Beantwoord

Wanneer krijg ik mijn nieuwe modem


Ik wacht nu al 3 weken op het nieuwe Zyxel T50 modem wat mij is toegezegd, omdat ik continue problemen met de Wifi heb van de huidige draytek. Bijna dagelijks klaagt men over de wifi die of geen bereik heeft, traag is en heel soms het netwerk volledig wegvalt. Gelukkig heeft T-mobile besloten om mij een nieuw type modem te sturen en zelfs de mails hierover al 3 weken geleden ontvangen dat deze onderweg is. Herhaaldelijk contact met de servicedesk gehad en telkens hetzelfde verhaal over problemen met de distributie en dus de levering.

Er is gelukkig wel iemand bij T-mobile, genaamd Wilko, die zich dit persoonlijk aantrekt en mij, net als vandaag, op de hoogte houdt. Hoe vriendelijk dit ook is, ik schiet hier niks mee op. Dit vind ik echt een diepte punt. Heb er alle begrip voor dat iets langer kan duren, maar dat er na 3 weken nog steeds niemand is die mij kan vertellen wanneer deze nu eindelijk komt, begrijp ik niet. Dit is niet wat je noemt klanten binden, maar klanten een reden geven om verder te kijken.

T-MOBILE, wanneer lossen jullie dit nu eens op. Dit kan echt niet. 

icon

Beste antwoord door Jason van Odido 10 May 2020, 16:50

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @shorty1969, wow 3 weken is wel erg lang, sorry voor het ongemak! Ik ben het volledig met je eens dat dit veel te lang duurt en dat er beter gecommuniceerd mag worden.

Jammer genoeg - en begrijp me niet verkeerd, het spijt me oprecht dat je dit antwoord krijgt - is er nog geen duidelijkheid over een exacte leverdatum. De huidige, gemiddelde doorlooptijd (verwerkingstijd) van onze techneuten schommelt en loopt soms uit tot 28 dagen en het is aan hen om de nog te leveren pakketten met modems te verwerken.

De vertraging komt door de enorme drukte en overvloed aan tickets die opgepakt moet worden. De crisis is hierin geen excuus, maar wel zeker een oorzaak. 

@Jason Dank voor je bericht dat misschien toch een positief kantje heeft. Als de leveringen eventueel tot 28 dagen kan uitlopen wegens de enorme drukte, dan hoef ik er nog maar 7 en is het eind inzicht 😀.

Nogmaals vind ik de manier hoe Wilko dit oppakt, door mij op de hoogte te houden, prima, alleen kan hij er ook niks aan veranderen wat hij persoonlijk erg vervelend vindt.

Ik hoop van harte op zeer korte termijn iets te horen.

Reputatie 7

Hey @shorty1969,

Petje af voor jouw geduld in deze! Zoals hierboven ook al is genoemd kan het jammer genoeg wel iets langer duren dan dat je van ons gewend bent. Uiteraard laten we gelijk iets weten zodra we meer weten. :relaxed:

Hallo @Piotr Wordt wel aardig op de proef gesteld. Morgen 4 ½ week en verwacht deze week ook nog niks te horen. Iets wat ik niet aan mijn klanten kan verkopen.

Gr, René

Reputatie 7

Hey @shorty1969,

Begrijp ik maar al te goed en je zou hier als klant niet de dupe van horen te zijn! :disappointed:  Ik heb voor dit probleem zojuist een escalatie ingediend bij onze techneuten om je zo snel als dat kan aan een oplossing te helpen en het nieuwe modem bij je te bezorgen. Zodra ik een update ontvang dan deel ik dat graag met je in dit topic. 

Hallo @Piotr, we zitten nu op 6 weken, dus de escalatie heeft nog niet veel geholpen. Ik vermoed dat mijn naam niet op een van de lijsten voorkomt.

Groet, René 

Reputatie 4

Hey @shorty1969, ik kan je beloven dat jouw naam zeker op de lijst staat, voor apparatuur wat zo snel mogelijk uitgestuurd zal worden! Ik vind het écht heel erg rot dat je al zo lang op het modem aan het wachten bent. Ik heb het nog even voor je gecontroleerd, maar ik kan je wederom nog geen duidelijkheid geven over wanneer je het modem zult ontvangen. Mijn collega's van de desbetreffende afdeling, werken elke dag met man en macht om iedereen op de lijst zo snel mogelijk van het missende apparatuur te voorzien. Het kan niet lang meer duren René! Bedankt voor je geduld tot nu toe. :relaxed:

@MelisaTMT  @Piotr

Als dit zo doorgaat kom ik vast in een of ander recordbook voor de meest langstlopende levering ever. Week 8 hebben wij inmiddels gehad en de keuze om over te stappen begint steeds meer te kriebelen. Dit is niet de T-Mobile die ik al jaren ken en hun zaken normaal goed voor elkaar hadden.

Ik vraag mij af of nieuwe klanten ook zolang op hun apparatuur moeten wachten!!!

 

@MelisaTMT 

Als dit zo doorgaat kom ik vast in een of ander recordbook voor de meest langstlopende levering ever. Week 8 hebben wij inmiddels gehad en de keuze om over te stappen begint steeds meer te kriebelen. Dit is niet de T-Mobile die ik al jaren ken en hun zaken normaal goed voor elkaar hadden.

Ik vraag mij af of nieuwe klanten ook zolang op hun apparatuur moeten wachten!!!

Reputatie 7
Badge +5

@shorty1969 

Hallo @shorty1969 (René) bij het lezen van jouw topicstart lees ik

/knip

Bijna dagelijks klaagt men over de wifi die of geen bereik heeft, traag is en heel soms het netwerk volledig wegvalt.

/knip

En zomaar uit nieuwsgierigheid vraag ik me af met hoeveel personen ervan de wifi gebruik gemaakt wordt. De standaard apparatuur die er verstrekt wordt door de aanbieder kan meestal maar beperkte aantallen verbindingen bijhouden. 8 of 16 verbindingen en soms maximaal 32 zijn bijvoorbeeld de grenzen van de apparatuur.
Is het een huis situatie met bijvoorbeeld 4 personen en allemaal een telefoon en tablet dan zijn er al 8 verbindingen actief.
En dan is er nog het probleem van het alsmaar groeiende dataverkeer dat via deze verbindingen getransporteerd moet worden. Waar eerst een mobiel telefoon abonnement voldoende was om 100Mb data in de maand te consumeren kun je tegenwoordig makkelijk 1 gigabit en veel meer erdoor jagen.

Ik bedoel met deze uitleg aan te geven dat er soms eerst naar de netwerk/wifi omgeving gekeken moet worden of deze voldoende is ingericht voor het gebruik dat ervan gemaakt wordt.

Bijvoorbeeld een verenigingsgebouw waar er plotsklaps 30 personen binnenkomen die allemaal op de wifi aanmelden kan de boel flink laten vastlopen.

Na wat meer lezen op dit forum zul je bemerken dat er nogal wat meer moet gebeuren om jouw geval voor een vermelding in welk recordbook dan ook te laten komen. :grin:

Ben het met je eens dat dat wat T-mobile klantenservice noemt ook in een boek vermeld mag worden. Verzin daar zelf maar een titel bij. :joy:

Reputatie 7

Hey @shorty1969,

Graag had ik je positief nieuws willen brengen, maar tot op heden heb ik nog geen update ontvangen. Ik ga hier wederom werk van maken en de desbetreffende afdeling contacteren naar de status van de verzending. Deze week wil ik je graag nog van een duidelijk update voorzien in dit topic. Sorry dat je geduld zwaar op de proef wordt gesteld! Dit probleem speelt al te lang en het wordt tijd dat je eindelijk je nieuwe modem gaat ontvangen. Je hoort binnenkort meer. :relaxed:

Reputatie 7

Hey @shorty1969,

Ik zal er geen doekjes om winden, jammer genoeg is er nog steeds geen oplossing voor dit probleem. :disappointed: Zojuist heb ik een update ontvangen van onze techneuten met de melding dat er nog steeds hard wordt gewerkt aan een fix voor het issue door ons development team. Tot die tijd kan ik je enkel vragen om nog meer geduld op te brengen tot je nieuwe modem wordt verzonden. De oplossing zal vroeg of laat volgen!

Reputatie 7

Hey @shorty1969,

Gelukkig is je nieuwe modem zo te zien aangekomen! Ik wil je heel erg bedanken voor je geduld in deze. Mocht je ergens hulp bij nodig hebben, schroom dan niet om contact met ons op te nemen. :relaxed:

Hi Piotr,

Inderdaad is hij eindelijk binnengekomen. Het voorwerk voor de monteur had ik al gedaan, zoals alles ophangen, dus met 15min. was hij alweer klaar. Het was daarna even uitzoeken hoe het modem werkte, maar het is gelukt om een gescheiden 2.4 en 5g netwerk op te zetten en daar 2 extenders op aan te sluiten, zodat ik zelfs op de 2de verd. 5g heb. Tot op heden nog geen kinderen gehoord over slechte wifi, dus het begin ziet er veelbelovend uit.

 

Ik vind dit wel een les voor T-Mobile om de klant niet zolang met apparatuur te laten zitten waar al zo vaak over geklaagd is. Maar ben blij met de afloop.

Reputatie 7

Dat is top om te horen! Heel fijn dat jij en je kinderen nog niet hebben geklaagd over slechte wifi. :smile:  De lange tijd dat je op een nieuw modem hebt moeten wachten is niet goed te praten. Dit heeft nooit zo lang mogen duren. Nogmaals bedankt voor je tomeloze geduld!

Reputatie 7
Badge +1

Waarom stelt men als provider niet de harde eis bij het bedrijf welke de verzending van de apparatuur verzorgd dat na opdracht de klant binnen maximaal 3 werkdagen zijn spullen thuis moet hebben.

Word deze termijn overschreden dan volgt er een boete voor elke dag dat deze termijn overschreden word.

Reputatie 7

was het maar zo simpel @BeMu 

Reputatie 7
Badge +5

@Piotr 

/offtopic

…. bedankt voor je tomeloze geduld. Ik had het idee dat er in zo'n geval over eindeloos gesproken kan worden.

Tomeloos heeft dacht ik betrekking op de teugels, die strak gehouden kunnen worden en als dat er niet meer is het helemaal los gaat. Zoiets als de tomeloze energie die de moderatoren in dit forum steken om e.e.a. in goede banen te (be)geleiden :sunglasses::nerd::joy::astonished:

/einde helemaal offtopic

@BeMu , wie zegt dat T-Mobile de opdracht ook netjes heeft doorgezet naar de distributie afdeling, Draytec vervangen is niet het simpelste klusje van kabeltje los kabeltje er weer in, er moet een aanpassing gedaan worden en de media convertor moet aangesloten worden.

Als ik dit draadje lees is er ook nog eens willekeur, TS krijgt wel een nieuw model modem, terwijl er steeds werd gezegd, onmogelijk en als die kapot gaat krijg je een nieuwe draaktek en wifi stuk, hier heb je een wifi versterker(AP eigenlijk) en succes ermee.

Reageer