Beantwoord

werkbon guidion niet doorgegeven vanaf t mobile


Reputatie 1

Beste,

Op 31 januari t mobile thuis aangevraagd, ze zijn 3 weken geleden wezen schouwen. 

Afgelopen zaterdag hebben ze wel al graafwerk verricht en daarbij w kabels boven de grond laten liggen. 

 

Dus ik belde net met guidion om te vragen hoe dit zat, kreeg ik te horen dat t mobile eerst een werkbon moet aanmaken. 

 

Dus nu liggen deze kabels open en bloot op de stoep terwijl er dus blijkbaar niets is doorgegeven vanaf t mobile om een afspraak in te plannen. 

 

Hoe en wanneer gaat dit gebeuren? 

 

Claudia 

icon

Beste antwoord door Brian 17 March 2020, 17:31

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +16

De voucher komt eraan! Thanks en een prachtig weekend toegewenst! :blush:

Reputatie 1

Ja dat mag hoor Jason, ik zie je voucher wel tegemoet 

 

Fijn weekend en ook voor jou, stay save!

Reputatie 7
Badge +16

@Claudia1971 Brian heeft gelijk wat betreft Guidion: ze hebben momenteel een aangepaste werkwijze ingediend omwille van de Corona-perikelen. Hierdoor proberen zij zoveel mogelijk telefonisch af te handelen, waar mogelijk. Gelukkig is het vooralsnog zo dat de monteur zolang er geen besmettingsgevaar lijkt- wel langskomt voor:

  • Als je overstapt en verwacht binnen enkele dagen geen diensten meer te hebben van de uitgaande provider en wanneer je de installatie echt niet zelf kunt/mag doen (Glasvezel). 

Zodra VWT (Volker Wessels Telecom) de werkopdracht bij Guidion inschiet, zul jij door Guidion per SMS en e-mail benaderd worden voor de installatieafspraak. Ik geloof dat ik je een paar weken geleden een vouchercode heb toegestuurd. Mag ik je weer een nieuwe toesturen? Sorry wederom voor de vertraagde oplevering. Het is niet makkelijk om in deze tijd zonder werkende verbinding te zitten. Voor nu: stay safe and strong!

Reputatie 1

Jacob moet zijn Jason 

Reputatie 1

Hi Jacob, dat dacht ik ook ergens gelezen te hebben. 

Des te raarder vond ik Brian zijn oplossing voor mijn vraag. 

 

Dus nu nogmaals de vraag: kabel ligt al op de stoep maar er is geen werkorder gegeven aan guidion. 

Wanneer gaat dit gebeuren?

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Claudia1971, gaaf dat je het modem zelf wilt aansluiten, dat valt alleen maar te prijzen. Bij een Glasvezel abonnement is de aansluiting door een monteur echter een vereiste. Dat komt doordat de apparatuur en het FTU (aansluitpunt Glasvezel) enorm fragiel zijn. Als hier iets in misgaat, kan de schade oplopen tot in de honderden euro's. Daarnaast vervalt de servicegarantie op alle losse onderdelen van de aansluiting wanneer je besluit het toch zelf te installeren. Super dat je het liever zelf wilt doen, maar dat is niet aan te raden. Mocht er straks namelijk hulp nodig zijn omdat een onderdeel defect is of de verbinding niet blijkt te werken, dan kunnen wij je niet langer helpen. De monteur moet ook de verbinding aanmelden bij onze technici en doet dit altijd na een installatie. Zou dit niet gebeuren, dan wordt jouw aansluiting niet officieel aangemeld. Momenteel hebben we nog geen zicht op wanneer er aangesloten kan worden. Sorry voor het ongemak! Heb je tussentijds wel beschikking over een 4G abonnement op je mobiele telefoon?

Reputatie 1

Thanks @Brian 

Ik denk dat het aansluiten van het modem best zelf door mij gedaan kan worden. 

 

Hoop alleen snel wat van guidion te horen ivm de aansluiting. 

Daar had je nog geen zicht op? 

Reputatie 7

Hi @Claudia1971, een aansluitpunt (een zogenaamde FTU) wordt uiteraard altijd door ons geplaatst. Normaal gesproken sluit een andere monteur ook het installatiepakket voor je aan maar gezien de omstandigheden beperken we de bezoeken nu zo veel mogelijk. Uiteraard nemen we hierover contact met je op wanneer het zover is!

Reputatie 1

Dat lijkt me vreemd, het gaat om een glasvezel aansluiting. 

Die word toch sowieso door jullie geïnstalleerd?

Vanmorgen waren ze nog bij de boven buurvrouw om haar aan te sluiten. 

Reputatie 7

Hi @Claudia1971, ik geef je graag meer informatie! Zodra de aannemer de werkzaamheden definitief af heeft gerond geven zij dit aan ons door. Wij geven dan direct een seintje aan Guidion om je aan te sluiten. Ik heb het meteen voor je nagekeken en wij hebben op dit moment nog geen bericht van de aannemer ontvangen. Maar geen zorgen, dat er al kabels zichtbaar zjn wil nog niet zeggen dat de werkzaamheden al helemaal klaar zijn. zodra dit wel het geval is nemen we contact met je op!

Alvast iets om rekening mee te houden, gezien de huidige situatie rondom Corona komen onze monteurs alleen nog wanneer het echt noodzakelijk is. Het kan dus zijn dat onze monteur de installatie telefonisch met je doorneemt wanneer het zover is in plaats van bij je langs te gaan. In dit topic lees je hier meer over. Als je nog vragen hebt stel ze dan gerust!

Reageer