Beantwoord

Wat zijn de mogelijkheden om het modem te verplaatsen?

  • 7 August 2017
  • 3 reacties
  • 1385 Bekeken

Hallo,
Ik moet een lange kabel hebben van het aansluitkastje beneden naar mijn modem (ongeveer 20 - 30 m). Nu moet je daar een speciale dsl kabel voor hebben (kleine smalle aansluiting, 9mm breed). Maar ik kan niet precies vinden hoe die kabel heet. Ik heb nu namelijk een lange normale internetkabel die niet past.. Is dat dan een RJ11 kabel?
icon

Beste antwoord door tmoesel 7 August 2017, 15:24

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 6
Je beboelt een telefoonkabel (inderdaad met RJ11 connectors), maar een meer betrouwbare optie is om de modem zo dicht mogelijk bij het aansluit kastje beneden te plaatsen en dan de verlenging te doen met de internetkabel (die je al hebt). Nadeel kan zijn dat je wifi dan boven minder is. Maar als er problemen met snelheid optreden op het bekabelde gedeelte, zal een internetprovider geen support of snelheidsgarantie kunnen geven als je binnenshuis een te lange telefoonlijn gebruikt voor je modem.
Reputatie 7
Badge +4
De kabel die je wil gebruiken is een ptt-norm88 kabel
Deze kan je hier bestellen: https://www.cablepartners.nl/producten/draad-kabels-en-leidingen/telefoonkabel/ptt-norm-88 in je aansluitpakket zit genoeg materiaal om het aan te sluiten.
Je hoeft alleen rood en blauw te gebruiken.
Reputatie 7
Hoi @krozan

Welkom op het forum! Goede vraag meteen. 😉 Ik begrijp dat je zoveel mogelijk uit het abonnement wilt halen als er in zit!

Ik sluit mij helemaal aan bij het antwoord van @tmoesel (klasse, bedankt!). Dit omvat alle mogelijkheden, maar ook de risico's hiervan.

@krozan, houd je ons op de hoogte?

Reageer