Eind vorig jaar heb ik mijn mobiel abonnement bij T-mobile verlengd naar een unlimited abonnement omdat ik mijn mijn T-mobile Thuis abonnement zal omzetten van Fast naar Premium. Hierover heb ik contact opgenomen met T-mobile omdat dit niet online kon. De medewerker had toen (dacht ik) alles geregeld, maar na iets meer dan een week kreeg ik niet de bevestiging per email. Ik heb toen zelf de klanten service gebeld. Tot mijn stomme verbazing kreeg ik toen te horen dat het omzetten van mijn T-mobile Thuis abonnement (van Fast naar Premium) helemaal niet kan vanwege het soort glasvezel netwerk waar ik nu op zit (WBA ipv ODF).
Juist op basis van de combinatie van mijn gewone T-mobile en T-mobile Thuis abonnement heb ik deze keuze gemaakt (qua kosten en snelheid). Nu moet ik dus van provider wisselen omdat de 100mbit lijn gewoon niet voldoende is en loop ik de korting mis (€ 10 euro per maand) van de combinatie.
Is hier wat aan te doen? Welke mogelijkheden zijn er? Heb al contact gehad met de klanten service om de verlenging van mijn mobiele abonnement te annuleren, maar dat kon ook niet. Door een fout van T-mobile zit ik dus opgescheept met extra kosten.
Hoop dat eren oplossing hiervoor kan komen.
Beste antwoord door Jason
Goedemiddag
Momenteel is het wel degelijk mogelijk om jouw abonnement om te zetten van WBA naar ODF, echter gaat dit via een omweg. We maken dan een nieuwe aanvraag aan (nieuw abonnement) op ODF en zullen wanneer dat abonnement kan ingaan, het huidige WBA abonnement opzeggen. Ik zie dat je twee weken geleden een ODF abonnement aangevraagd hebt, maar dat deze inmiddels ook weer geannuleerd is - weet jij wat de reden hierachter is? Ik zie namelijk enkel dat deze geannuleerd is, maar verder geen specificatie, dan wel uitleg.
Voor de duidelijkheid heb ik hieronder de belangrijkste informatie ten aanzien van een WBA naar ODF omzetting neergezet, zo ben je volledig op de hoogte van de situatie:
Indien je van WBA Glasvezel naar ODF Glasvezel wilt overgaan, dien je het huidige abonnement op te zeggen en een nieuwe aanvraag te doen op hetzelfde adres met Internet Premium. Let hierbij wel op de volgende zaken:
- De oplevertijd van ODF kan twee tot zes weken duren, dat is geheel afhankelijk van de paraatheid van de verbinding in de wijk, of er al een FTU hangt (bij jou natuurlijk wel), of er genoeg poorten in de centrale bereikbaar zijn en of onze netwerkapparatuur meteen kan worden aangesloten.
- Annuleer eerst het huidige abonnement en wacht tot je een definitieve einddatum ontvangt van ons. Zo kun je het nieuwe abonnement aanvragen met een plandatum. Houd hierbij wel rekening met de tussenperiode. Het kan zijn dat je een aantal weken moet wachten totdat ODF opgeleverd wordt, terwijl WBA al beëindigd is.
- Bij een nieuw abonnement dien je de huidige apparatuur terug te sturen en sturen we alles ‘nieuw’ op. De huidige apparatuur kan niet worden overgezet op een nieuwe lijn als het naar ODF gaat.
- Bij Glasvezel, ook bij ODF, wordt alles geïnstalleerd door een monteur. Dit doen we om te voorkomen dat de garantie op losse onderdelen vervalt en omdat het FTU (Glasvezelaansluitpunt) en alle bekabeling zeer gevoelig is. Als daar iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's.
Hopelijk heb ik hiermee je vraag beantwoord. Laat me weten of ik nog iets voor je kan doen!