +4
Dat las ik. Haalt niet weg dat dit de laatste stap is om alles gereed te maken. Vaak is de Guidion monteur op dezelde dag als de activatie van de lijn en wordt dat afgestemd. Ik betwijfel of je moet willen dat dit proces anders loopt. Dat is naar mijn mening vragen om problemen.
Reputatie 7
Hi @Rene2020, ik geef je graag meer duidelijkheid! Normaal gesproken sluit onze monteur altijd de Glasvezel aan. Nu met de drukte kan je ook zelf aansluiten als je niet op de monteur wil wachten. Ik heb meteen even gekeken hoe het bij jou zit en op 8 augustus word je aangesloten vanaf de centrale en op 9 augustus komt onze monteur. In dit geval heeft zelf eerder aansluiten dus niet veel toegevoegde waarde en zou ik je eigenlijk adviseren om op onze monteur te wachten. Als je in de tussentijd nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer