Beantwoord

wie kan mij hier bij helpen? Installatie DSL

  • 23 October 2020
  • 66 reacties
  • 1122 Bekeken

Reputatie 2

Zie foto ik kom er niet uit. 

Is dit het isra punt want in de meterkast zit die niet.

 

icon

Beste antwoord door Waqqas 24 October 2020, 00:13

Bekijk origineel

66 reacties

Reputatie 2

Alvast bedankt voor mensen die mij kunnen helpen!

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @skywalk 

Dit zou het ISRA punt kunnen zijn maar er is niet echt een goed beeld van welke kabel naar dit punt komt omdat er meerdere kabels zijn.

Upload ook eens een foto van de meterkast, misschien dat je iets over het hoofd zag?

Als je hier toch wat wilt testen, het signaal staat meestal op rood blauw maar kan soms ook op oranje wit staan.

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

(Verwijderd)

Niks te zien zo..

Reputatie 2

@Waqqas Verklaar u nader... ik ben totaal niet thuis in deze materie. Vandaar mijn hulpvraag.

Reputatie 2

De twee draden die uit de pvcbuis komen lijken met labels door de vorige bewoner bij de homefox 1-5 box te horen. Alleen zie ik nergens iets van een isra punt naar de homevox 1-5 gaan in de meterkast.

 

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

De analoge telefoonaansluiting werkte die eerder wel? Maak eens de rode en blauwe die nu aangesloten zijn los en er zou ook een oranje en witte uit dezelfde kabel moeten komen. Sluit dan oranje en wit eens aan.

 

Reputatie 2

Nooit telefoon hier gehad hiervoor ziggo coax gehad vandaar. @Waqqas  

Ik ben nu dit aan testen via contactdoos in de hoek van de woonkamer

 

Reputatie 2

Oranje en witte aangesloten gehad op witte boxje wat bijgeleverd was. Geen verbinding.

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

De groene kabel die naar de DSL poort van je modem gaat is een telefoon kabel, er zit ook een grijze DSL kabel waarop een label met DSL zit die moet je gebruiken (in het installatiepakket).

Reputatie 2

Oke gaan we dat doen zit er verschil in die kabels lijken erg veel op elkaar namelijk

Reputatie 2

Helaas geen verbinding. 

Weer oranje en wit proberen? Ivm wissel dsl kabel?

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk

Dat kan ook.

Probeer ook eens een andere kabel aan te sluiten.

Reputatie 2

Oranje en wit of moeten ze andersom?

 

Reputatie 2

@Waqqas andere kabel als in? Blauw met oranje?

Reputatie 7
Badge +15

@skywalk 

Blauw rood en oranje wit, deze 2 combinaties zijn er waar het signaal op kan staan maar je hebt wel meerdere kabels die ook deze draden hebben.

Reputatie 7

die witte kast in de meterkast mag je er uit slopen

Reputatie 2

Nee rest van de draden uit wandcontactdoos zijn geen koperdraden maar van die speakerdraden.

Blauw en rood speakerdraadjes

Oranje en wit koperdraad.

Dus helaas krijg het niet voor elkaar word dan maar een monteur, jammer wilde heel graag het zelf fixen dus als mensen nog een idee hebben graag.

Voor de persoon die het oplost kratbier of een flesje wijn.

Reputatie 2

die witte kast in de meterkast mag je er uit slopen

Ja die is oldschool las ik al!!

Reputatie 7

Hoi @skywalk,

 

Ik hoorde iets over een flesje wijn?! Haha, ik zie dat ik al achter het net vis en er al een monteur is ingepland. Helemaal goed, wellicht dat de monteur al blij is met een kop koffie! Je hebt het juiste ISRA punt gevonden inderdaad. Als het aansluiten van die blauw/rode draad niet werkt, dan zou ik het aan de expert overlaten. Wellicht dat deze video nog iets kan toevoegen: installatievideo

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of een leuke actiefoto van de monteur? :grinning:

Reputatie 2

Hoi @skywalk,

 

Ik hoorde iets over een flesje wijn?! Haha, ik zie dat ik al achter het net vis en er al een monteur is ingepland. Helemaal goed, wellicht dat de monteur al blij is met een kop koffie! Je hebt het juiste ISRA punt gevonden inderdaad. Als het aansluiten van die blauw/rode draad niet werkt, dan zou ik het aan de expert overlaten. Wellicht dat deze video nog iets kan toevoegen: installatievideo

 

Houd je ons op de hoogte van de ontwikkelingen? Of een leuke actiefoto van de monteur? :grinning:

Tuurlijk deel ik het verhaal als de monteur dit ook oké vind.

Reputatie 7

alle platte kabels mag je vergeten. die rood blauw, wit oranje is een goede kabel. deze moet haast wel ergens in de meterkast uit komen. 

zit er onder in de meterkast niet een lasdop ?

Reputatie 2

alle platte kabels mag je vergeten. die rood blauw, wit oranje is een goede kabel. deze moet haast wel ergens in de meterkast uit komen. 

zit er onder in de meterkast niet een lasdop ?

Nee niks te vinden wat er op lijkt.

En niet alleen alle platte kabels, ook de kroonsteentjes en andere zooi die er zit.

Als ik goed kijk zie ik op de eerst geplaatste foto de hoofdkabel en die zit in die doos in de huiskamer.

 

Maar wat een puinhoop is er daar aangesloten geweest en gepruts met foute kabels en kroonsteentjes, dat degene die daar mee bezig is geweest er uit is gekomen om iets werkend te krijgen.

Reputatie 2

Mijn doosje ziet er ook heel anders uit van binnen 2 kabels maar klopt dit?

Reageer