Beantwoord

Wanneer komt de monteur?

  • 22 August 2020
  • 17 reacties
  • 848 Bekeken

Reputatie 2

Wat ik begreep is dat er een monteur komt om in huis de kabels aan te leggen naar de meterkast voor glasvezel, kpn komt op 26 augustus en 28 zou t-mobile komen, alleen heb ik daar geen bevestiging over gekregen, niet per mail en niet per sms…

 

Zou een van de medewerkers even kunnen kijken?

icon

Beste antwoord door Brian 24 August 2020, 18:43

Bekijk origineel

17 reacties

Reputatie 2

Was er niet helemaal ‘bij’. Wat ik eigenlijk wil weten is, hoe laat komt de monteur?

Reputatie 7
Badge +2

Hallo loek6000,

Voor informatie over de KPN monteur kan je het beste contact zoeken via KPN netwerk, zie contactgegevens in onderstaande link:

https://www.kpnnetwerk.nl/service-en-contact/

Voor de Guidion monteur kan je bellen met Guidion via telefoonnummer: 088 200 0151

Mvg. Marcel

Reputatie 7

Hi @loek6000, ik geef je graag meer duidelijkheid! De afspraak met de netbeheerder staat inderdaad voor 25-08 gepland. Zodra we bericht ontvangen dat zij de werkzaamheden af hebben gerond neemt onze monteursdienst Guidion contact met je op om een afspraak met onze monteur in te plannen. Deze afspraak staat dus nog niet vast omdat dit af hangt van de “oplevering” op 25-08 maar dat gaat helemaal lukken! :slight_smile:

Reputatie 2

Bedankt Marcel en Brian voor de info, ik wacht het dus even af, morgen komt dus eerst kpn, zal mij benieuwen :)

Reputatie 2

Ok, Guidion is geweest en heeft de glasvezel aangesloten aan een klein kastje, het begin is gemaakt, alleen wat ik dus niet snap is dat mij is aangegeven dat 28-08 mijn abo stopt bij ziggo. Zonet een mail gekregen waarbij een afspraak gemaakt kon worden met de monteur voor de aanleg in huis (modem etc) dat is dus meer dan een week later dan ik had verwacht, zo is dat niet eerder gecommuniceerd, wat nu als op 28-08 ziggo de verbinding sluit?

Dat is natuurlijk onacceptabel, ook heb ik alle andere afspraken afgezegd ervan uitgaande dat jullie op 28-08 de aansluiting zouden komen maken, dat kan gewoon immers!

Reputatie 2

Jammer, er wordt niet meer gereageerd. Pakket wordt morgen via Post.nl geleverd, ik snap niet helemaal dat ik misschien wel helemaal zonder internet kom te zitten, ik ging ervan uit dat vrijdag a.s. het zou worden aangesloten, alles is immers klaar om aangesloten te kunnen worden

Reputatie 7
Badge +14

Je kunt zelf het modem op dat kleine kastje aansluiten. Dat is gewoon met een ethernet kabel. Alleen glasverbindingen moet je echt aan de monteur overlaten.

Reputatie 7
Badge +16

Jammer, er wordt niet meer gereageerd. Pakket wordt morgen via Post.nl geleverd, ik snap niet helemaal dat ik misschien wel helemaal zonder internet kom te zitten, ik ging ervan uit dat vrijdag a.s. het zou worden aangesloten, alles is immers klaar om aangesloten te kunnen worden

Hoi @loek6000, supergaaf dat je overstapt naar ons Glasvezelnetwerk en welkom op de Community! 😄

Geen zorgen! Omdat jij voor de Overstapservice hebt gekozen, zul je geen dag zonder Internet komen te zitten. Wij geven pas een signaal af aan de oude provider, in dit geval Ziggo, om de lijn te sluiten, zodra onze monteur jouw verbinding geïnstalleerd heeft. Dat doen we om te voorkomen dat Ziggo eerder afsluit en onze apparatuur nog niet aangesloten is. Guidion meldt de aansluiting online na installatie en dan pas geven wij het signaal aan Ziggo om de boel op COAX af te sluiten. Zo zorgen we ervoor dat jij zonder belemmeringen online kunt zijn. Heel veel plezier met jouw abonnement en mocht ik iets voor je kunnen doen, laat het dan zeker weten. De Community zit altijd voor je klaar! 💪😎

Reputatie 2

Bedankt @eric_2 Eric_2 & @Jason voor het reageren.

 

Met alle respect, er wordt geen echt goed antwoord gegeven op mijn vraag: Dat ik er van uitging dat vrijdag (morgen dus) er een monteur zou komen, ik heb daarvoor ook vrij genomen, waarom zou dit niet kunnen?

@eric_2 een glasvezelkastje is inmiddels aangesloten op een draad, ik denk dat ik niet zomaar een modem mag aansluiten op dat kastje (er zit geen utp uitgang op alleen een glasvezel uitgang)

Reputatie 2

Alle kabels aangesloten, behalve die van het glasvezel zelf, modem, tv kastje. Jammer dat ik nu nog 10 dagen moet wachten tot de monteur 2 kabeltjes aansluit :smirk:

Reputatie 2

Die paar kabeltjes heb ik zelf maar aangesloten, heel simpel vond ik het, alles werkt naar behoren, tv hoeft niet perse want dat laat ik er weer afhalen omdat dit een deel van de aanbieding was…

Monteur is dus niet meer nodig, hoe nu verder?

Reputatie 7

Hi @loek6000, excuses voor de onduidelijkheid. Op het moment dat je een aanvraag bij ons doet kan je een datum doorgeven waarop je aangesloten wil worden. We proberen altijd om je zo dicht mogelijk op deze datum aan te sluiten maar de definitieve datum krijg je nog van ons door zodra de planning van de monteur bekend is. In jouw was de wensdatum 28-08 maar dit is dus nog niet de definitieve datum. 

Mooi dat het je zelf al gelukt is, ik zal de afspraak met de monteur annuleren en de installatie af laten melden. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust! :slight_smile:

Reputatie 2

@Brian thanx, houd dit ook in dat ik die 75 euro aan installatiebasis dan niet hoef te betalen?

Even nog 2 dingen:

  • Zou de My T-Mobile dan afgerond kunnen worden zodat ik zelf email adressen kan maken? En ook o.a. tv kan kijken via de app?
  • Op My T-Mobile staat mijn voornaam verkeerd : LL in plaats van enkel een L van Louis, dit staat ook op de factuur en andere correspondenties 
  • Even een bug report: Alle cursor en menu's zijn een beetje vreemd gecentreerd… zie screenshot

     

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @loek6000, Brian heeft ervoor gezorgd dat onze techneuten jouw aansluiting als voltooid aanmelden zodat de registratie ook compleet is. Dit duurt doorgaans maximaal vier tot zeven werkdagen. Het effect hiervan is daarom eind volgende week merkbaar in de My T-Mobile Thuis omgeving! 😄

Puntje twee: ik pas het meteen voor je aan! Normaliter kun je via de My omgeving nagenoeg alles wijzigen, maar je opgegeven naam is (nog) niet mogelijk. 

Puntje drie: scherp van je, het aanstaande weekend doet in ieder geval niets af aan je alertheid en feedback! Ik zet het door, thanks!

Een prachtig weekend toegewenst! 🌞🎈

Reputatie 2

Mooi zo @Jason  bedankt voor het antwoord :)

 

Punt 1 is deels nog niet beantwoord, over die 75 euro….

 

En ja, alvast goed weekend gewenst met veel water om de bloemetjes buiten te zetten :yum:

Reputatie 7
Badge +16

@loek6000 De basisinstallatie hebben we voor 50% vergoed zodat er € 37,50 overblijft van die kosten. Deze kosten zijn ervoor om onze outsourced installatiemonteurs bij Glasvezel te betalen. Omdat je gekozen hebt voor het zelf installeren van de apparatuur, rekenen we de helft van de installatiekosten. Normaal gesproken verricht een monteur namelijk altijd de installatie bij een Glasvezelaansluiting. 

Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer iemand besluit het toch zelf te installeren. De monteur moet ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld. Ik kan dit in jouw specifieke geval handmatig omdraaien via onze technische dienst, maar met het bewust niet kiezen van een installatie kan ik niet het volledige bedrag vergoeden. Hopelijk heb ik hiermee al je punten beantwoord! 😄

Mocht je toch nog vragen hebben, geen enkel probleem. Morgen is ons team weer aanwezig en zitten we allemaal voor je klaar! 

Reputatie 2

@Jason Begrijpelijk, bedankt voor de reactie en het meedenken :)

Reageer