Beantwoord

Wel ISRA punt, maar nooit gebruikt. Wat nu?

  • 29 July 2019
  • 7 reacties
  • 512 Bekeken

Reputatie 2
Ik heb een ISRA punt in huis en deze zit goed bereikbaar in de woonkamer, maar is de afgelopen 10 jaar niet gebruikt en ik weet dus ook niet of er nog signaal op staat of overheen kan. Nu wil ik graag T-Mobile Thuis aanschaffen, maar omdat ik niet weet of mijn ISRA punt nog bruikbaar is wil ik niet voor onaangename verrassingen (en kosten) komen te staan als blijkt dat er een extra monteur moet komen om de kabeltjes van mijn ISRA punt aan te sluiten op het kastje in de wijk.

  • Kan ik controleren of mijn ISRA punt nog aangesloten is in de wijk?
  • Zo nee, wat zijn de kosten om het te laten controleren of aan te laten sluiten als blijkt dat mijn T-Mobile Thuis modem niet online kan komen?
  • Als de aansluiting buiten hersteld moet worden, hoe lang kan dat duren?
  • Bied de gratis overstap-service hier ook hulp bij?
Enig advies hierin, vooral m.b.t. eventuele bijkomende kosten, worden zeer gewaardeerd.
icon

Beste antwoord door Hidden.nld 29 July 2019, 22:36

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Hallo @Ephex

Nee, je kan niet zien of je aansluiting goed is, deze is niet aangesloten in de centrale.

Je krijgt een modem en kan deze zelf aansluiten, mocht blijken dat het niet werkt dan komt er een monteur die een gratis basis installatie uitvoert. Mocht het toch niet goed gaan omdat dit in de centtale niet goed is komt er een monteur van de netbeheerder. mochten er kosten zijn dan hoor je dit vooraf.

De overstap service is er voor bedoeld om je naadloos aangesloten word. ook als het even tegen zit. de diensten bij je oude provider blijven dan wat langer door lopen.
Zolang het ISRA punt in huis intact is zijn er geen kosten te verwachten, dat is het risico netbeheerder.

En hoe lang het kan duren als er buitenshuis iets mis is, enkele uren, dagen tot maanden naar gelang het probleem.
Een aansluiting in de centrale is zo gefikst, maar als er ergens onderweg een kabelbreuk is kan het even duren voordat het gefikst is, naar gelang waar en hoe snel het opgepakt word.

En wat betreft de overstap service, die werkt niet zo goed als je nu ziggo hebt, die sluiten gewoon af is de ervaring van vele, het werkt prima als je op dezelfde aansluiting zit.
Reputatie 7
Hi @Ephex, alvast van harte welkom! Wat @Hidden.nld zegt klopt helemaal. Als kleine aanvulling op @Doornekamp33, normaal gesproken verloopt een overstap vanaf Ziggo zonder problemen maar door een eerdere vertraging aan onze lopen een aantal overstappen spaak. Deze achterstand is inmiddels weer ingelopen dus daar hoef je je geen zorgen over te maken! 🙂
Dat heb ik al zo vaak gehoord @Brian, veel loze beloften van geen zorgen maken ook.
Dus ga uit van het ergste kan het alleen maar meevallen.
Lees er net weer 1 die bijna 3 weken bezig is omdat het modem en de TV boxen niet samen werken, maarja klant is binnen dus niet zo spoed meer om het op te lossen.
Reputatie 7
Badge +1
Eerlijk is eerlijk T-Mobile scoort de laatste tijd niet geweldig als het om de service en klantvriendelijkheid naar de klant gaat, maar laten we o.a Telfort e.a. ook niet uitsluiten een goede kennis van me is klant bij Telfort en ook op hun forum-site staan veel de zelfde klachten als bij T-Mobile, en zal bij andere providers niet anders zijn.

Een provider moet winst maken, een van de dingen om op te bezuinigen is apparatuur leveren van Ali Express made in China kwaliteit, maar ook de klantenservice is een heel belangrijke afdeling om te bezuinigen.

Gezien de ervaringen die ik nu al een paar jaar lees is het deze tijd van het jaar niet de meest gunstige om over te stappen, de mens is van oorsprong een kuddedier vandaar dat iedereen op het zelfde moment het zelfde doet, met als gevolg vertraging Guidion die niet weet wat ze doen enz.
Reputatie 7
@BeMu net alsof er alleen maar rommel komt uit china. veel grote bedrijven laten het maken in China.

De Zyxel komt uit Taiwan btw. en over hel algemeen wel goed. Het modem is alleen zo nieuw dat er nog wat kinderziektes in zitten. er eord hard aan gewerkt om deze er uit te halen.

Zelf had ik ook liever de Fritz!Box gezien alleen is daar de keuze niet op gevallen.

Helaas is het op dit moment een rommeltje bij KPN waardoor ook een hoop mis gaat.
Klopt, ook bij KPN gaat veel mis, is inherent aan het soort werk denk ik.
Maar hoe word het opgelost, KPN stuurt veel sneller een monteur dan T-Mobile doet, zeker als je de klantenservice belt.
Hier loop je gewoon dood op een monteur die weinig kan en pas na 2 weken of later eens een keer kan komen, en dat is geen incident maar dagelijkse kost, en dan moet het vaak weer doorgezet worden naar een afdeling waar ook geen snelheid achter zit.

Net als dat aan van alles "hard" gewerkt word, schiet alleen niet op zo als je op alle fronten problemen hebt, de nieuwe modems die niet werken met de TV kastjes, het klantvoordeel, de adres registratie van de mobiele abbo's naar de app, enz enz.

En helder communiceren hebben ze bij T-Mobile ook nog nooit van gehoord.

Reageer