Beantwoord

Wel of geen nieuwe glasvezel aansluiting van netwerkbeheerder?

  • 12 January 2021
  • 3 reacties
  • 442 Bekeken

  • is nieuwsgierig
  • 0 reacties

Hoi! 

Ik heb gisteren een glasvezel abonnement afgesloten, maar bij de klantenservice gaven ze aan dat er een nieuwe aansluiting nodig is en dat ik daarvoor bij de netwerkbeheerder (kpnnetwerk) moet zijn. Dus ik heb hun vanmorgen gebeld en zij geven aan dat ik gewoon bij de provider moet zijn.

De postcode check van T-Mobile geeft aan dat het allemaal klaar is voor gebruik, terwijl de klantenservice dus zegt van niet.

En de postcodecheck van KPN-netwerk zegt dat er glasvezel in de wijk ligt, maar dat m’n huis (appartement) nog aangesloten moet worden. Terwijl daar de klantservice zegt dat het al aangesloten is (en de postcode-check dus niet goed werkt).

In m’n woonkamer hangt dit apparaat en verder heb ik nergens een glasvezel aansluitkastje zoals die in veel how-to’s wordt genoemd.

Weet iemand hier bij wie ik (hoogstwaarschijnlijk) moet zijn? Dan ga ik daar nog maar een keer flink doorzeuren :-)

 

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 12 January 2021, 21:10

Bekijk origineel

3 reacties

@Waqqas  @sjet geschiedenis lesje 😉

Dit is een Mediaconverter uit de goede oude tijd, XMS is door KPN met een aantal andere namen zoals Lijbrandt en Concepts  bij Telfort onder gebracht. Dit systeem had twee vezels waarvan 1 voor DVB-C signaal werdt gebruikt. De coax aansluiting is nog zichtbaar.

Vanaf 2018 is in aanloop van de migratie naar KPN dit systeem opgeheven, bij actieve klanten zijn deze glasvezel module's vervangen.

Kortom inderdaad zal KPN Netwerk NL hier een ander FTU moeten plaatsen.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @sjet 

Dit is volgens mij geen glasvezelkastje van KPN maar van een ander netwerk waarschijnlijk.

T-Mobile zou hiervoor opdracht moeten geven aan KPN om een aansluiting te maken, wacht even op de reactie van een moderator.

Reputatie 7

Als je een aanvraag heb gedaan bij T Mobile word automatisch de lijn bij KPN NetwerkNL aangevraagd. En als het nodig is maken zij een afspraak om een ftu te plaatsen (of te vervangen)

Reageer