Beantwoord

Wel ISRA-punt, geen geregisteerde aansluiting

  • 13 September 2018
  • 5 reacties
  • 1410 Bekeken

  • heeft eerste post geplaatst
  • 2 reacties
Beste forumgangers,

Ik wil graag een internetabonnement nemen bij T-Mobile, maar helaas blijkt dat moeilijker dan gedacht. Hieronder zal ik proberen de situatie weer te geven en wat ik al heb geprobeerd. Ik hoop voornamelijk dat dit gelezen wordt door een van de technisch aangelegde T-Mobilewerknemers die ik op het forum heb gespot, maar elk antwoord wordt gewaardeerd.

Ik heb een nieuw appartement. In de meterkast zit een ISRA-punt voor aansluiting van DSL-internet, en zo te zien loopt er een kabel naar de buitenwereld. Als ik mijn postcode en huisnummer in de postcodecheck invul, is deze aansluiting echter niet bekend, waardoor ik geen abonnement kan nemen. Dit is hetzelfde bij alle providers die ik heb geprobeerd.

Via de postcodecheck heb ik uitgevonden dat alle andere appartementen in het gebouw wel een aansluiting geregistreerd hebben. Ik vermoed dat ik dus eigenlijk wel een aansluiting heb, maar dat er iets mis is gegaan bij het registreren daarvan. Het lijkt mij sterk dat mijn appartement als enige geen aansluiting zou hebben of dat de aansluiting verwijderd zou zijn.

Na nog wat verder graven viel mij op dat, hoewel mijn appartement 1L ontbreekt, er wel een 1M in de lijst met geregistreerde aansluitingen staat. Het appartement 1M bestaat echter niet, dit heb ik gecontroleerd in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Daarom vermoed ik dat deze aansluiting '1M' eigenlijk mijn aansluiting is, maar dat het huisnummer verkeerd is geregistreerd.

Ik heb met de klantenservice van T-Mobile gebeld om te vragen of ze iets voor mij konden doen. (Op dat moment had ik nog geen bevestiging van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen dat 1M niet bestond, maar dat vermoedde ik al wel omdat mijn buren 1N zijn.) Het antwoord was, begrijpelijk, dat ze mij niet konden aansluiten op 1M zonder zeker te weten dat dat mijn aansluiting is.

De aansluiting is van KPN en wordt beheerd door VolkerWessels Telecom. Ik heb twee verschillende contactformulieren bij VolkerWessels ingevuld om te vragen of ze misschien de kabel van 1M en mijn ISRA-punt kunnen doormeten om te kijken of deze twee met elkaar verbonden zijn. Ik heb echter nooit antwoord van ze gekregen.

Daarom vestig ik nu mijn hoop op T-Mobile. Ik heb gelezen dat bij nieuwe aansluitingen, als er nog een kabeltje getrokken moet worden, de provider dat kan regelen bij het nieuwe contract. Zou T-Mobile VolkerWessels kunnen vragen om die kabels door te meten, en desnoods een nieuwe kabel te trekken, als ik klant bij T-Mobile wil worden? Wellicht heb ik meer succes als T-Mobile het aan VolkerWessels vraagt dan wanneer ik het zelf doe.

Voor degenen die dit hele bericht hebben gelezen, jullie zijn geweldig! Als jullie nog andere ideeën hebben voor wat ik kan proberen, dan hoor ik het graag. Ik sluit liever geen internet-over-coax af, want tv kijken doe ik niet terwijl ik daar dan wel extra voor moet betalen.

Groeten,

Bas
icon

Beste antwoord door Jeffrey87 15 September 2018, 14:41

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 5
Ik zou eerst even contact opnemen met kpn en vertellen wat je uitgezocht hebt en dat er wel een isra punt in je woning zit en dat er misschien een fout zit in de adressen . Ze kunnen dan je lijn meten .
Beste Jan,

Bedankt voor je reactie. Ik heb met KPN gechat. Ze kunnen me helpen als ik een abonnement bij ze afsluit. Als ik ergens anders een abonnement wil, moet die provider dit met KPN regelen. Ik zal nog een keer contact zoeken met de klantenservice van T-Mobile, want dat scheelt toch in de kosten.

Groeten,

Bas
Reputatie 4
Beste @slz,

Deze situatie heb ik eerder meegemaakt.

Woon je toevallig in een gebouw welke is omgebouwd naar appartementen? Het kan dan zijn dat jouw IS/RA niet correct door KPN is geadministreerd.

Je zou bij de T-Mobile Thuis klantenservice kunnen vragen om een KPN monteur een zogenaamde "Test & Label" procedure te laten uitvoeren. Er komt dan een KPN monteur langs om de aansluiting correct te laten administreren in hun systemen.

In de situatie die ik heb meegemaakt hoefde de klant uiteindelijk geen contract af te sluiten bij KPN, en kon zij gewoon het contract aangaan met de provider waar zij de diensten wilde afnemen.

Ik weet echter eerlijk gezegd niet welke afspraken T-Mobile Thuis heeft met KPN als het gaat om situaties als deze. Wellicht dat een moderator hier iets over kan zeggen?

Ik hoop dat dit je wellicht zal helpen.
Beste @Jeffrey87,

Dat is inderdaad wat ik vermoed dat er aan de hand is. Ik heb gisteren met de T-Mobileklantenservice gechat, maar ze vertelden mij dat ze me helaas geen abonnement kunnen geven als er geen correct adres is. En zonder abonnement kunnen ze natuurlijk ook geen monteur sturen.

Ik ben inmiddels in gesprek met een andere provider waar het wel mogelijk is om te bestellen zonder geldig adres. Ze zijn nog aan het uitvogelen wat ze met mijn adres aanmoeten, maar ik zal die Test-&-Labelprocedure voorstellen als ze daar niet zelf mee komen. Als alles lukt, zal ik het nog even laten weten, ter informatie aan mensen met hetzelfde probleem.

In ieder geval bedankt voor de suggestie. Hoewel het er niet naar uit ziet dat ik bij T-Mobile terecht kom, hebben de klantenservice en dit forum mij wel verder op weg geholpen; dat wordt ook gewaardeerd.

Groeten,

Bas
Reputatie 7
Hey @slz,

Tof dat je het liefst een abonnement bij ons wenst af te nemen! Dit waardeer ik!😄

Zoals @Jeffrey87 al terecht aangeeft kunnen wij KPN aansturen om te testen en te labelen. Daarvoor moet er wel een geldige aanvraag zijn gedaan op een geldig adres.

Jammer genoeg is het bij ons niet mogelijk om een aanvraag te doen zonder een geldig adres. Wanneer je een aanvraag zou doen op een adres met een andere toevoeging, dan bestaat het risico dat je buurman of buurvrouw zonder internet komt te zitten. En dit wil je niet op je geweten hebben. 😉 We hadden je graag verwelkomd!

Reageer