Beantwoord

WAN-lampje gaat niet branden

  • 2 August 2018
  • 6 reacties
  • 1479 Bekeken

Wij hebben sinds 31 juli tmobile thuis. De installatie datum was 31 juli. Nou hebben wij al alles geïnstalleerd. Maar het WAN lampje van de modum brandt nog steeds niet.
icon

Beste antwoord door Sterre 3 August 2018, 12:27

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 3
Wij hebben sinds 31 juli tmobile thuis. De installatie datum was 31 juli. Nou hebben wij al alles geïnstalleerd. Maar het WAN lampje van de modum brandt nog steeds niet.
Welk type aansluiting heb je aangevraagd? DSL of glasvezel? Is er een monteur geweest of heb je (in geval van DSL) de installatie zelf gedaan?
Het is een DSL aansluiting. We hebben zelf de installatie gedaan.
Reputatie 7
Hi Maaik1994,

Welkom Thuis! Daar ga ik samen met jou een oplossing voor vinden. Hoe vond je de installatie? Kwam je er een beetje uit? Als eerste stap kun je checken of het modem in het juiste ISRA-punt is aangesloten. Je kunt onze installatievideo volgen om de verschillende aansluitpunten in beeld te zien. Mocht je er niet uitkomen, of heb je meer vragen, let me know! Kun je mij in dat geval ook meteen een privébericht met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van jouw rekeningnummer sturen? Dan kan ik jouw abonnement erbij pakken.
Ik heb ook dit probleem, installatie datum was v.a. 27 juli maar wegens verhuizing vandaag pas kunnen installeren.
Ik heb het installatie doosje met kabeltje direct aangesloten op mij ISRA punt.

WAN Lampje knippert helaas niet.
Kan iemand mij hiermee helpen?.
Reputatie 7
Badge +4
Misschien hele domme vraag, maar is het ISRA punt ook daadwerkelijk (goed) aangesloten? Bij mij was dit indertijd niet het geval, waardoor het niet werkt. Bij het open maken van het punt zag ik dat de draden niet aangesloten waren. Draadjes alsnog aansluiten en het werkte als een zonnetje.
In het ISRA punt bleek de uitgaande rood/blauw op de binnenkomende oranje/wit te zijn aangesloten.
Ik heb dit omgezet naar de rood/blauw naar aanleiding van een opmerking die klantenservice deed 'Mogelijk zijn er meerdere draden aangesloten in het ISRA punt.' Zie onderstaande foto.
Daarna deed de verbinding het. Alsnog dank voor de aangereikte hulp!

Reageer