Beantwoord

Wel ISRA kabel, geen aansluitpunt

Aan het einde van de maand gaat ons T-mobile thuis abonnement in. Ik kreeg een mail met de installatie instructie en deze heb ik vast doorgenomen. Achteraf maar goed ook. Nu kom ik erachter dat we wel een ISRA kabel (blauw van kleur) hebben in de meterkast alleen zit hier geen aansluiting op. Ik zie alleen maar losse kleine kabeltjes uit de blauwe draad komen. Hoe kan ik er nu voor zorgen dat er een aansluitpunt komt op de kabel zodat ik straks probleemloos mijn modem kan aansluiten.
icon

Beste antwoord door AnnevdL 19 juli 2018, 15:47

Hoi Niels!

Leuk dat je zo enthousiast bent met aansluiten 😁. Je ontvangt als het goed is van T-Mobile Thuis een installatiepakket. In het pakket vindt je ook een verdeeldoosje dat je op de draadjes kan aansluiten en zo ook je modem.

Je kunt ook hier even kijken voor wat meer uitleg.

Laat je ons even weten of het is gelukt? Vinden we leuk!

Succes!

Bekijk origineel

5 reacties

Hoi Niels!

Leuk dat je zo enthousiast bent met aansluiten 😁. Je ontvangt als het goed is van T-Mobile Thuis een installatiepakket. In het pakket vindt je ook een verdeeldoosje dat je op de draadjes kan aansluiten en zo ook je modem.

Je kunt ook hier even kijken voor wat meer uitleg.

Laat je ons even weten of het is gelukt? Vinden we leuk!

Succes!
Reputatie 7
Badge +8
Zou je eens een foto kunnen plaatsen van de draadjes misschien kunnen we even kijken wat er mogelijk is.
Reputatie 2
Beste @NielsGroot,
Het is jou als bewoner NIET toegestaan om werkzaamheden aan een ISRA-punt uit te voeren. Ook monteurs van Guideon mogen dat niet. Daarvoor moet iemand van KPN komen.

Het antwoord van @AnnevdL is per definitie onjuist. Daarnaast staat de info die jij nodig hebt niet in die video. Waarschijnlijk omdat je dat toch niet zelf mag doen.

Tot overmaat van ramp word het antwoord van AnnvdL ook nog geliked door andere moderators, terwijl die net als Anne beter moeten weten.
Reputatie 6
Badge +5
Hoi @Doeffgek

Terecht punt! Het ISRA-punt blijft eigendom van de netwerkbeheerder en mogen we niet aanpassen. Bovenstaande klant geeft aan dat hij geen ISRA-punt heeft. In zo'n geval mogen wij improviseren. Lukt het allemaal niet, dan kunnen we de netwerkbeheerder aansturen om het punt te herstellen.
Reputatie 7
Badge +8
Een kleine nuance op de reactie van @Doeffgek, het is maar net wat T-Mobile heeft afgesproken met Guidion. Herstel isra word wel degenlijk gedaan door monteurs van Guidion maar niet bij T-Mobile.

Reageer