Beantwoord

Wensdatum en opleverdatum T-mobile over levering Glasvezel!

  • 15 October 2019
  • 9 reacties
  • 1328 Bekeken

Een maand geleden heb ik op internet een advertentie gezien van T-Mobile Thuis met een internetsnelheid van 750Mbit/s. Met heel veel enthousiasme ben ik naar een van de T-mobile winkels gegaan. De medewerker aan de balie keek naar mijn postcode om te controleren of T-mobile op mijn adres de gewenste snelheid kon aanbieden. Al snel bleek dat te lukken en heb ik meteen met de medewerker de vragen beantwoord en een T-mobile Thuis abonnement aangevraagd.

 

Ik zat al jarenlang op Ziggo Zakelijk met een snelheid van 600Mbit/s. De opzegging zou ook ter plekke geregeld worden door T-mobile, maar omdat dit een zakelijke abonnement was en ik bij T-Mobile Thuis prive ging kon dit niet doorgaan en moest ik de opzegging zelf regelen. Ik wist natuurlijk niets van ‘’overstapservice’’ (dit is een zogenaamde service die providers aanbieden om de overgang zo soepel mogelijk te maken zodat de gebruiker niet zonder internet komt te zitten, wat altijd een probleem is geweest tot op heden).

 

Ziggo heeft een opzegtermijn van 1 maand, dus heb ik per 16 september mijn abonnement opgezegd.

16 oktober (das morgen), kom ik zonder internet te zitten!:rage::rage: Als je een Thuis abonnement aangaant bij T-mobile krijg je een gebruikersnaam en wachtwoord waarmee je kunt inloggen en je status van bestelling online volgen. Al snel zag ik het volgende bericht staan: 

 

‘’Het glasvezelnetwerk is bijna klaar. De installatiedatum kan pas bepaald worden als je aangesloten bent op het glasvezelnetwerk in jouw buurt. Tegen die tijd zal onze installatiepartner Guidion contact opnemen voor een installatie-afspraak.’’ :thinking::thinking::thinking:

 

Ik ging dus meteen bellen met de T-mobile klantenservice om te vragen wanneer dit zou gebeuren. Van de T-mobile medewerker kreeg ik te horen dat deze aansluiting te maken had met KPN(zij leveren namelijk glasvezel en doen de landleijke leidingen etc). Pas na mijn bedenktijd van 14 dagen konden zij zien wanneer mijn glasvezel aansluiting aangemeld kon worden. Ik heb de medewerker verteld dat ik op de website van KPN kon zien dat de aanlsuiting op mijn adres rond 1 december plaats zou vinden en ik tot die tijd zonder internet kom te zitten.

-‘’Nee meneer, maakt u zich geen zorgen wij zullen u niet zonder internet laten’’.

-Wat kun je dan doen?

-‘’Wij kunnen een dongle (een soort modem die werkt met een simkaart) opsturen met 50GB per dag aan data! Deze kunt u tijdelijk gebruiken om uw TV, console, pc en laptops aan te sluiten’’.:nerd:

 

Dus ben ik 14 dagen gaan wachten en heb daarna meteen teruggebeld met T-Mobile. Dit keer gaf een medewerker aan dat mijn zogenaamde ‘’wensdatum’’(dit blijkt een nieuw spelletje te zijn van T-Mobile om mensen te lokken en een manier van valse belosftes maken zonder juridisch verantwoordelijkheid tegenover de consumenten. Ze zeggen namelijk : ‘’ Jah maar meneer dit is de wensdatum dat is heel wat anders dan een opleverdatum’’). :nauseated_face:  misselijk!!:lying_face:

 

Mijn zogenaamde wensdatum is 14 oktober en ik verwacht dat KPN pas na 1 december de aanmelding zal doen voor Glasvezel. Dat is een dikke 1,5 maand later! Daarna moet de monteur nog een afspraak met mij maken om de modem te installeren. Ik denk dat ik dan 2 maanden verder ben. Vandaag nog gesproken met een andere medewerker van T-Mobile en al deze dingen gemeld. Gaf gewoon aan mij niet te kunnen helpen. Het enige wat ze zogenaamd kon doen was mij een tijdelijke 7 dagen onbeperkt internet op mijn mobiel. Zo kon ik zogenaamd mijn telefoon als een hotspot gebruiken voor mijn tv, console, pc etc, maar ik heb al onbeperkt abonnement en heb er niets aan als ik moet vertrekken van huis en mijn vrouw en kinderen zitten dan zonder.

‘’Maar meneer uw vrouw kan een prepaid kopen en daarmee internetten’’ :clap_tone2: Oplossing van de eeuw!

Jah daaaaaaggg. Vroeg haar nog of er notities worden gemaakt van de gesprekken die worden gevoerd en of ze wat terug kon vinden over deze beloftes van de medewerken. Ze zag niets staan en het gesprek dat wordt opgenomen? ‘’ Jah daar kunnen wij niet bij meneer’’ 

Ik wou meteen een klacht indienen over de medewerker die mij deze valse beloftes heeft gedaan en wou doorverbonden worden met de klacht afdeling. Blijkbaar hebben ze dit niet of is het ERG DRUK, want de medewerker heeft ipv doorverbinden het gesprek beiendigd.

 

Al dit gezeik zou niet voorkomen als er duidelijk werd aangegeven dat ik eerst moest wachten op de aanmelding van glasvezel door KPN.

‘’Let op meneer de aanmelding is blijkbaar over 3 maanden, dus houd er rekening mee dat u uw huidige abonnement niet meteen opgegd, zo komt u niet zonder internet te zitten’’:nerd:

 

Had ik mijn abonnement bij Ziggo niet meteen opgezegd. Fouten kunnen, maar je klanten in de maling nemen en valse beloftes maken is wel erg ver gaan voor een groot bedrijf als T-Mobile. Jammer!:zipper_mouth:

icon

Beste antwoord door Hidden.nld 16 October 2019, 19:02

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 6

@caferbektas Welkom op het forum.

 

Begrijp ik het goed dat dit een pas gelegde glasverbinding is? Dat is me een beetje onduidelijk. Dan vraag ik me meteen af, waarom je zo snel je Ziggo opzegt. Zeker gezien het een zakelijke verbinding is, die, wat ik aanneem, wel belangrijk is.

 

Had je van T-Mobile Thuis al een aansluitdatum gekregen? Als je op de T-Mobile Thuis website zelf een aanvraag doet, staat er inderdaad dat je een wensdatum kunt aangeven. Wensdatum en opleverdatum kunnen soms wel overeenkomen, maar als je meteen je Ziggo hebt opgezegd, toen je T-Mobile Thuis hebt aangevraagd, dan is het toch wel eigenlijk je eigen schuld.

 

Je hebt eerst een bedenktijd van 2 weken, waar je overigs wel vanaf kan zien, voordat er iets gedaan wordt. link

 

Toen ik van KPN naar T-Mobile ging, kreeg ik een mail om de opzegging ongedaan te maken. Ik neem aan dat dit bij Ziggo niet anders werkt. Kan zijn dat je dit al geprobeerd hebt. Dat weet ik niet.

 

KPN NetwerkNL het vroegere Reggefiber, legt inderdaad de infrastructuur aan. Zolang hun de verbinding niet afmelden, valt er weinig te bestellen.

 

Na het typen van dit verhaal, snap ik nog steeds niet waarom je kwaad op T-Mobile bent? De medewerker in de winkel kon er niks aan doen, omdat die gecontroleerd heeft, of het bij jou beschikbaar was. Wel vind ik het een kwalijke zaak, als je verbinding nog niet is opgeleverd, dat je al wel kan bestellen. Dit zorgt voor verwarring.

 

Helaas kun je niet meer doen dan afwachten dat het snel geregeld is.

 

Ik heb een nieuwbouwwoning die op 1 maart 2018 is opgeleverd. Deze woningen zijn voorzien van een glasvezel-lijn. Deze zit in de meterkast. Het moet alleen aangemeld worden door KPN. 

 

Het probleem is dat het in de eerste niet duidelijk is dat er een aantal dingen moeten gebeuren voordat je überhaupt gebruik kunt maken van de glasvezel. Door je postcode in te typen krijs je als antwoord:

‘’Jah, wij kunnen glasvezel leveren op jouw adres!’’ :relieved:  (stiekem houden ze achter dat ze dit pas kunnen doen zodra KPN de aanmelding heeft gedaan).

 

Waarom laat je dit niet duidelijk zien aan de consument?? Wat verdien je hieraan. Wees gewoon duidelijk, zo krijg je alleen maar boze klanten, eigenlijk niet boos maar teleurgesteld. Ik zit al sinds mijn 16e bij T-Mobile, dat is zo een 17 jaar trouwe klant. Natuurlijk ben ik teleurgesteld. Echt heel jammer dit. Ik zou mijn klanten dit nooit aandoen. De medewerken van klantenservice kon mij toch tijdelijk voor 2 maanden een DSL abonnement aanbieden? Stuur een modem op en over 2 maanden zodra de monteur komt voor de glasvezel kan die het zo meenemen. Een mega groot bedrijf als T-mobile zou voor dit soort situaties betere oplossingen moeten hebben. 

 

‘’Sorry meneer ik kan u niet helpen hoor’’ hoor ik dan van de klantenservice 

-Wat? kan T-mobile mij niet helpen? Dat kan toch niet. Waarom ben ik de dupe van de fouten die anderen maken. Ik heb om het allemaal te voorkomen meteen gebeld, na 14 dagen weer gebeld, na twee weken weer, de dag erna weer. Jongens het lijkt niet goed te gaan, kan ik voorkomen dat ik straks zonder internet kom te zitten? 

 

‘’Nee meneer het komt goed. Wordt op 14 oktober geleverd’’

 

‘’Maar als je meteen je Ziggo hebt opgezegd, toen je T-Mobile Thuis hebt aangevraagd, dan is het toch wel eigenlijk je eigen schuld.

 

Kijk dit is dus het probleem en ik denk dat je straks met heel veel potentiële klanten dit probleem weer terug gaat zien. Als iemand een postcode check doet, laat heel duidelijk zien dat je pas vanaf een bepaald datum (na aanmelding van KPN) dit kunt realiseren. Gewoon heel duidelijk zijn. En als mensen er toch voor kiezen, doen ze dit bewust. Kunnen ze daar rekening mee houden.

 

‘’Na het typen van dit verhaal, snap ik nog steeds niet waarom je kwaad op T-Mobile bent? De medewerker in de winkel kon er niks aan doen, omdat die gecontroleerd heeft, of het bij jou beschikbaar was.’’

In de realiteit is het dus nog niet beschikbaar! Het is pas beschikbaar als KPN de aanmelding heeft gedaan. Laat dit toch duidelijk weten.

‘’Jah maar T-mobile moet KPN de opdracht geven om de aanmelding te doen en wanneer ze dat willen doen ligt in hun handen.’’ OK, geen probleem, maar vertel het me, wees duidelijk! Dan maak ik een bewuste keuze.

 

Je krijgt al snel het idee dat je binnen 1 maand (dit is overigens wat elke medewerker van T-mobile mij heeft verteld) je internet hebt. Meneer het duurt meestal 4 weken, u kunt ondertussen uw abonnement opzeggen. Met de ‘’overstapservice’’ zou T-mobile dit zelf doen. Waar blijft nou je vraag over waarom ik niet ben gaan wachten en meteen mijn abonnement heb opgezegd en het mijn eigen schuld is. Als de T-mobile medewerkers mij beter hadden geïnformeerd over de stand van zaken en de werkwijze had ik er geen problemen mee. Zou ik mijn abonnement bij Ziggo niet opzeggen totdat ik die van T-Mobile kreeg.

 

Maar goed nieuws voor T-Mobile, want Ziggo start in 2020 met 1Gbit/s glasvezel. Schrijf mij maar in, want met zulk gedrag zal ik niet lang blijven. Jammer toch.

Trouwens alle tijd en energie die hierin is gestopt. Van aanmelden tot al die telefoongesprekken die ik heb gevoerd en nu dit schrijven. Zonde! 

 

Zit dit aub op de website van T-mobile Thuis voor mensen die de postcode check doen:

 

‘’YES, Wij kunnen glasvezel leveren op uw adres.

 

Belangrijk: Let op dat we dit pas kunnen doen zodra KPN uw glasvezel-lijn heeft aangemeld.

 

Wij kunnen dit helaas voor u niet zien, wel kunt u zelf bellen naar KPN (nummer ……...) en vragen naar wat de verwachte aanmeld datum is. Zo kunt u een bewuste keuze maken, de opzegging van uw huidige provider hierop aanpassen. Wij zullen dan zodra u bent aangemeld ons uiterste best doen om zsm de aansluiting voor u te realiseren. We wensen u alvast veel sterkte.’’ 

 

Mocht u kiezen voor ons, wij staan tot uw dienst. Uw zorgen zijn onze zorgen. Onze klanten staan bovenaan. Dankzij onze trouwe klanten bestaan wij nog etc….

 

Reactie na de postcode check op de website van T-Mobile:

 

‘’YES!

Op  ……...straat .., Hoofddorp is Glasvezel Internet met een verwachte maximumsnelheid van 750 Mbit/s downloaden en 750 Mbit/s uploaden beschikbaar.’’

 

Beschikbaar?? Wanneer? Bedoel je daarmee vanaf nu? of morgen? Oooo nee het is pas over 2 maanden! Jah sorry mijn eigen schuld.

Reputatie 7
Badge +4

Goedenavond @caferbektas,

Ik heb webcare op jouw topic gewezen. Zij kunnen zien wat er mis gaat en jou hierbij ondersteunen.

Reputatie 7

Hallo @caferbektas 

 

De overstap service is een service die er voor zorgt dat je niet zonder komt te zitten.

Als blijkt dat je verbinding toch later word opgeleverd dan blijft de oude provider actief. zeg maar een flexibele eind datum. Alles over de overstap kan je vinden op de pagina overstappen.

Zelf je huidige abonnement(en) opzeggen

Zeg je zelf je huidige abonnement op? Dit kun je het beste doen zodra je installatie-afspraak bekend is. Zo voorkom je dat je offline raakt.

 

De gegevens van de postcode checks worden geleverd door de aanbieders, in jou geval (kpn)NetwerkNL. bij de aanvraag stuurt T-Mobile een aanvraag in van 16 oktober en krijgt dan pas een datum terug. het kan natuurlijk zijn dat dit iets administratiefs is (de glasvezel aansluiting heeft dan wel een groen vinkje er op). je zou kunnen proberen om contact op te nemen met NetwerkNL of ze dit kunnen versnellen voor je.  0548 800 800

Jah het moet dan maar. Ik zal morgen even bellen met ze en vragen of het eerder kan. Bedankt voor je tip!

Reputatie 7

Hoi@caferbektas

 

Allereerst bedankt voor je aanvraag en interesse in T-Mobile Thuis. Laat ik voorop stellen dat we natuurlijk ook jou zo snel mogelijk willen aansluiten. Ik heb het direct voor je nagekeken en geef graag uitleg. 

 

In de meeste gevallen duurt een oplevering ongeveer 4 weken. In sommige gevallen moet bij glasvezel nog het aansluitpunt in orde gemaakt worden. Dan zijn we afhankelijk van de netwerkbeheerder. We communiceren hier dan altijd duidelijk over. Ik zie in je aanvraag en in bovenstaand screenshot geen wensdatum vermeld. Die weten we in jouw geval ook nog niet, maar glasvezel is zeker wel beschikbaar op jouw adres. Vandaar de “Yes!". Zoals Hidden.nld aangeeft communiceren we hier op de community en op de servicepagina's dat je glasvezelabonnement ingaat op de dag dat je de afspraak met de Guidion-monteur voor installatie maakt. We adviseren je huidige abonnement pas op te zeggen als je deze datum weet. Ik begrijp dat er hier wat verwarring is ontstaan doordat je eerste gebruik wilde maken van de overstapservice en mijn collega's allerlei uitzonderlijke scenario's hebben besproken. 

 

Wat nu te doen? Je kunt het telefoonnummer bellen wat hierboven staat. Let op: dit is zeer ongebruikelijk. De opdracht staat nu uit, maar je dient te wachten totdat de netwerkbeheerder belt. Ze hebben geen klantenservice voor particulieren: ze bellen dus alleen zelf een klant om de afspraak te maken. Je kunt dus normaal gesproken niet zelf inbellen voor het maken van de afspraak. Nadat de netwerkbeheerder de aansluiting heeft gerealiseerd, zullen wij onze monteurs (van Guidion) aansturen voor een afspraak. Vanaf die afspraak weet je dat je online bent bij T-Mobile Thuis. 

 

Ik hoop dat ik het proces hiermee heb kunnen verduidelijken. Je kunt het nog nalezen op onze servicepagina's: Nieuwe aanvraag: Alles op een rijtje

@caferbektas

 

Zo herkenbaar hetzelfde verhaal bij ons nog steeds geen internet gewenste aansluitdatum was 24 Oktober 2019, besteldatum 30 september 2019. Ze laten je een gewenste aansluitdatum kiezen zonder uit te zoeken of dit daadwerkelijk ook haalbaar is. een gewenste aansluitdatum is gewoon een lokkertje. Hierdoor gaan ze veel trouwe klanten verliezen ik heb 3 mobiele abonnementen en ben al vele jaren klant van T-Mobile bij einde contracten ga ik overwegen om over te stappen naar een andere provider.

Reageer