Ik wil graag een internetabonnement nemen bij T-Mobile, maar helaas blijkt dat moeilijker dan gedacht. Hieronder zal ik proberen de situatie weer te geven en wat ik al heb geprobeerd. Ik hoop voornamelijk dat dit gelezen wordt door een van de technisch aangelegde T-Mobilewerknemers die ik op het forum heb gespot, maar elk antwoord wordt gewaardeerd.
Ik heb een nieuw appartement. In de meterkast zit een ISRA-punt voor aansluiting van DSL-internet, en zo te zien loopt er een kabel naar de buitenwereld. Als ik mijn postcode en huisnummer in de postcodecheck invul, is deze aansluiting echter niet bekend, waardoor ik geen abonnement kan nemen. Dit is hetzelfde bij alle providers die ik heb geprobeerd.
Via de postcodecheck heb ik uitgevonden dat alle andere appartementen in het gebouw wel een aansluiting geregistreerd hebben. Ik vermoed dat ik dus eigenlijk wel een aansluiting heb, maar dat er iets mis is gegaan bij het registreren daarvan. Het lijkt mij sterk dat mijn appartement als enige geen aansluiting zou hebben of dat de aansluiting verwijderd zou zijn.
Na nog wat verder graven viel mij op dat, hoewel mijn appartement 1L ontbreekt, er wel een 1M in de lijst met geregistreerde aansluitingen staat. Het appartement 1M bestaat echter niet, dit heb ik gecontroleerd in de Basisregistratie Adressen en Gebouwen. Daarom vermoed ik dat deze aansluiting '1M' eigenlijk mijn aansluiting is, maar dat het huisnummer verkeerd is geregistreerd.
Ik heb met de klantenservice van T-Mobile gebeld om te vragen of ze iets voor mij konden doen. (Op dat moment had ik nog geen bevestiging van de Basisregistratie Adressen en Gebouwen dat 1M niet bestond, maar dat vermoedde ik al wel omdat mijn buren 1N zijn.) Het antwoord was, begrijpelijk, dat ze mij niet konden aansluiten op 1M zonder zeker te weten dat dat mijn aansluiting is.
De aansluiting is van KPN en wordt beheerd door VolkerWessels Telecom. Ik heb twee verschillende contactformulieren bij VolkerWessels ingevuld om te vragen of ze misschien de kabel van 1M en mijn ISRA-punt kunnen doormeten om te kijken of deze twee met elkaar verbonden zijn. Ik heb echter nooit antwoord van ze gekregen.
Daarom vestig ik nu mijn hoop op T-Mobile. Ik heb gelezen dat bij nieuwe aansluitingen, als er nog een kabeltje getrokken moet worden, de provider dat kan regelen bij het nieuwe contract. Zou T-Mobile VolkerWessels kunnen vragen om die kabels door te meten, en desnoods een nieuwe kabel te trekken, als ik klant bij T-Mobile wil worden? Wellicht heb ik meer succes als T-Mobile het aan VolkerWessels vraagt dan wanneer ik het zelf doe.
Voor degenen die dit hele bericht hebben gelezen, jullie zijn geweldig! Als jullie nog andere ideeën hebben voor wat ik kan proberen, dan hoor ik het graag. Ik sluit liever geen internet-over-coax af, want tv kijken doe ik niet terwijl ik daar dan wel extra voor moet betalen.
Groeten,
Bas
Beste antwoord door Jeffrey87
Bekijk origineel