Beantwoord

WAN lamp brandt maar geen internet

  • 30 April 2018
  • 6 reacties
  • 1695 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
afgelopen week is er een monteur geweest om te helpen bij de installatie van T-Mobile DSL thuis internet. conclusie was dat het de monteur niet gelukt was omdat het probleem volgens hem ergens anders lag. Het aansluitpunt werkte wel (WAN lampje brandde) maar er was geen internetverbinding mogelijk via het aansluitpunt. Volgens de monteur zou dit bij KPN liggen of dat er daar een bug o.i.d. kon zijn maar hierna is hij vertrokken en verder kreeg ik geen indicatie van wanneer of door wie dit opgelost zou worden.

Via chats krijg ik alleen maar bots te spreken en wanneer ik het klantenservice nummer bel krijg ik te horen dat het nummer op het moment niet in gebruik is. Heeft iemand hier misschien een idee hoe dit opgelost kan worden, of waar ik terecht kan om dit op te laten lossen?

Ik heb inmiddels wel al de eerste rekening binnen maar al een maand geen internet.
icon

Beste antwoord door Brian 1 May 2018, 13:35

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Hi timg93, ik heb het meteen voor je uitgezocht en wees gerust, de melding van de monteur is bij ons doorgekomen! Ik zie dat je gisteren een bericht van de netbeheerder hebt ontvangen om een afspraak in te plannen met hun monteur en dat er inmiddels een afspraak staat voor komende vrijdag. Dat gaat dus helemaal goedkomen! Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
De KPN monteur is vanochtend komen kijken en nu werkt het nog steeds niet. Hij vertelde me dat de t-mobile monteur vorige keer de kabels verkeerd had aangesloten. Die heeft hij vervolgens aangepast en me verzekerd dat het nu allemaal wel zou werken. Daarbij heb ik nog aangegeven dat ik op dat moment nog steeds geen verbinding had maar dat zou volgens hem een paar minuten kunnen duren omdat de modem nog moest opstarten.

Nu nog steeds precies hetzelfde probleem, alle nodige lampjes branden (power, WAN, internet, wifi) maar bij het verbinden met internet krijg ik op alle devices nog steeds de melding dat dit niet kan (bij de gateway krijg ik de melding "Kan geen verbinding maken met het internet. Uw apparaat kan geen verbinding maken met het internet. Neem contact op met uw internetprovider.").
Reputatie 7
Hoi timg93!

Bedankt voor je uitgebreide informatie en je geduld met de werking van jouw diensten. Ik heb me direct in jouw situatie gestort en ik zie dat je ons inmiddels via een andere weg hebt kunnen bereiken. Ik lees dat je nu wel diensten hebt, maar dat die nog niet naar wens zijn. Ik ga er natuurlijk alles aan doen om dit gevoel om te zetten! Mijn collega heeft jouw internetmelding doorgezet naar onze technische dienst, zij onderzoeken momenteel een oplossing. Ik verwacht hier deze week nog terugkoppeling van. Ik hou je graag via dit topic op de hoogte!
Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Thaxan, welkom op de Community!

Ik heb het uitstaande ticket bekeken en er komt wel licht op het FTU (Glasvezelaansluitpunt) maar de verbinding werkt niet. ReggeFiber heeft gistermiddag een afspraaktijd aan ons doorgegeven, met als uiterlijke plantijd 19:00 gisteravond. Jammer genoeg heb jij vlak daarvoor het abonnement geannuleerd. Alhoewel ik je keuze volledig respecteer en begrijp, vind ik het spijtig dat we daarmee niet de oplossing hebben kunnen bieden die voor handen lag. 

Het is nu natuurlijk mosterd na de maaltijd, maar ik wens je oprecht veel succes en plezier toe bij je nieuwe provider en hoop dat daar wel alles vlekkeloos van start zal gaan. Mochten we je op de Community toch nog ergens bij kunnen helpen, dan houden we ons altijd aanbevolen. Stay safe!

Reputatie 7
Hoi Tim,

Ik hoop goed nieuws van je te krijgen. Kunnen jouw apparaten nu wel verbinden met het internet?

Ik heb terugkoppeling gekregen. Onze technische dienst ziet dat er een zogenoemde bridge tap op jouw aansluiting zit. Dit kan zorgen voor minder goede verbinding. Je huisbaas, verhuurder of woningbouwvereniging is verantwoordelijk voor het weghalen hiervan, zodat de diensten in één lijn kunnen doorstromen naar jouw modem. Wil je meer uitleg hierover, of kan ik je nog helpen met andere vragen, geef gerust een seintje. Ik help je graag!

Nou ik weet niet wat ik heb dan maar 21 October zou ik worden aangesloten, 3 monteurs verder en 4 vouchers nog steeds geen internet !! Oh ja, 1 rood lampje is nu ook groen dus alles op groen zou je zeggen, nou dus niet !!!  Wanneer het gemaakt wordt, “meneer, ik maak een melding”. Maar wanneer wordt het WERKEND, dat is mijn vraag. Wat een balen zooi 

Reageer