Beantwoord

Wan poort Zyxel T50 gebruiken


Helaas liep de installatie van mijn glasvezel anders dan gehoopt. Er miste een of andere eindkap, die de monteur van Gideon niet had (was blijkbaar niet leverbaar). Hierom kon / wilde hij het internet niet installeren. Ik zie het zo gebeuren dat dit verhaal 2 tot drie weken gaat lopen (gezien de snelheid van het proces tot nu toe).
Omdat we net verhuist zijn, en ik graag het een en ander wil installeren heb ik geprobeerd een werkende verbinding (via mijn laptop met hotspot) door te lussen naar de WAN-poort.
Dit werkt prima wanneer ik deze kabel in een andere laptop plaats. De Zyxel blijft echter een rood lampje geven bij de internet verbinding, en andere apparaten hebben (dus) ook geen internet.
Doe ik iets niet goed, of kan dit niet op deze manier?
Mocht dit niet gaan: Is er dan wel een andere manier waardoor ik de komende weken door kom? Ik betaal tenslotte ook al (ik kreeg vanochtend een blij mailtje dat mijn internet zou werken)
icon

Beste antwoord door Brian 8 July 2019, 17:06

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 6
@Hogenkamp Welkom op het forum.

Er miste een eindkap? En daarom ging de installatie niet door? Maar de mediaconverter van je vorige aanbieder zat er wel op? Sorry, maar ik kan me geen voorstelling van een eindkap die er niet op zit. Neemt de monteur die de volgende keer wel mee, of niet?

Ik denk dat wat jij wilt, dit alleen mogelijk is als je een losse router hebt. Maar weet het niet zeker, want ben deze situatie nog nooit tegen gekomen.

Er is een mogelijkheid om een unlimited mobiel data bundel te krijgen, maar hiervoor heb je wel een T-Mobile simkaart voor nodig.

Misschien kan @TAVL kijken of je er voor in aanmerking komt?
Reputatie 7
de nieuwe glasvezel aansluitingen zijn voorzien van een sc/apc (groene) connector terwijl de andere aansluitingen zijn voorzien van een sc/upc (blauwe) connector. er is dus een blauw groene kabel nodig inplaats van de blauw blauwe kabel. als deze word gebruikt beschadig je de connector en heb je een slechte verbinding door dat er een airgap tussen zit.

het zyxel modem moet eerst zijn instellingen ontvangen van de t mobile server waarna hij kijkt voor internet op vlan 300. wellicht werkt het als je tagged vlan 300 kan sturen naar het modem maar ven vang dag je dan een managed switch nodig heb.

voor een unlimeted code kan @Brian dit voor je regelen. meld ook even wanneer alles werkt in dit topic zodat er ook even een vergoeding kan komen voor elke dag dat je geen gebruik heb kunnen maken van de diensten
Reputatie 7
Badge +4
Als je een T-Mobile simkaart hebt, dan kun je inderdaad een voucher krijgen voor een tijdelijke unilimited databundel als de internetverbinding het door dit soort omstandigheden niet doet. Hoor graag of dit jou helpt.
Reputatie 7
Hi @Hogenkamp, onze monteurs hebben deze bindkappen zelf niet bij zich, deze moeten namelijk geplaatst worden door de netbeheerder. We gaan contact opnemen met de netbeheerder om een nieuwe bindkap te plaatsen, dat gaat helemaal goedkomen! Ik zie dat mijn collega je ondertussen al een tijdelijke voucher toe heeft gestuurd. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!
Gelukkig is er toch nog een plek waar ik mijn frustratie kwijt kan.
Gisteren maar weer eens met t-mobile contact opgenomen, en ook deze keer komen medewerkers hun afspraken niet na.

Ik wil graag van mijn contract met T-mobile af, omdat ik geen vertrouwen meer heb in T-mobile. Inmiddels 2 maand geleden mijn aanvraag gedaan, en nog steeds geen enkele vorm van internet of televisie.
De eerste mogelijkheid dat Guidion kan komen is 8 augustus. Ik vind dit niet acceptabel.
T-mobile wel. Ik mag niet opzeggen, ook niet met een boete van 75 euro die ik hiervoor graag betaal.
Ik kan het contract afkopen voor 32,50 per maand. Dit vind ik voor een niet leverende partij niet reëel, en dit voelt heel erg oneerlijk. Ik zit vast aan een falende partij, die in niets laat zien grip te hebben op de situatie. De helpdesk kan niets voor je betekenen, ze geven aan geen enkele toezegging te kunnen.

Blijkbaar zitten de mensen die dit beleid bedenken in een of andere ivoren toren verstopt en laten het voetvolk alle afhandeling doen, en zijn daarbij hun reflecterend vermogen verloren.
Ik kende T-mobile als een fijne en goede partij. Helaas is dit inmiddels compleet omgedraaid.
Reputatie 7
Hi @Hogenkamp, ik had inmiddels al gereageerd op je post in dit topic. Laten we het vanaf nu centraal houden in het topic waar we nu inzitten, dan voorkomen we dat we langs elkaar heen gaan praten. Hieronder voor de volledigheid mijn eerdere reactie:

Hi @Hogenkamp Jammer dat je dit zo ervaart. De eerdere problemen met je aansluiting zijn inmiddels namelijk verholpen in samenwerking met Reggefiber en zodra onze monteur je aangesloten heeft zou alles moeten werken! Ik snap volkomen dat je het liefst gisteren dan vandaag al online wilt zijn maar het is niet zo dat er niets gebeurt. Mocht voor jou onduidelijk zijn (wat ik mij voor kan stellen) laat het dan zeker weten, dan neem ik het graag met je door!

ik heb in de interface van de Zyxel vmg 8825 T50 bij WAN informatie (ethernet-Wan) 3 WAN-adressen staan, de middelste weet ik maar de bovenste en onderste waar zijn die voor.

waar zijn de knoppen vrijgeven voor

WAN-informatie

 

Reputatie 7

@frankvl1960 vrij geven betekend dat je het ipadres terug geeft aan de dhcp server. je heb dan geen ipadres meer en dus geen internet :)

En wat zijn die 3 Wan-adressen

Reputatie 7
Badge +6

En wat zijn die 3 Wan-adressen

De bovenste (VLAN 100) is remote management, dus beheer van het modem en updates vanuit T-Mobile, middelste (VLAN 300) is internet, onderste (VLAN 640) is TV.

Reageer