Beantwoord

We kunnen nog geen TV kijken, oplossing blijft uit

  • 12 September 2019
  • 11 reacties
  • 425 Bekeken

Goedemiddag,
Wij hebben onlangs een Thuis-abonnement afgesloten bij T-Mobile, omdat we hier ook de mobiele telefonie hebben en dit goed bevalt. We hebben aangegeven dat we graag van de overstap-service gebruik wilden maken.
Nu is het zo dat T-Mobile toch ineens onze vorige provider heeft opgezegd, voordat de monteur hier was geweest. Wij hebben zelf aangegeven dat we het vast aansluiten, omdat we helemaal geen tv en internet meer hadden, de monteur liet nog 2 weken op zich wachten, kon niet versneld worden.
De TV kregen we niet werkend, ook niet met behulp van telefonische service van T-Mobile. Vorige week is dan eindelijk de Guidion monteur geweest, ook hij kreeg het niet voor elkaar (dat hadden we ook al aangegeven, we hebben namelijk wel internet, wel “on demand” maar geen live tv).
We zitten inmiddels 3 weken zonder tv, en we horen nu maar niets. We moeten gewoon afwachten wanneer we nu gebeld worden. Waarschijnlijk gaan we op afstand geholpen worden, daar staat ook minimaal 5 werkdagen voor, maar ook die zijn alweer voorbij.
Ons abonnement kunnen we niet meer opzeggen, omdat onze 14 dagen bedenktijd voorbij zijn. Deze termijn was al verlopen voordat we uberhaupt mogelijk verbinding zouden hebben. Dat kan toch niet? En nu? Ik vind dat T-Mobile duidelijk in gebreke blijft, mijn vertrouwen is tot het dieptepunt gezakt (ook door de lange wachttijden, geen td aan de lijn kunnen krijgen etc etc) en we kunnen niet meer kosteloos opzeggen.

Bizar!
Ik wil graag dat er op zeer korte termijn door een td-medewerker contact wordt opgenomen en dat ons probleem wordt opgelost.
Mocht dat niet op zeer korte termijn mogelijk zijn, wil ik graag weten hoe ik kosteloos van het abonnement af zou kunnen komen.
icon

Beste antwoord door Brian 18 September 2019, 14:50

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 6
Welke foutmelding krijg je te zien op de tv?

Je kan altijd als het te lang duurt T-Mobile in gebreke stellen. Dit moet gebeuren met een aangetekende brief. Op de site van consuwijzer kun je meer informatie vinden, zo ook een voorbeeldbrief.
Ja ik ga inderdaad T-Mobile in gebreke stellen.
Het is mij alleen niet duidelijk wanneer ik precies kosteloos van T-Mobile af kan komen, de klantenservice kan me daar ook geen antwoord op geven. Je zou denken als je een maand geen tv hebt, maar dat blijkt ook nog weer niet zo te zijn. Uit de algemene voorwaarden kan ik het ook niet halen.
We hebben namelijk wel internet, maar geen tv.

Ik heb er echt geen vertrouwen meer in. Zojuist weer een mail gekregen dat het meer dan 10 (TIEN!!!) werkdagen kan duren voordat er iemand mee aan de slag kan gaan. BIZAR!!
Reputatie 7
@Joos99 heb je het tv kastje rechtstreeks op het modem aangesloten of gebruik je een switch.
Bedankt voor je hulp Hidden.nld, maar we hebben alle technische dingen al zo ongelofelijk vaak doorgenomen met medewerkers. Daarnaast is er ook al een monteur van Guidion geweest, die alles heeft uitgeprobeerd.
Om antwoord te geven: nu zit er een switch tussen, maar de eerste twee weken hadden we hem rechtstreeks aangesloten.

Het vreemde is dat we wel "on demand" hebben, maar geen live tv.

Overal kan wat mis gaan, maar de manier waarop T-Mobile hier mee omgaat is werkelijk bizar, ongelofelijk hoe lang ze dit laten liggen.
Mijn gevoel komt ook niet meer goed naar hen toe, dus ik snap niet waarom ze ons als klant niet willen laten gaan....
Reputatie 6
Stuur een aangetekende brief waarin ze je een redelijk termijn geeft, zeg 2 weken, om je probleem op te lossen. Als het na die periode nog niet is opgelost dan stuur je weer een aangetekende brief en is je contract beëindigd.

Heb je het op consuwijzer gevonden of niet? Anders zal ik de link plaatsen als ik thuis ben.
Reputatie 7
Hi @Joos99, ik snap volkomen dat je baalt dat het niet werkt. We doen er alles aan om dit op te lossen. Inmiddels heb je al een nieuwe modem ontvangen en we hebben vandaag twee nieuwe TV Boxen opgestuurd. Ik hoop dat je hiermee eindelijk zorgeloos van TV kan genieten!
Klopt Brian.
Sinds ik de klacht op het klachtenkompas heb gemeld (consumentenbond) heb ik goed contact met jullie klachten afdeling en hier zit een dame die onze klacht heel serieus neemt.
Zaterdag een nieuw modem ontvangen, klachten niet opgelost.
Gisteren een monteur van KPN voor de lijn, die werkelijk alle opties heeft uitgeprobeerd, maar de klachten niet heeft kunnen oplossen.
Vandaag ontvangen we als het goed is 2 nieuwe tv-kastjes.

Ik ben sceptisch maar hoopvol. Hoe kan het zijn dat beide kastjes defect zijn? Maar zoals gezegd, ik ben hoopvol en ik zal zeker laten weten of het verholpen is.

Na in eerste instantie, wekenlang (!) bizar slecht te zijn geholpen door T-Mobile, heb ik dus nu eindelijk het gevoel dat er iets gebeurt en dat T-Mobile hun best doet. Overal kunnen problemen zijn, maar het gaat erom hoe ermee omgegaan wordt. Jammer dat er zoveel moet gebeuren om zover te komen.
Reputatie 7
Hallo @Joos99

je heb wel onbemand maar geen live TV ?
heb je toevallig een switch staan tussen het modem en het TV kastje ? dit is het meest voorkomende probleem namelijk met het T50 modem. kun je eens proberen het TV kastje rechtstreeks met een kabel aan te sluiten op het modem zonder andere bekabelde apparaten ?
Nou Hidden.nld dat is uiteraard wel uitgeprobeerd.
Alle "scripts" zijn inmiddels minimaal 10x doorgenomen met iedereen die we aan de blijn hebben gehad.

We hebben inmiddels een nieuw modem ontvangen, nieuwe tv-kastjes (ja allebei) ontvangen en het probleem is niet opgelost.....
Reputatie 7
Hi @Joos99 We gaan de modem nu vervangen voor een ander type modem, hopelijk lost dit de problemen op. We blijven onverminderd voor je aan de slag gaan!
Hallo Brian,

Nou, het is ongelofelijk maar hij werkt.

Je zin "we blijven onverminderd voor je aan de slag gaan!" is een hele bijzondere. Als ik mijn bericht niet bij de consumentenbond had gemeld, bij het klachtencompas, dan was er helemaal niets gebeurd. De scripts, de wachttijden, de schijven waarover het gaat bij jullie, tickets die gesloten werden, etc etc etc, er is werkelijk niet doorheen te komen bij jullie.

Toen ik in gesprek kwam met iemand van de klachtenafdeling kwam er eindelijk schot in de zaak en had ik het idee dat jullie je best deden.. Dus ja, ik ben blij dat het is opgelost, maar als je weet hoeveel moeite ik zelf heb moeten doen voor elke actie die jullie gedaan hebben, dan moeten jullie je diep schamen.
Als iemand echt een probleem heeft moeten jullie ook prioriteiten kunnen geven en na 5 weken niet zeggen dat het wederom 2 weken duurt voor de volgende actie. dat soort dingen.

Maargoed, ik ben blij dat het uiteindelijk is opgelost en ik ga er vanuit dat, nu het eindelijk werkt, het probleemloos zal blijven werken.

Groet,
José

Reageer