Beantwoord

WAN lampje brandt niet na installeren

  • 28 August 2018
  • 21 reacties
  • 1526 Bekeken

Vanmorgen mijn T-mobile thuis pakket geïnstalleerd volgens de handleidingen. Alles 2 x nagekeken, maar ik blijf het zelfde probleem houden; mijn wan lampje gaat niet branden. Power brandt, en WiFi knippert rustig door. Zoals ik op het forum lees is dit een vaker voorkomend probleem?
Als het me lukt probeer ik morgen een foto te uploaden van mijn IS/RA. Er komt een grijze kabel uit de muur (buitenmantel) met daar in een blauwe en rode draad. Deze aangesloten op het meegeleverde kastje. (Rood op rood en blauw op groen)

Groet,
Rick
icon

Beste antwoord door Sterre 31 August 2018, 09:41

Bekijk origineel

21 reacties

Reputatie 7
Badge +3
@Riick-y

Welkom op het forum.

Als ik zo het aansluitpunt bekijk met de standaard kleurcodering, is alles op dat punt correct aangesloten.
Weet je zeker dat je aansluiting ook al is opgeleverd?

Neem anders even contact op met de helpdesk.

Hieronder de RJ11 aansluitmogelijke kleurcombinaties

Reputatie 7
Hoi Riick-y,

Wat goed dat de installatie je helemaal gelukt is! Jammer dat er geen signaal doorkomt. Dat ligt niet aan jou. Ik zie dat je ons gebeld hebt en dat er actie is ondernomen om jouw internetlijn zo snel mogelijk online te krijgen. Komt snel goed, dus!
Hoi @Sterre ,

Er is inderdaad contact geweest, 2 dagen achter elkaar. En er is twee keer gezegd; we kunnen geen afspraak maken, binnen 2 werkdagen nemen we contact met u op. Als ze dat elke dag zeggen heb ik met kerst nog geen tv en moet ik al die leuke Home alone’s missen! Maar even serieus natuurlijk, het is een beetje kastje naar de muur verhaal. Is er geen andere oplossing te vinden? Moet toch niet zo zijn dat het signaal niet doorkomt terwijl de installatiedatum wel vast staat.

Met geduldige groet,
Rick
Reputatie 7
Hi Rick,

Ai, sorry! Ik zag dat je doorverbonden was met onze monteurs om daar een afspraak mee te maken, maar zoals ik jou begrijp is dat niet gelukt. Je kunt onze monteurs bereiken via het telefoonnummer 088 - 2000 151. Zo hoef je niet te wachten totdat zij contact met jou opnemen. Laat je me het weten als je een afspraak hebt kunnen maken? We gaan er samen voor zorgen dat jij Home Alone op TV niet hoeft te missen dit jaar, op naar een complete Kerstmis!
Hallo @Sterre , we zijn inmiddels een poosje verder! Vandaag heb ik de monteur van guidion gehad, die als me niet verder kon helpen. Het schijnt dat er geen kabel binnenkomt in huis (of op een plek waar we deze niet kunnen vinden). Nu moet er dus een KPN monteur aan te pas komen. Dit brengt zeker kosten met zich mee? Misschien Kun jij me toch verder helpen; ik heb namelijk wel wat gevonden, maar daar heb ik (helaas) geen verstand van. De foto wordt bijgevoegd, het gaat om de data poort. Dit is een f connector, maar mijn modem vraagt alleen om rj11 en rj45 connectors. Moet ik een verloopstuk halen? Zoveel vragen.. ik hoor graag van je!

Groet Rick

Nogmaals hallo @Pieter_B en @Sterre ,

vandaag kreeg ik een mail met de begintekst; Yes, het werkt. Vanaf 11-09-2018 (officiële ingangsdatum) heb je T-Mobile Thuis.

Dus nu snap ik het helemaal niet meer!

Vriendelijke groet,
Rick
Reputatie 3
Beste Riick-y, de laatste foto's zijn van een centrale antenne aansluiting, oftewel kabelTV (meestal van aanbieder Ziggo). Hierop levert T-Mobile geen diensten. Je moet echt de telefoonaansluiting hebben. Deze heeft 4 gaten en lijkt op een varkenssnuitje.

Die foto zie ik echter ook in dit topic al voorbijkomen.
Ik begrijp dat je aansluiting niet werkt, maar wel van T-Mobile een e-mail hebt gehad dat je facturatie gaat lopen omdat ze denken dat je aansluiting functioneert. Ik vind het merkwaardig dat Guidion de telefoonaansluiting niet kan vinden.

Wat voor type woning is het: ééngezinswoning of appartement?
En heb je een eigen adres/postcode of wordt er een huisnummer gedeeld?
Hallo @Soundwork008 ,

het is een eengezinswoning, drie onder 1 kap. Zitten op een hoek hier van. We hebben een eigen adres/postcode, dus zonder gedeeld huisnummer. Via de site van KPN kun je ook diverse gegevens aanvragen mtb de kabel? Hieronder de gegevens.

Ik probeer zoveel mogelijk info te delen allen alvast hartelijk dank!

Groet,
Rick

Reputatie 7
Badge +3
@Riick-y

Zit nog eens naar het begin van je topic te kijken, maar daar plaats je een foto van een telefoonkabel welke uitkomt op een RJ11 stekkerdoos.

De aankomende kabel lijkt door de muur geboord vanaf de andere kant, kun je niet aan die andere kant komen om te kijken of daar niet je ISRA punt zit?
Hallo @Pieter_B ,

Daar komt even een klein schaam momentje; volgens de Guidion-monteur is dit een oude deurbelkabel, die schijnbaar dus identiek is aan een telefoonkabel. Dus ik heb hem in alle goedheid dus op een deurbelkabel aangesloten. Oeps..

Groet,
Rick
Reputatie 7
Badge +3
@Riick-y ,

Een deurbelkabel welke uitkomt op een RJ11 contactdoos?
Deurbelkabel kan inderdaad ook rood/blauw zijn (twee-aderig), maar meestal komt dat niet uit op een telefoon stekkerdoos ... dan kan het bijna niet anders zijn dan telefoon.

Maar de vraag is nu ... werkt het nu wel vanaf dat punt?
@Pieter_B ,

Excuus. In de veronderstelling dat dit de telefoonkabel was heb ik het rj11 contactdoosje er op aangesloten. Dit in verband met de handleiding van het installatiepakket. Hierin staan dus inderdaad dat het kastje moet worden aangesloten op een grijze kabel met blauw/rode draad er in. Nu heb ik deze aangesloten, maar blijkt het dus de deurbelkabel te zijn ipv de telefoonkabel. De telefoonkabel kon de Guidion-monteur nergens vinden en aan de hand daarvan is KPN ingeschakeld. Die hebben bouwtekeningen van de woning en zullen dus weten waar de telefoonkabel dan wel ligt. Hoop ik.

Groet,
Rick
Reputatie 4
Hoi @Riick-y,

Die kabel lijkt mij op het eerste gezicht geen ISRA kabel, maar inderdaad op een belkabel.
Het ligt er ook aan hoe oud je huis is. De meeste huizen gebouwd na ~1975-1980 hebben de aansluiting in de meterkast. Het komt ook voor dat de aansluitingen via de woonkamer naar binnen komen.
Zo komt bij mij glasvezel en Coax via de woonkamer naar binnen. Alleen kan ik net als jij de ISRA-punt niet in de woonkamer vinden, maar ik weet wel dat deze in de voortuin ligt. 🙂

Die laatste foto is de Coax aansluiting. Zit deze toevallig aan de voorkant van het huis? Dan zal je ISRA-verbinding daar ook hoogstwaarschijnlijk zitten. In de gang bij de voordeur wil deze ook nog wel eens zitten. Je zoekt dan een kastje met PTT erop of zo'n ingang:


Ook zou je, als het mogelijk is, de kruipruimte kunnen bekijken of er een kabel binnenkomt. Vaak wil het nog wel eens voorkomen dat de vorige bewoners de kabels hebben weggewerkt en deze komt dan nagenoeg altijd via een centraal punt binnen aan de voorkant van het huis.
Hoi @leroy98ecker ,

het huis is van 1968. De coax aansluiting zit aan de zijkant van het huis. We (Guidionmonteur en ik) hebben in de hal in de kruipruimte gekeken bij de meterkast. Hier komt geen kabel naar boven. Zal het mogelijk zijn dat hij naast de coax kabel ligt? Dan zal ik door de hele kruipruimte moeten aangezien deze aansluiting dus aan de zijkant van het huis zit. Een PTT kastje kan ik niet vinden, het welbekende varkenssnuitje kom ik ook niet tegen. Ik zal dus vanavond maar onder het huis door moeten, kijken of de coax en de telefoonkabel samen naar boven gaan.

Groet,
Rick
Reputatie 4
Aha, dan is het inderdaad goed mogelijk dat hij met de Coax of in de buurt daarvan naar binnenkomt. Dan zie je vaak dat de kabel is afgeknipt en is weggewerkt. Als je naar je telefoonkabel zoekt, dan heeft hij deze kleurencombinatie:


Hier moet je dus op letten. Laat je het weten? 🙂
Hallo @leroy98ecker ,

ik ben onder het huis geweest. Ik kon alleen onder de hal komen, dus helaas nog geen zicht gehad op de COAX kabel. Ik ben maar in afwachting van KPN, die hebben de bouwtekeningen waar de kabel binnen moet komen. Deze zouden vanaf maandag binnen 5 werkdagen bellen, echter nog niet gebeurd. Er gaat een langs tijd overheen en dat is erg teleurstellend.

Groet Rick
Reputatie 7
Hi Riick-y, bedankt voor alle informatie, mooi om te zien dat iedereen hier zo goed met je meedenkt! We hebben inmiddels de afmelding van de monteur ontvangen en we gaan KPN aansturen!
Hallo @Brian ,

de KPN monteur is geweest, en we zijn nog niks opgeschoten. Onze woonkamer is door vorige bewoners gespact. Naast de COAX kabel klinkt een holle ruimte achter het spacwerk, dit zal betekenen dat daar de telefoonaansluiting zit. Onder de vloer komt er helaas niks naar boven, ook de COAX is niet terug te vinden onder de vloer. Kan het zo zijn dat de kabels door de binnenmuur lopen? Het is zoeken naar het oneindige, met ontzettend veel tijdverlies.

Groet,
Rick
Reputatie 7
Hoi Riick-y,

Ik ben meteen gaan denken hoe ik je kan helpen zonder dat je alle muren open moet gaan breken. Heb je een koopwoning? Dan kun je wellicht bij jouw makelaar de bouwtekeningen opvragen, hierop staat als het goed is een kabelplan met waar de kabels in de muren lopen. Als je een huurwoning hebt kun je bij jouw huurbaas de bouwtekeningen opvragen. Geef je ons een seintje als je het punt hebt gevonden?
Reputatie 7
Het lijkt er haast op dat je de aansluiting moet laten verplaatsen.
Volgens mij kan je via https://www.mijnaansluiting.nl een offerte aanvragen voor het verplaatsen van de aansluiting. Ik ben alleen bang dat omdat er wel een aansluiting is geregistreerd dit niet gratis is.

Reageer