Beantwoord

Wanneer krijg ik eindelijk mijn verbinding?

  • 2 januari 2019
  • 15 reacties
  • 991 Bekeken

Op 30 november 2018 (ong. 13:30h )een aanvraag gedaan voor T-Mobile thuis via glasvezel. Levering zo snel mogelijk. Tevens contact gehad telefonisch om te vragen of dit gaat lukken voor de kerst waarbij de medewerker aangaf dat dit niet zou lukken i.v.m. de drukte.

Ik kon niet gebruik maken van de overstapservice, dit omdat mijn huidige provider Tweak.nl via glasvezel niet in de lijst voor komt waarmee T-Mobile contact heeft.
Dus mijn contract bij Tweak.nl schriftelijk opgezegd. Deze gaven aan dat de eerst volgende datum 3 januari 2019 is voor beëindiging.

Daarnaast ook gelijk mijn mobiele abonnement omgezet om gebruikt te kunnen maken van T-Mobile klantvoordeel.

Op 1 december 2018 (06:06h) een welkom mail ontvangen waarin stond dat hoe het verloop zou zijn en de login voor T-Mobile thuis.

Hierop ingelogd en hier was nog niets bekend dan alleen de TV klant gegevens.
Op 3 december 2018 (18:44h) een mail en SMS van Guidion ontvangen om een afspraak te maken voor de installatie van de nieuwe aansluiting.
In hun agenda was nog plaats op vrijdag 21 december 2018 , en dit kwam voor mij prima uit ik was toch vrij die middag.
Op 3 december 2018 (20:09h) werd deze afspraak door Guidion bevestigd via email en SMS.
Hierbij bevestigen wij je afspraak met de monteur. We komen bij je langs op 21-12-2018 tussen 14:00 uur en 16:00 uur.

Op 7 december 2018 maakte ik me een beetje zorgen omdat in het T-Mobile thuis overzicht nog niet zichtbaar was dat de oplever datum de 21ste zou zijn.
Ik heb hierop rond 9:30 een chat gesprek gestart met de T-Mobile service chat dienst en de vraag gesteld of mijn nummer behoud wel goed was doorgekomen en of de datum in het overzicht wel bekend was bij T-Mobile, hierop heeft de medewerker van alles nagekeken en wat aangepast het T-Mobile overzicht klopte en ze verzekerde mij dat het nummerbehoud goed was ingevoerd (al kan je hier niets van zien in je overzichten.)

Bijna direct na het beëindigen van deze chat krijg ik een email en SMS van Guidion (om 09:54h) dat de afspraak van 21 december 2018 met de Guidion expert is geannuleerd.
Hierop (om 10:00h) gelijk gebeld met de T-Mobile klanten service om te vragen hoe dit kan en dat ik dit een zeer bijzondere situatie vond dat binnen nog geen 30 minuten alles totaal anders is.
Nadat de medewerker contact had gehad met de backoffice kreeg ik te horen dat de installatie niet door kan gaan omdat de glasvezel al in gebruik is. En dat Reggefiber aan zou hebben gegeven dat de eerst volgende mogelijkheid zou zijn om deze over te nemen 12 januari 2019 zou zijn? (Tweak.nl beëindigd op 3 januari 2019 dat is een gat van 9 dagen?)
Of ik moest mijn huidige provider vragen of ze de lijn annulering stop wil zetten zodat T-Mobile een migratie kan indienen bij Reggefiber zoals dat hoort bij Overstapservice? En gelijk met de klantenservice contact op te nemen om via de backoffice een migratie verzoek in te dienen.

Dit heb ik direct gedaan, Tweak.nl heeft op 17 december 2018 (10:17h) laten weten dat ze de lijn annulering eruit hebben gehaald.

Hierop heb ik diezelfde middag (om 12:02h) direct de klantenservice opgebeld of ze de backoffice willen laten weten dat de migratie aanvraag bij Reggefiber ingediend kan worden.
Bijna een half uur met de medewerker aan de lijn gezeten welke meerdere malen met de backoffice contact had gezocht die alleen maar terug kreeg dat ik moest wachten en dat alles goed zou komen, en van het indienen van een migratie verzoek wisten ze niets af.
Met deze medewerker geprobeerd een afspraak te maken hij gaf aan dat er 9 januari 2019 geleverd zou worden maar de backoffice gaf aan ergens tussen 9 en 12 januari maar dat was nog niet zeker.
Dus eigenlijk wist hij het niet en ik moest het T-Mobile thuis overzicht maar in de gaten houden.

Op 2 januari 2019 (9:00h) stond nog steeds in het overzicht dat er geleverd zou worden op 21 december 2018, hierop ben ik maar opnieuw een T-Mobile service chat gestart (om 13:10h) en gevraagd naar de status en een definitieve oplever datum.
De chat medewerker kon alleen aangeven dat er problemen zijn bij glasvezel en heeft mij een code gegeven voor 7 dagen onbeperkt mobiel internet voor als Tweak op 3 januari 2019 de lijn zou afsluiten en de TV dienst geactiveerd zodat ik via de TV-App TV kan gaan kijken.
Een eventuele datum kon hij niet geven zodra problemen zouden worden opgelost zou mijn bestelling verder afgewikkeld worden.

Echter ik vertrouwde dit niet helemaal en heb vervolgens contact gezocht met Reggefiber, zei gaven aan dat er op mijn verbinding nog helemaal geen (aan)vraag of migratie verzoek van T-Mobile was geweest en dat ze niets voor me konden doen.
Toen heb ik geprobeerd dit via Guidion (088 nummer) te regelen, zei gaven aan dat de laatste communicatie met T-Mobile over mijn verbinding op 7 december 2018 was, en dat de bestelling vanuit T-Mobile was geannuleerd, meer konden ze niet voor mij doen, en ik werd gelijk doorverbonden met de T-Mobile klantenservice. (via het 088 nummer)
De medewerker die ik toen aan de lijn kreeg heeft ook contact gezocht met de backoffice en die kreeg te horen dat er een serieus probleem is met de communicatie tussen Reggefiber en T-Mobile thuis voor het regelen van Glasvezel abonnementen.
Ze kon niet aangeven hoelang dit zou gaan duren maar ze wist wel te vertellen dat dit al een tijdje zo is.
Ik wil alleen weten wanneer mijn aansluiting actief zal worden, ik hoop niet dat met 21 december dit jaar bedoeld wordt?

Het zal vast wel mogelijk zijn om door de backoffice van T-Mobile iemand contact te laten opnemen met de backoffice van Reggefiber om die aanvragen telefonisch te regelen of via e-mail/fax o.i.d. dit hoeft toch geen maanden te duren?

Inmiddels is mijn mobiele abonnement op 31-dec ingegaan en zou dus graag ook van T-Mobile thuis tezamen met klantenvoordeel gebruik willen maken.

Maar wanneer?
icon

Beste antwoord door Sander 7 januari 2019, 15:14

Hoi @ChrisW76,

Ik ben het voor je nagegaan! De lijn is op dit moment nog bezet door je oude provider. Het abonnement loopt dus nog langer door dan de 3e. Je kunt het eventueel bij je oude provider nog navragen, maar wij hebben de lijn opnieuw aangevraagd per 12 januari. Ik vermoed dat er dus contact is geweest en dat de lijn per 12 januari wordt vrijgegeven. Op dat moment zullen wij de monteurservice aanvragen en zullen zij contact opnemen voor een afspraak. De datum die je met hen afspreekt is de daadwerkelijke startdatum. Op basis van die datum wordt ook je installatiepakket verstuurd.

Al met al heeft deze start wat voeten in de aarde gehad, maar weet één ding zeker: wij willen ook graag dat jij klant bij ons wordt! 🙂
Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 6
Badge +5
Hoi @ChrisW76,

Wees gerust! Er is gisteren niets mislukt. Ik heb gisteren navraag gedaan hoe het er nu voorstaat. De lijn is op dit moment nog bezet door een andere provider. Wij hebben de aanvraag klaarstaan voor 12 januari. Op die dag gaan wij middels een automatisch proces de aanvraag in gang zetten. Ik hoop dat de lijn op die datum dan is vrijgegeven door jouw oude provider! Per wanneer heb je jouw abonnement opgezegd bij de oude provider?
Reputatie 6
Badge +5
Dank je voor je razendsnelle reactie! Het blijkt dat de lijn dus nog actief is door je huidige/oude provider. Ik ga er vanuit dat het de 12e daadwerkelijk beschikbaar wordt voor ons. Fingers crossed!
Hoi @koopmaro,

Als het financieel mogelijk is kan het nog goedkoper. voor €395 per jaar in een keer betalen is omgerekend €32,92 per maand. Scheelt weer €6 per maand of te wel €73 per jaar.
Hoi @Sander,

  1. 30 november 2018 opgezegd.
  2. 3 december 2018 officieel bevestigd door Tweak.nl
  3. Na overleg met uw collega (na afzeggen monteur vanuit jullie) op 7 december Tweak.nl gevraagd lijn in orde te zetten voor migratie.
  4. 17 december 2018 bevestig Tweak.nl dat lijn klaar staat voor migratie.
  5. 17 december 2018 Diezelfde middag dit doorgegeven aan jullie.
  6. Sinds 3 januari 2019, geen TV en Telefoon meer van Tweak.
  7. internet blijkt (gisteren avond) nog wel te functioneren.
Hoi @Sander,

Even een update van mijn zijde,

Zaterdag 12 januari 2019 (17:05h) een bericht van Guidion ontvangen om een afspraak te plannen voor de installatie, Dit gelijk gedaan, de eerst volgende mogelijkheid was 31 januari 2019 jammer genoeg.
op maandag 14 januari 2019 (10:41h) krijg ik van Tweak.nl een bericht dat er een migratie verzoek is ingediend door T-Mobile thuis of ik akkoord ga, direct geantwoord dat dit akkoord is.

In het overzicht van T-Mobile is nu te zien dat er 31 januari geleverd gaat worden. Fingers crossed of het dit keer wel goed gaat...

Ik heb 15 januari 2019 (8:58h) gebeld met Reggefiber om te verifiëren of deze migratie nu goed gaat, zei zagen echter niets in hun systeem staan, of ik vrijdag 18 januari 2019 even terug wou bellen omdat dan de systemen misschien meer informatie zouden hebben.
Reputatie 2
Hmmm.....
Gaat overstappen tussen Tweak en T-Mobile altijd zo moeilijk?
Ik overweeg om over te stappen naar Tweak.
Van 750/750 naar 1000/1000 voor 2 euro meer per maand klinkt niet slecht.
Maar als je dan in deze overstapellende terecht komt is dat echt geen pretje....
Hoi @koopmaro,

Als je alleen internet gebruikt dan is overstappen best wel te doen, zorg dat er dan wel een migratie proces wordt gestart vanuit Tweak.nl.

Heb je nog meer diensten dan weet ik niet of het prijs verschil nog 2 euro is.

Ik wil naar T-Mobile thuis omdat ik voor 2 euro minder op 1 TV meer kan kijken en doordat ik het ook combineer met een mobiel abbo extra TV pakketten krijg voor mijn kinderen.

Bij Tweak kom ik uit op €67,95 (1000Mbit + Bellen + TV volledig pakket + Extra TV box)
Bij T-Mobile door te combineren met mobiele telefoon:
200 Mbit + Bellen + TV standaard en Extra TV Box voor €55,50
Door de klantenvoordeel krijg ik
750 Mbit + Bellen + TV standaard en Extra TV Box + 2 extra TV pakketten €55,50 + €12 is €67,50

Dus ik lever 250 Mbit in maar krijg in theorie een gratis mobiel abonnement.
Reputatie 2
Hoi @ChrisW76

Gaat bij mij om internet-only.
Ga ik van 37,50 per maand naar 39 per maand.
TV, telefoon heb ik bij Ziggo en dat laat ik zo.
Heb daardoor nog kabelinternet als backup en met drie Vodafone contracten nog een flinke korting met extra data.

Maar door jouw overstap problemen begon ik toch wat te twijfelen 🙂
@Sander ,

Weer even een status update van mijn kant:
Vandaag woensdag 23 januari 2019 het T-Mobile Thuis kerst pakket ontvangen (Installatie pakket glasvezel)
Gelijk Reggefiber gebeld om te vragen of het nu eindelijk ook goed in hun systeem staat, zij konden mij vertellen dat er inderdaad een overeenkomst staat tussen Tweak.nl en T-Mobile en deze is gepland op donderdag 31 januari 2019 in de ochtend.

Al met al als het lukt en allemaal goed gaat, een traject van 9 weken (ruim twee maanden) om over te stappen, en dan ook nog een maand zonder telefonie thuis, ervaar ik wel als een zeer lang en vervelend traject. En het zelf regelen door te bellen met Reggefiber (088) en Tweak (0900) zijn ook onnodige kosten geweest als er in het begin de juiste informatie was geweest.

Fingers crossed zoals je zelf aangaf @Sander
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @ChrisW76,

Super om te horen dat het nu vastligt. Ik kan van deze kant ook bevestigen dat het op de 31e gepland staat! Een oplevering duurt meestal 1 maand en meestal ligt de oude provider niet dwars. In dit geval is het iets trager verlopen. Excuses daarvoor. Je kunt je voorstellen dat wij jou natuurlijk ook het liefst zo snel mogelijk kunnen verwelkomen. Als providers zijn aangesloten bij de overkoepelende Overstapservice gaat de overstap over het algemeen bijzonder soepel. Ik ga er in jouw geval vanuit dat er geen verrassingen meer zijn!
Even een update:

TV-Anywhere (TV kijken via een T-Mobile App) werkt perfect beeldkwaliteit is goed en streamen naar Chromecast gaat ook zonder problemen.
Onbeperkt data bundel ook alleen de telefoon wordt wel heet van het continu als hotspot zijn ingesteld en hij moet permanent aan de stroom.

Verder heb ik weer contact gehad met de T-Mobile klantenservice gisteren middag 4 januari 2019 (13:31h). De vriendelijke vrouw die ik aan de lijn kreeg had net een soort gelijk gesprek gehad en hoopte dit op diezelfde manier op te kunnen lossen, maar na haar te overtuigen dat ze toch echt contact moest leggen met de backoffice ging ze de technische dienst contacteren. (Backoffice en technische dienst zijn hetzelfde?)

Na dit contact kwam ze terug met een vrij duidelijk antwoord maar natuurlijk niet waar ik wat mee kan.

Ze gaf aan dat de lijn destijds bij de aanvraag niet vrij zou zijn en dat de backoffice op 7 januari 2019 opnieuw een verzoek zouden indienen bij Reggefiber om te kijken of die lijn wel vrij is gemaakt door de vorige aanbieder. Als dit een positief antwoord zou opleveren dan kan een specialist op 12 januari 2019 de glasvezel omzetten naar T-Mobile Thuis waarna er dan een monteur van Guidion kan komen om bij mij thuis de spullen aan te komen sluiten.

Alles bij elkaar zou het zo kunnen zijn dat als Guidion beschikbaar is, ik op 12 Januari 2019 aangesloten zou zijn…..maar door het advies van de T-Mobile klantenservice op 7 December 2019, is de lijn cancel geannuleerd bij Reggefiber, en zal dus de lijn niet vrij zijn op 7 Januari 2019. Hierop had de mevrouw van de klantenservice geen antwoord en deze situatie kan niet omgezet worden naar een migratie omdat er geen overstap service beschikbaar is voor Tweak.nl.

Ze adviseerde mij om contact op te nemen met Reggefiber om de situatie te laten bekijken en om te horen of het proces goede doorgang zou krijgen op 7 Januari 2019, en verbond mij door met Reggefiber.
De specialist van Reggefiber kon mij vertellen dat er inderdaad een line cancel proces actief was op de lijn maar deze was niet afgerond. Hij kon niet aangeven wanneer dit wel het geval zou zijn, voor de afronding van dit proces moest ik contact opnemen met Tweak.nl.

Mocht Tweak niet mee willen werken dan moest ik het proces afwachten en dienen T-Mobile Thuis en Tweak.nl hier onderling zelf uit te komen.

Hierna heb ik telefonisch contact opgenomen met de Tweak.nl klantenservice en hun vriendelijk verzocht om de lijn cancel af te ronden en ervoor te zorgen dat de lijn op 7 Januari 2019 door T-Mobile thuis kan worden overgenomen.

De medewerker heeft vervolgens contact gemaakt met hun technische dienst en die gaf aan dat dit diezelfde dag nog binnen 5 minuten geregeld zou zijn.

En nu maar hopen dat dit zo is en dat de lijn inderdaad 7 Januari 2019 vrij is voor overnamen……

We blijven hoopvol..
Reputatie 7
Badge +10
Hallo @ChrisW76,

Wat vervelend dat het allemaal mis gaat bij je.
Ik zal even proberen uit te leggen wat er mis gaat.
Je heb een aanvraag gedaan voor glasvezel internet van T-Mobile. hierop zit een bedenk termijn van 14 dagen, en dan pas word alles in gang gezet. hierdoor is je opzegging bij Tweak eerder in gang gezet dan de aanvraag van T-Mobile. en zolang deze opdracht nog niet is verwerkt kan er geen andere opdracht worden ingeschoten. Een migratie is niet het zelfde als de overstap service. een migratie kan bij elke provider maar de overstap service bij enkele.

Op deze pagina word het uitgelegd https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/
Hierin staat dat je eerst een installatie afspraak moet maken (met guidion) en dan pas je huidige verbinding moet opzeggen. de datum die je opgeeft bij de installatie is een wensdatum.
Hoi @Hidden.nld,

Dankjewel voor uw reactie dit verklaart een hoop, maar er zijn toch nog afwijkingen.

Zodra de T-Mobile Thuis bestelling was geplaatst kreeg ik direct de inlog gegevens voor de T-Mobile Thuis omgeving hierin kon ik ook gelijk aangeven of ik af wou zien van de 14 dagen bedenk tijd/termijn.
Deze procedure heb ik ook gevolgd en heb dus afgezien van mijn bedenkt termijn. Op 30 november 2018 (13:50h) kreeg ik de bevestiging van T-Mobile dat dit geregeld is worden.

Dit alles om zo snel mogelijk geleverd te krijgen.

Daarnaast had ik bij de bestelling aangegeven bij "Wat is je gewenste aansluitdatum" de eerste beschikbare datum, ik kan alleen nergens terugvinden welke datum ik heb aangegeven.

Ik had de pagina https://thuisservice.t-mobile.nl/bestelling/overstappen/ ook gelezen deze beschrijft heel goed wat de overstapservice voor je doet echter Reggefiber nog Tweak.nl staan in dit lijstje. Er wordt helaas niets vermeld over een migratie en hoe dit precies werkt.

Omdat onderaan de pagina het onderwerp "Zelf je huidige abonnement(en) opzeggen" staat op diezelfde pagina van de overstapservice, hierdoor ben ik er vanuit gegaan dat dit betrekking heeft op de overstapservice voor het geval je toch zelf je abonnement(en) wilt beëindigen bij een van de operators die in het lijstje voorkomt.
Misschien onwetendheid van mij, maar ook denk ik dat het dan iets uitgebreider beschreven kan worden.

Doordat heb ik op 30 november 2018 (13:46h) ook direct Tweak.nl opgezegd toen alles met T-Mobile thuis was afgerond, Tweak.nl hanteert ook een maand opzegtermijn en ik wou niet met dubbele abonnements-- kosten zitten.
Op 3 december 2018 (10:06) kreeg ik bericht van Tweak.nl dat ze de opzegging gingen verwerken en een officiële afsluit datum zou ik nog krijgen.
Die datum heb ik nooit ontvangen ik kreeg wel op 5 december 2018 (21:00h) een factuur met herberekening van abonnements-- gelden tot 3 januari 2019, toen heb ik de aanname gemaakt dat 3 januari 2019 mijn einddatum zou zijn bij Tweak.nl.

Nogmaals @Hidden.nld bedankt voor uw reactie 😀

Groet Chris,

--
Wil gewoon klant worden 😉
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @ChrisW76,

Ik ben het voor je nagegaan! De lijn is op dit moment nog bezet door je oude provider. Het abonnement loopt dus nog langer door dan de 3e. Je kunt het eventueel bij je oude provider nog navragen, maar wij hebben de lijn opnieuw aangevraagd per 12 januari. Ik vermoed dat er dus contact is geweest en dat de lijn per 12 januari wordt vrijgegeven. Op dat moment zullen wij de monteurservice aanvragen en zullen zij contact opnemen voor een afspraak. De datum die je met hen afspreekt is de daadwerkelijke startdatum. Op basis van die datum wordt ook je installatiepakket verstuurd.

Al met al heeft deze start wat voeten in de aarde gehad, maar weet één ding zeker: wij willen ook graag dat jij klant bij ons wordt! 🙂
Hoi @Sander Dus als ik het goed begrijp is een migratie verzoek bij Reggefiber/Tweak gisteren mislukt?

Tweak.nl geeft aan dat alles klaar staat voor jullie, ik weet verder niet hoe dit op te lossen is. Reggenfiber geeft aan dat Jullie dit samen met Tweak.nl moeten oplossen overeenkomen.

Reageer